Firat helgen med släktingar!

I fredags vaknade jag upp lycklig på eftermiddagen med tanke på att jag hade en ledig helg framför mig. Inte nog med det, vädret såg väldigt lovande ut.
 
Barnen var ute på skolgården när jag kom för att hämta dom på dagis. De hade en liten pool framme att svalka sig i och det behövdes för det var ingen nådig värme denna dag. Det var med en tår i ögat som vi tömde Isacs plats på dagis. Det var hans sista dag där. Semestern har inte börjat än men resten av tiden ska han och Julia gå på ett annat dagis då de gör en sammanslagning nu över sommaren.
 
Tillsammans gick vi sen till affären och handlade glass och hämtade ut en paket som var till Isac. En liten inredningsdetalj till hans rum.
Hemma sen fick barnen vila sig på soffan under tiden som jag körde veckostädningen. Mannen kom hem ett par timmar senare och hade handlat fredagsgottis och en stor köttbit att slänga på grillen med sig hem.
Grillade gjorde vi och åt ute i paviljongen. Underbart att sitta där ute och äta gott med utsikten över vår fina trädgård.
 
Efter kvällsmaten badade vi hela familjen i våra pooler. Först svalkade vi oss i den "kalla" sen satte vi oss och bubblade i den varma. Nu fick jag också invigt den och även jag älskar den. Efter att barnen hade somnat för kvällen gick jag och mannen ut och badade igen. Solen hade gått ner och våra lyktor ute i trädgården var tända.
I den stunden njöt två trötta föräldrar!
 
På lördagen började vi dagen ute!! Redan på morgonen var det varmt så det snurrade. Mannen tog moppen till affären och handlade frallor och frukosten serverades i trädgården. Hela dagen spenderades i trädgården och barnen höll sig mest i vattnet. Jag och mannen hjälptes åt att sätta upp vår nya torkvinda i gräsmattan.
 
På kvällen kom Olas morbror Micke och Tessan på besök. De hade även sina tre hundar med sig. Vi grillade hamburgare och satt ute. Sen blev det bad innan kaffet. Isac hjälpte Tessan att gå rundan med alla hundarna. Sen busade han med Micke i poolen. En härlig lördag kväll! ♥
 
I söndags var vi hembjudna till min farfars kusin Ingrid. Hon sökte upp mig för ett par veckor sedan.
Hon knackade på vår dörr en dag och presenterade sig. Jag har träffat henne förr med inte tillräckligt för att minnas henne riktigt men farmor har pratat en hel del om henne. Det visade sig att hon bor i Bosarp en liten bit utanför stehag. Hon bor tillsammans med sin man på en gård och när vi var där hade hon även ett av sina barn samt två barnbarn hemma på besök. På denna söndag sken solen och vi satt ute i trädgården och åt våfflor.
Vi fick även en rundtur i deras stora hus och fick träffa alla deras djur. Hund, katter med sina kattungar, marsvin och höns mm. Vilken lycka för mig och barnen :) Kattungarna var helt klart bäst!!
 
Jag och Ingrid hade mycket att prata om. Hon visste en del om min barndom och det var roligt att höra hennes historier. Hon visade foton och vi pratade om min kära och saknade farfar.
Ingrid har också arbetat inom vården. Hon vet allt om Stehag och hennes barn har vuxit upp här och de har gått på stehagsskolan som nu Isac ska börja på.
För att inte tala om att vi har samma intresse för djur. Hon har bland annat haft uppfödning av papillon, precis som vår hund Yoda är. Jag minns att min gammelfarmor hade en papillon när jag var liten. Hon hette Bella och jag ville alltid klappa henne. Bella var tydligen från Ingrids kennel. Så man kan säga att utan Ingrid hade jag aldrig varit förälskad i hundrasen papillon och hade kanske aldrig skaffat just Yoda :)
 
Det blev en lyckad förmiddag ute i en svensk sommaridyll. Baren lekte med kattungarna i gräset och vi vuxna satt och drack kaffe i solen. Tänk att jag har en släkting som bor i mina hemtrakter. Inte undra på att att jag trivs så bra ute i Stehag. Jag är inte den första Haraldsson som har hittat ut till denna guldgruvan.
 
På eftermiddagen vilade jag och Julia middag tillsammans där hemma. När vi vaknade blev det bad där ute sen kvällsmat. Dagen avslutades med ännu mer bad fast inne hos grannen. Hela familjen badade med vännerna och Isac tränade på att simma. De bjöd oss även på kaffe och jag hann precis hinka i mig det innan jag fick snabba mig in och få på mig kläder och sticka till jobb.
  
Julia svalkar sig med glass ute i trädgården.
 
Sam väntar på att det ska bli rester över från det grillade köttet :)
 
Vackert!
 
Skörd från trädgården, jordgubbar och smultron. Mums!
 
Yoda och Sam älskar att vara ute!
 
Morbror Micke svalkar sig i poolen med en öl :)
 
 
 
Barnen leker med kattungarna hemma hos Ingrid.
 
 
 
 
 
 
Här väntar mannen och dottern på kaffe och våfflor :)
 
Isac och Julia hjälper Ingrid att mata hönsen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0