Ogräs!!

Jag avskyr ogräs!! Hela förmiddagen har jag spenderat på framsidan. Vi har ogräsduk under all singelsten men det växer trots det alltid upp en massa ogräs och det är så tröttsamt! 
Jag har fått upp mycket men är långt ifrån färdig. Har sprutat överallt med ogräsättika så hoppas nu på att det hjälper lite. 
 
Jag hade Julia som sällskap när jag gick där och plockade. Yoda låg fint på trappan och tittade på. Några trevliga avbrott blev det med olika grannar som kom förbi för att prata. Vi fick klappat den gulliga valpen som har flyttat in på gatan och Julia ropade glatt vovvvvve efter den :) Yoda träffade flera olika kompisar från gatan och såg så lycklig ut över det. 
 
Julia och jag tog ett avbrott i trädgårdsarbetet för att gå in och äta lunch. Nu vilar hon middag och jag har fått gjort lite till där ute. Har startat en maskin tvätt och snart är det dags att hämta Isac på dagis. 
 
Med posten idag kom Julias vinterskor och Isacs nya fleece. Den här vinterlistan till barnen tar aldrig slut. Julia behöver också både fleece byxor och tröja. Isac skulle behöva ett par extra vinterkängor och ett par överdragsbyxor, suck ;) 
 
Det är sån lyx som hundägare att ha tomten intill skogen och dessa mysiga stigar. 
Här bästisen och jag ute på gårdagens kvällspromenad. 
 
Isac har en app på pappas ipad som lär honom räkna, skriva, klockan, att rimma och mycket mer.
 
Min stora förhoppning :) 
 
Fodrade gummistövlar och vinterkängor till Julia.
Vinterkängorna är av samma sort som Isacs så vi vet redan att de är dom bästa!! 
♥ Så små och söta, strl 19 ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0