Skönt när vardagen kommer igång!

I onsdags var Julia tillbaka på dagis för att fortsätta med sin inskolning. Fortfarande lite snuvig men med full av energi. Igår stannade Ola kvar på dagis i en timme med henne sen vinkade han hejdå och gick hem. Hon blev lite ledsen men det gick snabbt över. 
 
Hela förmiddagen hade jag och mannen egentid här hemma, det händer ju ALDRIG haha. Vi visste inte riktigt var vi skulle bli av och gick bara och vaktade telefonerna om ifall dagis skulle ringa. De skulle höra av sig när Julia hade vaknat efter sin vila. Det samtalet hann vi aldrig få för när klockan var 13.30 beslöt vi oss för att inte vänta längre utan bara åka dit istället. Mycket riktigt så sov Julia fortfande middag och vi fick sätta oss ner med Isac och vänta på att hon skulle vakna. Hennes dag på dagis hade gått perfekt och det känns så skönt!! 
 
Till sist fick vi väcka henne. Familjen satte sig sen i bilen och åkte till Vellingeblomman. Jag ska jobba nu hela helgen och gårdagen var min lediga dag att göra något roligt på. Vellingeblomman har vi undvikit de senaste åren då där alltid är så hemskt mycket folk till den gränsen att det inte är trevligt att gå där inne. Men på en eftermiddag mitt i veckan kan man gå där i lugn och ro utan att bli trampad på tårna. 
 
Vi odlade egna pumpor i trädgården detta året och vid flera tillfällen hade vi pumpor på gång. Det blev tyvärr aldrig några för rådjuren här ute tog alla.Tråkigt!! Nästa år ska vi försöka plantera om dom med en annan lösning som skyddar dom från djuren i skogen. Vi fick snällt gå och köpa en pumpa i butiken istället, en kostnad som bambi borde stå för ;)
 
Familjen valde tillsammans ut en pumpa. Jag fick köpt lite ljung till framsidan, nya tvättkorgar och en adventljusstake samt lite smått plock att dekorera ljusstaken med. Det är en hel månad kvar till December men jag börjar så smått längta dit. Julen är en mysig tid och det ska bli så skoj att dekorera här hemma, vår första jul i huset ♥
 
Vellingeblomman hade hela stället inrett i Halloween tema. Vi frågade Isac om han ville gå i spöktunneln men det vågade han inte. På vägen hem bjöd jag familjen på Burger King som avslut på min lediga dag tillsammans med mina favoriter. Efter maten var vi uppe i Candy Store och Isac fick själv plocka ihop sitt fredagsgodis. 
 
Idag är barnen på dagis igen. Julia vinkade glatt av pappa när han skulle gå och hade fullt upp med att bygga lego med bästisen Lova. Det är så skönt att hon har henne och Isac där!
Det är sista föräldralediga dagen för mannen och Julias sista korta dag med inskolning på dagis. Nästa vecka börjar det på riktigt för oss alla men efter min jobbhelg nu är jag ledig så det blir en kort vecka för barnen. Det är det bästa med mitt nattschema, barnen är på dagis max 3 hela arbetsdagar i snitt varje vecka. Jag säger det igen, mer fritid och mer pengar! Att inte fler väljer att jobba natt ;) 
Jag ska inte vara för tuff än för jag vet fortfarande inte hur min kropp kommer att må när jag har hållt på med nattarbetet ett tag, det återstår att se. Jag är iaf posivit till det ännu!
 
Nu ska jag gå och njuta av vårt nystädade hem. Jag och mannen körde ett ryck tillsammans nu när barnen är på dagis. Så snabbt det går när vi är två och inga barn som avbryter en. Vanligtvis tar veckostädet mig en hel dag när jag är ensam med barnen. 
 
Jag laddar inför min arbetshelg som har en extra lång natt mellan lördag och söndag då vi ställer om klockan till vintertid. Den timmen extra kommer kännas!!! Trevlig helg till er som är lediga ;) 
 
Ljung, piggar upp lite i höstvädret!
 
Puss på min allra bästa vän ♥
 
Stora dagistöser!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0