Weekend with friends!

Hela helgen har spenderats med vänner från olika håll! Det är inte ofta vi spenderar helgen med vänner när vi har två småbarn och hus men man får inte glömma bort varken sina vänner eller sig själv. 
 
I fredags var min kära barndomsvän Marlene här på besök från Göteborg. Hon hade lämnat sina barn hos sina föräldrar för att spendera några timmar med mig. Hon kom hit på en snabb husesyn eftersom hon inte har varit i vårt nya hem tidigare. Vi fick en söt liten inflyttnings blomma av henne. 
På kvällen satt vi tillsammans på Harrys och åt god mat. Utan barnen och utan gubbarna. Isac är inte hemma denna helgen och Julia fick stanna hemma hos pappa. Vilken lyx det var att få bli serverad god mat och utan att mata någon annan samtidigt och framförallt att få prata med en annan vuxen utan att bli avbruten stup i kvarten hihi. Jag är så glad att Marlene satte undan tid för mig under sin skånevisit. Det är ju inte ofta vi ses längre med avståndet mellan oss men vi tar till vara på tillfällena som ges. Kvällen fylldes med massor av härliga skratt och skvaller. 
 
Strax efter klockan 22.00 var jag hemma igen. Mannen hade bjudit hit Jim och de satt och spelade xbox när jag klev innanför dörren. De hade beställt pizza och gått på promenad med Julia och Yoda. Julia hade somnat i vagnen och sov gott i sin säng när jag kom hem. Männen valde att avsluta sitt spel och se en film istället och då kunde jag också vara med :) 
 
Lördagen spenderade jag, mannen och dottern tillsammans. Vi gick på långpromenad och köpte bullar med oss hem. Efter lunchen körde Ola och Julia iväg med övernattningsväskan med sig mot Trelleborg. Ola skulle hem till sin syster på grabb/poker kväll. Där träffade dom släkt och vänner, Julia fick leka med kusinerna.
 
Jag tog tåget in till Lund tillsammans med Yoda och åkte hem till familjen Nilsson.
Där stannade jag över tills idag. Hela kvällen fick jag umgås med Linda, Andy, Mattias och Maria. Precis som förr var gänget samlat. Vi beställde Thaimat och snackade i flera timmar. Kvällen avslutades med att Andy och Mattias spelade poker och vi tjejer såg en riktigt tjejfilm :) 
 
Jag sov över men åkte hem tidigt vid 06.00 när Linda gick till jobbet. Jag är tacksam över att de ordnade sovplats till mig. Jag är ju så förbaskat mörkrädd och tycker inte alls om att sova själv. Inte blev det bättre när vi flyttade till hus med tomt ut mot skogen :S Jag önska att jag inte var så mörkrädd, det är faktiskt ett riktigt handikapp. Många gånger får jag bita ihop och klara det men kan jag undvika att vara ensam nattetid så gör jag det! 
 
Hemma igen blev det kaffe och en dusch. Fick även tvättat lite. Sen somnade jag till en stund på soffan.
När mannen och dottern sen klev innanför dörren blev det puss och kram kalas tills det var tid att käka lunch. 
Nu är vi precis hemma igen efter en långpromenad i byn. Solen skiner och det är loppis här i Stehag.
Massor med folk och bilar. Vi gick förbi där men loppis är inget för oss, det är mest skräp i våra ögon.
Kanske någon gång har man tur att springa på något fynd men det har aldrig hänt någon gång som jag har varit på loppis iaf. 
 
Nu räknar vi ner timmarna tills Isac kommer hem sen är familjen åter samlad igen. 
 
Tack alla vänner för denna helgen, ni är bäst!! ♥
 
I torsdags var mannen iväg på gokart tävlning. Min fartdåre till gubbe vann såklart och kom hem med en stor chokladpeng och fin champagne till sonens och frugans stora glädje :)
 
Champagnen som ska sparas till någon special occasion.
 
Älskade dottern i full av energi en lördag morgon ♥
 
Julia tycker om att leka med brossans gamla duplo lego.
 
 Lego vovven och vovven pussas :)
 
 Yoda åker pågatåg ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0