En vecka ledigt, en vecka kvar!

Då har jag och barnen haft en veckas semester tillsammans och har ännu en framför oss.
 
Anledningen till semestern är ju att vi har skaffat valp. Lilla Sam har nu landat och gjort sig ett med familjen. Han är en lätt valp, nog den lättaste jag har haft av alla valpar. Han är smart, lyssnar och är lättlärd. Olyckorna är få men familjen är duktiga på att hjälpas åt att träna honom. Det är ju ut varje timme i vaket tillstånd som gäller. 
Sam sover hela natten och det är vi tacksamma för. Tänk att alla våra småttingar låter oss sova gott om natten, det är man som förälder glad för. Sam vaknar någon gång på natten och gnyr nere på golvet. Jag brukar inte ta den striden utan lyfter istället upp honom till oss. Där somnar han snabbt om och det är bara mysigt att ha honom hos oss. 
 
Veckan gick snabbt med barnen här hemma. Det regnade typ oavbrutet så några längre utflykter blev det inte. Men med en liten valp, barn och hushåll gick dagarna fort. Fredagsmyset fick mannen ha ensam tillsammans med barnen. Jag var på tacokväll hemma hos min kollega Mia. Vi var ett gäng nattisar som spenderade ett par timmar med skratt, prat och god mat. Skönt att lämna hemmet ett par timmar och träffa vuxna!!
Jag och resten av nattgänget satte oss vid datorn och bokade en stuga i Ullared till våren. Det ska bli skoj att åka iväg och umgås, shoppa och ev bada i badtunna. 
När jag kom hem så låg hela familjen och sov. Bara lilla Yoda som vaknade till och välkomnade mig hem. I sovrummet låg mannen och snarkade med valpen tätt intill sig ♥
 
I lördags vaknade jag upp sonens studsande i sängen. Mamma mamma vakna, det är frukost!! Och mycket riktigt så doftade kaffe och nygräddade bullar. Mannen hade lyckats ta sig obemärkt upp tillsammans med barnen och ordnat frukost, UNDERBART!
 
Förmiddagen försvann snabbt. Isac var hemma hos en kompis i byn och lekte. Mannen målade klart prinsessans rum och jag tog hand om Julia och vovvarna. Äntligen visade solen sig och det blev en liten promenad ute längst med åkern. Efter lunchen åkte vi och hämtade Isac sen körde vi raka vägen mot Trelleborg. Där var vi bjudna på kalas för at fira Albin som fyllde 11 år. Sam fick följa med och träffa släkten för första gången. 
 
Igår gjorde vi klart Julias rum. Hennes saker kom på plats igen. Vi tog bort spjälorna på ena långsidan på hennes säng. Hon är så lycklig över att hon själv kan ta sig upp och ur sin säng. Vi kände att det var dags att ta det steget och se om det fungerar bra. Nu har hon sovit en hel natt så och det gick hur bra som helst. 
Julias rum ska förnyas med lite nya möbler. Hon behöver dessutom lite tavlor så fortstättning följer. 
När det är helt klart lägger jag upp nya bilder på rummet.
 
Resten av söndagen blev lugn. Familjen gick ut en sväng. Julia fick provat sin lilla cykel. Isac och pappa tävlade med sina cyklar här på gatan. Sam frös och kröp ner i Julias åkpåse i vagnen. Yoda sprang glatt fritt omkring huset. 
 
Nu är det måndag igen och jag håller på att tvätta Julias gardin som sen ska strykas och hängas upp. Det blir en tur till affären när Julia har vilat färdigt. Isac vill handla morötter till sin hamster. Hoppas affären har tuggben till små hundar för Sam behöver all hjälp han kan få med sina kliande tänder. Nya tulpaner får det också bli!!
 
Lilla frusna Sam är klädd i min gamla benvärmare. Man tager vad man haver ;)
 
Trött morsa som vilade middag varje dag när dottern vilade middag.
Tog igen förlorad sömn sedan december. 
 
Med husse ♥
 
Sams favoritplats när han inte orkar gå hela Yodas kvällsrunda. 
 
Mys med dottern ♥
 
Massor med kvalitetstid med barnen dessa lediga dagar, underbart!!♥
 
Sam med lillhusse ♥
 
 Sam satte sig i sin egen skit och fick därmed sitt första bad.
Badet blev i vasken och han doftade gott av lavendel efteråt :)
 
Svårt att hänga med i kvällsnyheterna när man har ett litet vilddjur som tuggar på ens tår :)
 
Yoda och Sam
 
Puss puss Yoda
 
Puss puss Julia 
 
Sam busar med Isac
 
Ungar och hundar är livet ♥
 
Isac med födelsedagsgrisen Albin.
 
Olas bror Görans lilla son Alex, växer så det knakar.
 
Syskonen Haraldsson 
 
 
 
Mysigare än så här blir det inte på kvällarna här hemma ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0