4H

Igår fick Isac själv välja. Gå till dagis och träffa kompisarna eller åka till 4H gården och titta på djuren. 
Han valde att åka till 4H gården och så blev det. Efter frukosten gjorde jag iordning en liten lunch och packade ner det i en kylväska. En timme senare satt vi på tåget in till Eslöv. Lyckliga Isac fick åka både tåg och buss. Även Julia jollrade av lycka i vagnen :) 
 
På 4H gården träffade vi hästar, getter, höns, katter och KANINER! Isac hade väldigt svårt att slita sig från kaninerna. Personalen hjälpte honom så han fick klappa dom och där fanns en liten kaninunge som klart blev den stora favoriten. De är ju så bedårande söta! 
 
Lite roligt var att denna 4H gård hade chinchillor och det har jag aldrig sett på en 4H gård tidigare. 
 
När vi lämnade gården gick vi in till centrum och passade på att gå inom Intersport och titta på jacka till Isac. Nu vet vi vad som finns där och jag ska surfa runder lite på nätet också och jämnföra priser. Funderar iaf på att skaffa en röd jacka. Det är en bra färg som lillasyster ev kan ärva sen. Isac har haft mycket grönt, svart och blått och inget som har varit kul att klä lillasyster i. 
 
Efter besöket i sportaffären gick vi vidare till den stora lekplatsen som ligger nära stationen. Det är en bra lekplats med gott om sittplatser och nya klätterställningar mm. Allting känns nytt och fräscht. Här åt vi vår lunch och sen stannade vi och lekte på lekplatsen i en timmes tid. Isac fann några nya kompisar där och de försvann in i ett klätterträd. Julia fick gunga som hon älskar, solen sken på oss och värmde gott. 
 
Hemma i byn igen gick vi raka vägen hem till vännerna som bjöd på fika. Barnen lekte och tanterna snackade i vanlig ordning :) 
 
På kvällen hade jag gjort det lätt för mig med matrester att bara värma upp. Mannen var i Malmö på event med jobbet. Jag körde kvällsrutinerna själv men när Julia hade nattats kom Ola hem. Han läste då sagan för Isac så jag kunde slänga mig på soffan en stund. Helt slut efter en aktiv men ohhhhh så rolig dag!!
 
Idag är det torsdag och jag kan inte förstå var denna veckan har blivit av? 
 
Julia på sin 15 månaders dag ♥
Stora tösen är väldigt glad för att prova både mössor och skor :) 
 
♥ 
 
 Isac hos kaninerna
 
 Lilla söta kaninungen 
 
 Titta vovve, titta katt....alla djur är en hund eller en katt i Julias ögon ;) 
 
 Lunch!!!
 
 
 
:)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0