Karma?


Nedräkningen till julledigheten har börjat! Jag har 3 nätter kvar att arbeta. De är inte sammanhängande utan sista natten jag jobbar är natten till den 16/12. Men redan nu har jag börjat dra ner en växel och känner att ledigheten är väldigt nära.
 
I måndags när jag kom hem från mitt arbete hade mannen bestämt sig för att arbeta hemifrån. Anledningen var att Isac kände inte sig riktigt i form och fick stanna hemma från skolan. När jag hade sovit mina timmar och klev upp satt båda barnen och tittade på tv. Isac mådde helt ok, lite snuvig bara. Vi fikade och hade en mysig eftermiddag tillsammans. Mannen satt i telefonmöte.
 
Senare på kvällen när vi satt och åt kvällsmat hela familjen så börjar Isac skruva på sig och klagar på en prick på ryggen. Jag tittar efter snabbt men kan inte se något. Han fortsätter klaga och får heller aldrig någon ro till att äta sin mat så han och jag lämnar bordet. Jag tar av honom tröjan och vänder honom mot ljuset över vasken och ser då att pågen är helt rödflammig av nässelutslag över hela ryggen. Men herre jesus! In i duschen och tvättade av honom och sen smorde vi in honom i kylbalsam som hjälpte. Isac blev livrädd då han trodde tack vare julkalendern på tv (som vi inte följer längre) hade fått pesten. Där var ett avsnitt som handlade just om digerdöden och det tog Isac väldigt illa vid sig hur mycket vi än förklarade för honom att det var förr i tiden och inte nu. Nu när det kliade och var obehagligt trodde han att han skulle dö i pesten precis som han hade sett på julkalendern på tv. Tur vi har bojkottat den nu och bara tittar på Disneys julkalender.
 
Isac har haft nässelutslag två gånger tidigare i sitt liv. En gång när han hade hög feber och en gång i samband med en allergichock av pollen ett år då det var väldigt höga halter ute. Men nu hade han ingen feber och inte hade han ätit något nytt som han inte tål. Värme, kyla, tryck, äta något man inte tål samt en infektion kan ge nässelutslag. Han hade ju mått lite konstigt under dagen och nös och snorade lite men ingen allvarligt. Hela kvällen kom och gick nässelutslagen. De bytte plats, försvann och kom upp på nya ställen. Typiskt för nässelutslag. Ett tag var de under hakan och på pannan samt i hårbotten och det tyckte jag var lite läskigt.
Om munnen svullnar upp måste man åka in. Usch man har dålig erfarenhet av nässelutslag sedan barndomen då man växte upp med en väldigt allergisk lillasyster. Isac var ganska ledsen hela tiden också. Han ville bara ligga i vår säng tillsammans med pappa och titta på Alfons Åberg och bli kelad. Han ville inte sitta ute hos mig och lillasyster i soffan eller öppna sin paketkalender. Stackars Isac ♥
 
Hur som helst så fick Isac sova mellan mamma och pappa den natten. Kylbalsamet hjälpte och han sov gott hela natten. Vaknade utan några utslag och var helt frisk igen. Vi kommer väl aldrig veta vad han fick det av men antagligen hade han något virus i kroppen som han reagerade på. Han fick stanna hemma med mig och Julia följande dag iaf så vi fick se att han verkligen mådde bra och att utslagen inte kom tillbaka.
 
Denna lediga dag hade jag och barnen det riktigt mysigt. De hade fått varsin liten canvasduk med stativ och målarfärg i sina paketkalendrar kvällen innan. Så på vår lediga dag passade barnen på att måla. Hela eftermiddagen hade vi Isacs fina briotågbana framme. Det var ett tag sen vi byggde med den och Julia tycker att det är roligt. Isac har lite vuxit ifrån den men även han kan ha roligt med den fortfarande. Det är en fin samling han har så det är roligt om Julia också kan ha glädje av den. Det blev en stor bana denna eftermiddagen och vi bredde ut oss över hela köket och vardagsrummet.
 

Igår var det avslutning på Isacs simskola. Hela familjen var på plats och fick se vad lilla Isac hade fått lära sig. Han har lärt sig mycket och det var väldigt roligt att se honom simma både bröstsim och ryggsim. Lite då och då orkar han inte hålla sig ovanför vattenytan men snart så är han helt simkunnig. Vattnet är verkligen hans sanna element för han älskar att bada. Det gör lillasyster också och hon hade väldigt svårt att acceptera att storebror fick bada men inte hon. Julia stod på kanten med alla sina kläder på sig och såg så sugen ut på att hoppa i.
Hon pekade hela tiden in till äventyrsbadet genom glasrutorna ♥
Mot slutet av lektionen fick alla varsitt diplom samt ett intyg på de simmärken man har tagit under terminen.
Julia var först framme och kramade om sin storebror där han stod med sitt diplom ♥
Isac hade tagit hela 4 simmärken och dom gick vi raka vägen ut till kassan och handlade.
 
Jag var glad att jag hade mina tofflor med mig till badhuset så jag hade något att ha på fötterna när jag åkte hem från simhallen. Någon tyckte tydligen väldigt mycket om mina skor och hade stulit dom. Bara Julias skor stod kvar när vi skulle lämna omklädningsrummet men mina var puts väck. Även mina sura använda strumpor som jag hade stoppat ner i skorna var väck. Haha det är inte klokt!! Börjar undra om ödet är ute efter mig!
Först råkade jag ut för det där med min telefon när vi reste till London och så nu detta!! Vad är oddsen liksom?
Börjar faktiskt tro på karma. Kanske får jag igen för tiden då jag var barn och snattade. Tyckte faktiskt att det räckte med utskällningen och utegångsförbudet jag fick då men ödet var visst inte nöjd med mitt straff ;)
Det sanna straffet är ju trots allt att få smaka på sin egen medicin.
 
Jag har fått kallelse till Malmö tingsrätt nu i December. De nöjde sig tydligen inte med att ha mig tillgänglig på telefon utan jag måste ta mig dit och närvara på plats under tjuvens förhör. Suck! Ola tvingas följa med.
Inte som vittne utan som mitt stöd. Jag tänker minsann inte åka in till Malmö själv och gå på deras gator helt ensam. Icke nu när ödet är ute efter mig haha.
 
Från något tråkigt till något trevligare, HELGEN! Den längtar jag till! Vi ska besöka leksaksaffären så Isac kan visa oss vad han har önskat sig. Han har redan tydligt pekat ut i en katalog vad det är han vill ha men jag vill att han ska se det på riktigt så han verkligen vet vad det är han önskar sig. Ibland ser det häftigare ut på bild än vad det faktiskt gör i verkligenheten. Vill inte riskera att köpa något så dyrt och sen visar det sig att han blir besviken på saken. Efter lite julklappsshopping ska vi tillbaka till Eslöv och besöka äventyrsbadet. Denna gången med hänglås så jag kan låsa in alla mina ägodelar, inklusive mina sura strumpor!!
Isac har länge velat åka och bada hela familjen och lilla Julia måste ju få bada efter att ha stått och sett på när Isac han simmade. Allt annat känns taskigt! På söndag ska vi på adventsfika hos grannen och dit kommer fler vänner från byn. Trevligt!! Julkorten ska skrivas och mannen ska sätta upp spotlights där ute som ska lysa upp husfasaden. Så snyggt det kommer bli sen när det är klart!
 
Nu håller jag bara tummarna att vi håller oss friska så vi kan få vara med om allt roligt i helgen. På Julias dagis hänger det lappar där det står att de har fall av både löss och vinterkräksjukan. FYYYY!! Man vågar knappt lämna henne där men vad ska man göra?
Vi har både lössmedel, klorin och vätskeersättning hemma om i fall att! Livet med småbarn så gäller det att ha ett helt apotek hemma och alltid vara redo för precis allting! Trots detta så kan jag säga redan nu att jag DÖR om vi får löss eller vinterkräksjukan eller VÄRRE BÅDE OCH!!!
 
Söta Maileg motiv som nu är inramade och hänger fint på prinssans rum ♥
 
 Ännu två lyckade paket i paketkalendern. Mina små Picassos! ♥
 
 Julia efter en dag på dagis. Hon hade trillat och slagit näsan ♥
Hon är därför utsedd till årets Rudolf ;)
 
 I det här skicket blev sonen hämtad från fritids igår eftermiddag. Samma morgon hade den overallen varit nytvättad. Han var täckt av lera från topp till tå, suck...
 
 En mammas arbete tar aldrig slut...men pojkarna hade haft väldigt skoj :)
 
 
 Grattis till vår stora kille för både diplom och för dina första simmärken ♥
 
 Det är så mysigt där hemma om kvällarna med granen. Julklapparna håller redan på att spåra ut ;)
 
 Mannen som påstår att han inte kan slå in paket snyggt har klippt och klistrar ihop ett
väldigt fint paket till sin fru. Tur att min man inte tänker som ödet utan ser vilken snäll fru och mamma jag är idag. Det är vad man är nu som räknas inte hyssen som man gjorde när man var liten ;)
 För att inte tala om allt gott jag gör på mitt arbete, med glädje!
Ser ju ut som jultomten själv i mina röda kläder hihi.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0