Ledig dag tillsammans med barnen!

Min arbetshelg gick fort. Jobbade och sov mest men hade eftermiddagarna/kvällarna tillsammans med familjen. Ola höll sig hemma hela helgen med barnen men hade sin vän Jim här i lördagskväll.
Isac klagade på magont när han kom hem från dagis på fredagen och det har hållt i sig. I lördags hade han även lite feber. Igår mådde han bra igen men han är fortfarande inte helt frisk i magen. Han vill till dagis imorgon men vi avvaktar och ser hur det är då. De ska inte lämnas på dagis förrän vid lunchtid imorgon så vi har förmiddagen på oss att se hur han mår då. 
 
Igår när jag hade vaknat drack jag en kopp kaffe tillsammans med mannen. Hela eftermiddagen spenderade familjen Haraldsson ute i trädgården. Vi hade massor med löv att räfsa upp och gräset behövde klippas.
Julia var trött och satt i vagnen och tittade på. Isac han hjälpte glatt till och tjänade 20 kr på sitt arbete med löven. Han blir så himla stolt när han får peng för något han hjälper till med ♥
 
Idag är mannen åter tillbaka på arbetet. Jag är ledig och har spenderat hela dagen med barnen. Nu när man arbetar igen känner man verkligen att man tar till vara på all ledig tid tillsammans. Idag har vi byggt lego, ritat och varit ute. Vi gick en sväng till blomsterbutiken där vi köpte gravljus och små minipumpor. Därefter gick vi vidare till skaterampen där Isac körde runt med sin sparkcykel. Julia fick gunga lite som hon älskar så mycket. 
 
På vägen tillbaka gick vi förbi vårt gamla hus. Isac som hade ett ganska bra försprång med sin sparkcykel hade parkerat den vid vårt gamla staket och var inne på tomten för att precis ta tag i handtaget till ytterdörren. Jag hann precis stoppa honom och förklara att nu bor någon annan där och att vi inte får lov att gå in där längre. Det tyckte Isac var mycket märkligt. Vi sprang på våra gamla grannar och vi fick en trevlig pratstund.
 
Nu sitter barnen i soffan och tittar på Kalle Anka. Vilken mysig dag vi har haft tillsammans ♥
Nu ska jag betala räkningarna och ta itu med tvätten sen är alla måsten avklarade inför en ny arbetsvecka.
 
Fredagsmys och jag är taggad inför jobb :) 
 
Isac hjälper till att samla upp löv ♥
 
 Yoda ♥
 
 Isac hjälper pappa att styra gräsklipparen :)
 
 
 Yatzy sitter i Julias fönster och spanar på familjen.
 
Julia tyckte att det var skoj att rita och har idag gjort sin första teckning ♥
 
 ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0