Nattmöte

Idag fick vi inskolningstiderna till dagis inför nästa vecka. Det börjar kännas riktigt verkligt att lilla Julia ska börja på dagis. Isac ränknade ner dagarna på sina fingrar igår efter att vi hade läst sagan. Han är så uppspelt över att lillasyster ska gå där tillsammans med honom. 
 
De har ont om krokar i kapprummet så fröknarna frågade om det gick bra att Isac och Julia delar fack. Inga problem för vår del mer än att det blir trångt. Krokarna tar snabbt slut nu på vintern med alla kläder mm. Jaja det är ju bara tillfälligt tills ett annat fack ordnas och det är ju trots allt ganska praktiskt att ha deras saker samlade på samma plats.
 
Efter att Isac var lämnade på dagis imorse gick jag och Julia på en promenad med Carro och Lova. Vi gick sen tillsammans hem till oss och åt lunch. Flickorna fick leka och jag fick äntligen träffa Carro och bubbla av mig med henne. Pojkarna saknar varandra så vi ska träffas igen på fredag efter skola och dagis så de kan få leka. 
 
Julia ligger nu och sover helt färdig efter allt bus med Lova. Snart är det tid att gå och hämta Isac och ikväll lämnar jag barnen med mannen för då ska jag på nattmöte på jobbet. Inget som jag måste gå på men jag tycker det känns skönt att komma dit och vänja mig lite vid livet som nattarbetare. Har lite praktiska frågor att ställa som kan vara bra att få svar på innan man kastas in i ett arbetspass.
 
En mycket trött Julia som vägrade somna på promenaden med Yoda igår.
Hon har det iaf väldigt varmt och gott i sin åkpåse. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0