Weekend i London!!

 

Jag och mannen har haft en helt fantastisk helg tillsammans i London! Resan bjöd pappa U och Mona oss på och hotellet och allt annat stod vi själva för. Det var ingen dålig present, en flygresa till London i juletid! I presenten ingick barnpassning. Barnen har sovit tre nätter hemma hos pappa och Mona. De har gjort utflykter, bakat pepparkakor, lekt och badat bubbelbadkar. Det har gått hur bra som helst. Isac och Julia har delat säng och på så sätt har Julia varit nöjd. Isac är en stor trygghet för henne. Julia är väldigt hemma hos pappa och Mona nu. Vi kunde lämna utan några som helst protester. Hon springer glatt in själv och vinkar av en, skönt!
 
Hundarna har varit hos svärfar i Smygehamn hela helgen. Grannarna har passat huset och katten.
 
Resan till London kunde börjat bättre. På Malmö station blev jag bestulen på min mobil men maken såg vem tjuven var och hann få tag på honom. Ola skrek på tjuven; "ge tillbaka min frus telefon" tills tjuven faktiskt gav upp och plockade fram den ur sin innerficka. Vi fick tillsammans med vittnen lämna namn och telefon nr till vakterna på stationen för de skulle i sin tur lämna över tjuven till polisen som var på väg mot platsen. Vi hade inte tid att vänta kvar då vi skulle med flyget. Vi har varit i kontakt med polisen idag och de har kvar mannen i häktet och han kommer i sannolika själv bli dömd för brott. Skönt att veta att det finns någon rättvisa och jag hoppas verkligen att de inte släpper ut honom snart igen. Typiskt att det skulle hända mig som redan är väldigt orolig och rädd för allting :( Som att råna Nasse i Nalle Puh ungefär haha.
 
I London har jag och mannen sett allt som vi hade prickat in på kartan. Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Hyde park, Tower Bridge, London Eye, Harrods, Hamleys och mycket mer. Vilken upplevelse att få se allt detta. Sent på kvällarna har vi kommit till hotellet.
Lagt oss på sängen och vilat benen och tagit en kopp kaffe för att sen bege oss ut igen och äta middag på en riktig brittisk pub. Frukost på Starbucks med gott kaffe! 
På dagarna har vi vandrat mycket, åkt tunnelbana, åkt dubbeldäckare, druckit öl och ätit gott.
Söndagen avslutade vi inne på Madame Tussauds. Det var en upplevelse att se vaxdockorna och det känns faktiskt som att jag på riktigt har kramats med Johnny Depp ;)
 
Hemma i Sverige stormade det ganska bra. Planet var lite svajigt när det skulle landa och det var ganska obehagligt. Jag och Ola kom med sista eller nästsista tåget innan de stängde bron. Vi är så glada att vi kom hem. Hemma i huset var barnen nattade och pappa och Mona satt i soffan och tittade på tv. Vi pratades vid lite kort innan det var dags för dom att åka hem och förbereda sig för den kommande arbetsdagen.
 
Det var så härligt att se barnen sovandes i sina sängar och det var riktigt skönt att krypa ner i sin egna säng. Barnen var glada att se oss också när de hade vaknat nästa dag. Jag och mannen var klara med London men barnen hade nog gärna sett att helgen hade fortsatt med allt roligt. De blev iaf glada för presenterna vi hade med oss hem från Hamleys, bästa leksaksaffären i hela världen!
 
Hur roligt vi än har haft det och verkligen uppskattat vår egen tid tillsammans så saknade vi ungarna och hundarna ganska snabbt! Borta bra men hemma bäst!
 
Nu var denna resan bokad sedan långt tillbaks. Annars så skulle jag och mannen nog inte resa pga av allt oroligt som händer ute i världen just nu. Detta fanns hela tiden i tankarna även om man försökte ha en trevlig resa. Sker det ingen större förändring så blir det ingen flygresa nästa år. Jag kan inte tänka mig att sätta barnen på ett flyg i dagens tider. Får magknip av bara tanken. Teorristerna lyckas verkligen med sitt ändamål dvs sprida skräck och rädsla, fruktansvärt!
 
Tack till alla er som passade barnen, hundarna, huset och katten! Ett extra stort tack till pappa och Mona för denna fantastiska upplevelsen! ♥
 
Jag och mannen med Big Ben bakom oss.
 
 Ståtliga Big Ben!
 
 Westminster Abby
 
 ♥
 
London Eye, Ola ville åka den men jag vägrade :)
 
London Calling ;)
 
 Musikalen Cats som vi tyvärr inte hade tid att se :(
 
Jag strosar rundor inne på Harrods :)
 
 Buckingham Palace, pampigt som bara den!
 
 ♥
 
Det kom vakter ridandes förbi slottet, maffigt!
 
 Fullt ös på Londons gator!
Dubbeldäckare ute och kör och i bakgrunden ser man en av Sveriges stoltheter, hm :)
 
 Jag och mannen högst upp på en dubbeldäckare ♥
 
 Hotellet
 
 Här sov vi gott!
 
 Här vilar vi fötterna med varsin kopp kaffe till ett klassiskt vänneravsnitt :)
 
 Isac och Julia besökte vellingeblommans tomteby med morfar och Mona i Lördags! 
 
 
 
På söndagen åkte de detta gamla tåget och på tågvagnen fick de besök av tomten.
Gissa om det var en dubbel lycka den dagen ;)
 
Jag och mannen hade lite första adventsmys när vi kom hem från resan.
 
Nya julgransprydnader, love it!
 
Bild på barnen på väg hem från skola/dagis förra veckan ♥
 
En riktig prinsessklänning som Julia fick när hon fyllde 2 år av morfar och Mona.
Den är så fin så den får hänga framme alltid. ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0