Julia redo för höst & vinter!

Nu äntligen är barnen redo för höst och vinter. Isac behöver en vinterjacka och Julia ett par gummistövlar sen är allt avbockat från listan med ytterkläder. Även om det inte är så kallt ännu så har jag känt mig stressad över att införskaffa alla ytterkläderna. Vips så vaknar vi en morgon och så ligger det frost på taken och så har man inget att klä på ungarna. 
 
Julia har fått en ny skaloverall från polarna och pyret. Den har jag hört ska vara riktigt bra och skydda mot både vatten och kyla. När det sen blir dom riktigt kalla graderna så ligger en fin Didriksson overall och väntar på henne. Den är i strl 80 men ganska stor. Hon får allt växa till sig lite om den ska sitta bra till vintern :) Kunde inte motstå att köpa den då den är likadan som Isacs overall fast i rosa. Isac har fått så mycket beröm för sin overall och den är av den bästa kvaliten. Han frös aldrig i den förra vintern och den ser fortfarande ut som ny. Den passar även detta året och antagligen även nästa år också, kanon! Didriksson kan vi alltid lita på!
 
Igår efter dagis hade vi det så mysigt här hemma jag och barnen. Vi fikade i vanlig ordning sen satt vi i soffan tillsammans och tittade på filmen Frost samtidigt som det ösregnade ute. Vi har inte sett den filmen innan men den har nyss kommit upp på viasatplay så då fick vi ju passa på. Isac tyckte att den var så bra så han ville se den en gång till sen när vi höll på med kvällsmaten :)
 
Idag har jag och Julia varit och träffat bebisarna och föräldrarna hela förmiddagen. Isac är på dagis och leker med kompisarna där. Det var full fart på Julia uppe i församlingsgården. Hon var överallt och skulle inte sitta i mitt knä vid sångstunden utan parkerade mitt i ringen där hon stolt satt och visade alla rörelserna till sångerna :) Ena stunden är hon så blyg så blyg så och i den andra undrar man vems unge det är? hihi. 
 
Det tog på hennes krafter att vara teaterapa och hon somnade på vägen hem i vagnen. Jag sitter nu här med mitt kaffe och njuter. Jag och Ola har fått varsitt jojokort i inflyttningspresent av skånetrafiken. Vi får åka gratis i två veckor på alla bussar och tåg i hela skåne med start på måndag. Jag sitter här och funderar ut lite olika utflykter som jag/vi kan göra med barnen. Tänkte någon gång i nästa vecka besöka en 4H gård, det ska bli skoj!
 
Isac är helt insnöad på kaniner just nu, han vill så gärna ha en. Jag önskar mig en kanin säger han hela tiden. Vi svarar bara honom att man får önska sig men det är inte säkert att man får en. Vi kan väl åka till djuraffären och titta på kaninerna säger han. Det är min påg det!! Jag är så klart inte helt emot tanken om vi har en isolerad bur utomhus då jag inte vill ha in stanken här inne. Ola tycker att vi har djur så det räcker och det tyckte han innan vi skaffade katten också. Honom behöver man bearbeta med sånt :)
 
Så här kan ett samtal se ut här hemma;
 
Isac; Mamma jag tänker på kaniner hela tiden"
Jag; "Mmm jag vet att du gör det Isac".
Isac; "Pappa jag önskar mig en kanin! Inte en råtta för dom tycker du inte om. Jag ska byta vatten till kaninen varje dag och mata den med morötter!"
Ola; "Ja man får önska sig men det är inte säkert att man får en för det Isac. 
Isac; "nä men jag kanske får en?"
Ola; "men vi har ju redan en hund och en katt, det är inte många barn som har det"
Isac; "men Yoda är ju mammas hund"
Ola; "ja men katten är ju din, den fick du ju av tomten".
Isac; "Ja jag tycker om min katt men hon är nästan aldrig hemma".
Jag; "nä det är faktiskt sant, Isac tycker om sin katt och matar henne på morgonen samt släpper in och ut henne men hon är faktiskt ganska tråkig och är hemifrån mycket". 
Ola; "suck, köp och köp jag hör aldrig annat! Det blir iaf ingen kanin nu". 
 
Men om Isac fortstätter att drömma om en kanin så ska jag hjälpa honom att få den drömmen att slå in. Det får dock vänta och det skadar inte att Isac växer till sig lite till för det är minsann ett stort ansvar att ta hand om en kanin. Det är tur att Isac har en mamma som också älskar djur och som minns så väl hur det var när man var liten och verkligen verkligen ÖNSKADE sig ett djur!! 
 
POP skaloverall
 
 Rött är sött ;)
 
 Didriksson vinteroverall
 
 Isac i sin overall ♥
 
 Julias duffel som är mest till att vara fin i. Ett loppisfynd från Tessan ♥
 
 Tack Skånetrafiken!!! 
 
 En stund för mig själv!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0