Inskolning på dagis!

Förra helgen försvann i ett naffs, tiden går ju fort när man har roligt. Lördagen var vi iväg hela dagen.
Lunch och eftermiddagskaffe blev vi bjudna på hemma hos morfar (Ahlgren). Vi umgicks, byggde lego och lekte med leksakerna samt gick en liten promenad i det fina vädret. Isac fick med hjälp av pappa styra den lilla traktorn och han kände sig så stolt så :)
 
Jag fick mig en liten nostalgitripp när jag fick gå igenom lådor med mina och småsyskonens gamla bebiskläder. Fick lånat en kasse med lite kläder som Julia kan använda. Vissa klänningar är jag lite osäker på om det var jag som bar dom eller Jessie när vi var små. Det är iaf roligt att se Julia i dom och mina gamla lackskor kommer göra sig bra på kalasen sen när hon har vuxit i dom. Isac hade lite svårt att lämna legotågbanan som vi hade byggt med hela eftermiddagen. Hade det inte varit för att vi skulle vidare på andra roligheter så hade vi nog inte fått honom med oss i bilen :) 
 
Vi körde hem om och hämtade Yoda. Han hade varit ensam tillräckligt den dagen. Vi åkte vidare mot Hörby där vi spenderade hela kvällen hemma hos Olas kollega med familj. De bjöd på middag och barnen lekte tills långt efter natti natti tiderna. 
 
Söndagen blev vi bjudna på lunch hemma hos familjen Glans i Staffanstorp. Även söndagen bjöd på fint väder så det blev en tur till dammen. Där fick barnen turas om att köra med en liten radiostyrd båt. På vägen tillbaka stannade vi förbi lekplatsen. Hemma hos familjen Glans igen fick barn och vuxna prova att köra mini motorcykeln. Jag vet dock inte vem som hade roligast på den, Ola och Micke eller barnen? ;p
Innan vi åkte hem fikade vi på kaffe och kanelbullar.
 
Tack alla för denna helgen!! Två mycket trevliga dagar och så bortskämda vi har blivit med all den goda maten som vi har blivit bjudna på. Denna mattanten är mycket tacksam!! ;) ♥
 
Hemma på kvällen satte jag mig och packade ihopa Julias lilla ryggsäck inför dagis. Fick även namnat alla ytterkläder mm. Mannen och jag hjälptes åt att hänga upp TV:n i vardagsrummet på väggen, äntligen!!
 
I måndags var det första inskolningsdagen på dagis för Julia. Hela familjen var på plats och vi stannade mellan 9-13. Det var lagom tid och Julia fixade allt kanon. Hon lekte med kamraterna, hon åt bra och vilade middag som hon skulle. Isac var så stolt som bara en storebror kan vara och tyckte att det var underbart att ha hela familjen med sig på dagis. 
 
Efter kvällsmaten var jag på VIP kväll hos floristen här i Stehag. Där träffade jag vänner från byn. Det blev mingel med ett glas vin och plockmat, trevligt!! Med VIP rabbatten köpte jag en dörrkrans till framsidan.  
 
På tisdagen gick det lika bra för Julia på inskolningen förutom att hon vilade för lite. 
Efter dagis körde vi och tvättade bilen och på eftermiddagen lekte barnen fint här hemma. Isac och Julia byggde tillsammans tågbana inne på Isacs rum. Senare hade jag och Julia lite egen mystid på soffan medans Isac följde med pappa ut och staplade ved som vi har fått av grannen. Isac tyckte att det var skoj att hjälpa till och var så stolt när han fick en 20 av pappa som "lön" för sitt arbete ♥
 
Barnen kom i säng i vanlig ordning men Julia sov oroligt. En kort stund efter att jag och mannen hade lagt oss insåg jag att det var lika bra att gå och lägga mig inne hos Julia. Hon började bli rosslig och snorig och natten blev inte rolig. När klockan var 04.00 hade jag nästan inte sovit någonting mer än några minuter här och där. Jag gick in och väckte Ola för att göra ett byte. Han tog över inne hos Julia och jag försökte somna inne i vår säng men kunde inte :S När jag väl lyckades somna så ringde klockan. 
 
På tordagen hade vi då sjukstuga här hemma. Första vab dagen med Julia. Hon mådde inte alls bra, tung i bröstet och vi fick plocka fram hennes inhalator. Varje gång hon är så sjuk så den behövs känns det i mamma och pappa hjärtat. Vi blir väldigt oroliga över henne men de senaste gångerna har vi klarat oss själva med hennes andningsbesvär med hjälp av inhalatorn. Denna gången räckte inte den till. Julia blev på eftermiddagen helt vit i ansiktet och blå om nosen och läpparna. Vi fick ringa 112 och ambulansen kom efter ett par minuter.
 
Ambulans personalen var underbara och hjälpte Julia så hon genast mådde lite bättre. Isac blev rädd då det är första gången han ser Julia så dålig och första gången han har kontakt med ambulans personal. Han är ju stor nu och förstår mycket väl att när ambulansen kommer så är det allvar. Storebror blev så rädd när de tog hand om Julia att han sprang och gömde sig. Vi fick gå och hämta honom och tala om att de var här för att hjälpa Julia. När Julia väl mådde bättre tog personalen sig tid att prata med Isac och både Julia och Isac fick varsin nalle från ambulansföraren. Jag och Julia fick följa med in till sjukhuset i Lund. Även om hon hade bättre värden så ville de inte lämna oss hemma. Vi kom in på akuten och blev vidare inskrivna på infektionen. Där spenderade vi natten mellan onsdag och torsdag. Isac och Ola kom förbi på kvällen och sa godnatt till oss sen kom de igen på morgonen för att vara med på läkarronden. Det togs aldrig några prover på Julia utan läkarna räknade med att det var förskylningastma även denna gånen men det visste vi ju redan. Vi blev hemskickade vid 11.00 på torsdagen. Det var tal om att Julia skulle få ytterligare en inhalator att ha hemma med svag kortison men läkarna är försiktiga med att sätta in sån behandling och vill avvakta.
 
Nu blev det ett avbrott i inskolningen, tur att Ola är pappaledig hela nästa vecka också så vi slipper känna oss stressade. Idag är det lördag och Julia är fortfarande förkyld men äter och är pigg i övrigt.
Isac åkte iväg igår kväll inför en helg borta och jag har jobbat min andra natt och är nu ledig ett par dagar. 
 
Första natten var lite jobbig, det var svårt att vila hemma på eftermiddagen i torsdags efter att ha varit iväg på sjukhuset och varit orolig med allt vad det innebär. Det blev därför till att gå till jobb med redan ganska många timmars sömnbrist. Men idag har jag sovit ut!! Jag känner mig fortfarande positiv till nattarbetet. Det var kul att jobba, inte så svårt att hålla sig vaken. Tiden gick fort och jag somnade gott imorse när jag kom hem. Mannen och dottern fick väcka mig vid 15.00 ;) Jag tror att jag snart har vant mig vid detta och kommer få det att fungera hur bra som helst. 
 
Mannen är iväg hela lördagkvällen. Han ska ut och äta i Trelleborg med sin familj. Tanken var att jag och Julia skulle följa med men jag kände att det inte var någon bra idè för henne att vara ute och åka till sent ikväll. Hon hamnar så fel i sina rutiner och nu är hon dessutom fortfarande lite förkyld. Jag och Julia har istället myst framför en brasa och läst lite böcker. Skönt med lite egentid nu när vi håller på att vänja oss av vid våra 24 timmar om dygnet tillsammans som vi har haft det sen hon föddes. 
 
Julia sover nu gott i sin säng och jag ska gå och slå in presenten till min man som fyller 30 år imorgon!! Välkommen till oss 30+ älskling ♥
 
 Storbönderna Haraldsson :)
 
 Stolt traktorförare!
 
Legotåg!!
 
Alla är med och bygger 
 
 Leker med den radiostyrda båten tillsammans med familjen Glans. 
 
 Julia och Matilda
 
 Isac får hjälp med att styra båten. 
 
 
 Gunga är alltid skoj!
 
 Mini mc förare.
 
 
Våra rosor som blommar där ute nu, underbara! 
 
Dörrkransen 
 
Jag och min fina dotter! ♥
Hoppas nu hon håller sig frisk från infektioner på luftvägarna ett tag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0