Första mötet med Alice

I fredags tog jag och barnen oss till mannens jobb. Isac fick sitta i ett litet rum och spela tv spel och dricka varm choklad och jag fick i mig en kopp kaffe. Isac tycker det är så roligt att hälsa på pappa på jobbet. Inte så konstigt kanske när pappas jobb har fullt med roliga knappar att trycka på :) Mannen fick sluta tidigare och tillsammans åkte vi och åt lite kvällsmat. 
 
Sen bar det av mot Lund för att hälsa på hos Maria och Glenn. Vi hade ännu inte träffat deras lilla Alice. Vi har inte velat smitta den lilla med alla våra förkylningar som vi har haft i olika omgångar sedan hon föddes. Men nu äntligen fick vi träffat henne. Självklart bedårande söt och så lik sin mamma ♥ Det blev massor med snusande på bebisen, Ola var värst hihi. 
 
Den sista stunden innan vi körde hem fick vi även träffa faster Eva. Hon visste att vi var där och passade på att komma upp och träffa oss alla ♥  En mycket bra spenderad fredags kväll!
 
I lördags sprang morgonen iväg. Efter frukosten åkte mannen till Röstånga för att hämta vår gräsklippare som har varit där på reparation. Jag tog mig till affären och hämtade ut ett paket som innehöll Isacs nya vinterjacka. Jag hann även med att ta emot vänner från byn som kom för att låna släpet. 
 
Klockan 11.00 tog hela familjen tåget till Hässleholm. Där hade vi en stund på oss att handla lite lunch innan nästa tåg gick. Tåget vi tog sen tog oss till målet, Osby. Där spenderade vi några mycket trevliga timmar på brios lekoseum. Barnen lekte och som vuxen är det så roligt att titta på alla de gamla leksakerna. Isac fick en hel dag med tåg av alla olika sorter och storlekar. Vilken mysig dag vi hade tillsammans! 
Kvällen blev lugn med hemmalagade hamburgare och lek på barnens rum. Mannen skruvade ihop gräsklipparen och fick klippt gräset. Det verkar som att reparationen gjorde susen, gärsklipparen går bättre än någonsin. 
 
Igår hade Isac en kompis från dagis här hela dagen. Det höll ett högt tempo och Julia var glatt med på allt de gjorde hela dagen :) Svårt att få gjort något med huset full av ungar men jag och mannen lyckades iaf så nytt gräs där bersån vi rev ner har stått. 
När kompisen hade blivit hämtad senare på eftermiddagen så åkte vi och veckohandlade. Julia fick inviga sin nya bilstol som vi var och hämtade ut på posten i fredags. Lekmer hade en riktigt förmånlig kampanj så vi slog till. Nu sitter hon som en prinsessa i bilen och vi är så nöjda med köpet. 
 
Nu är det ny vecka! Den började med ett frisörbesök för sonen. Han har fått färg i håret och ser ut som en liten godisbit :) 
 
 Jag och barnen i en fredags selfie :) 
 
 
Isac med lilla Alice.
 
 Maria visar sin dotter för Julia.
 
 Ola gosar med bebisen.
 
 Isac var så glad över att pappa skulle följa med på tåget, det händer ju inte ofta!
 
 Jag och dottern på pågatåget :)
 
 Isac leker med brio tågbanan. 
 
 Lillasyster är med och leker.
 
Tittut!!
 
 :)
 
 
 
 
 
 
 Hihi, dra i pappas näsa är roligt!
 
 Älskade familj!! ♥
 
 ♥
 
Ungarna myser med katten ♥
 
Nu väntar vi bara på att det ska växa upp nytt gräs!!
 
 Isac begravd långt ner under matvarorna :) 
 
 Vår lilla godisbit :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0