Yoda 10 år!!

Från och med nu är det 24 timmars nedräkning till semestern! Oj vad vi har längtat. Vi har hunnit se människor både gå och komma tillbaka från sina semestrar i väntan på vår egen. Nu är den äntligen snart här! Vad det ser ut som så är barnen på väg att bli sjuka igen. Det hostas och snörvlas om vart annat så mannen ska vabba sin näst sista arbetsdag så får vi se hur det blir på fredag som egentligen ska vara barnens sista dag på dagis.
Så typsikt att börja semestern så, men ja nu ska vi inte ta ut något i förskott. Barn kan snabbt vända och bli friska igen så vi varken firar eller sörjer något innan vi vet mer.
 
Sedan sist jag skrev så har jag plöjt igenom en helg på jobbet. I fredags när jag skulle gå på behöll jag dottern hemma från dagis. Isac blev hämtad redan på morgonen inför sin helg borta. Jag och Julia sov hela förmiddagen. När vi hade vaknat och ätit lunch tog vi tåget in till Eslöv. Där hämtade vi ut en paket på posten och handlade lite på sommarrean. Julia sprang glatt omkring själv och nöjt av sin tid ensam med mamma. Hon pekade på alla kläder som jag höll upp och sa; "mamma fin" ♥. Vi stannade på torget och fikade på glass. Solen visade sig men det blåste ganska kallt. Så där satt min tös i början på Juli klädd i fleecejacka och med en filt över sig i vagnen smaskandes på glass. Samtidigt såg jag flera personen gå förbi klädda i dunjacka och päls. Lite väl överdrivet kanske men ja är man frusen så är man och det var ju allt annat än varmt ute just då.
 
Jag och Julia avslutade vår lilla dagsutflykt på en lekplats i Eslöv. Sen tog vi tåget tillbaka hem och där väntade mannen på oss. En lyckad dag och ett bra sätt att ladda batterierna inför en arbetshelg.
 
En dag var vi i Lund på privat ridlektion hos min syster. Hon arbetar extra som ridlärare och hade fått tag på en liten ponny för barnen att rida på. Det tråkiga vädret slapp vi för vi höll till i ridhuset. Isac fick stolt själv rida runt på den lilla hästen och har nu lärt sig hur man startar, stannar och svänger med en häst. Det är min påg det och roligt tycker han att det är. Isac tyckte att vi kunde ta hästen med oss hem och ha honom i trädgården haha.
Även lilla Julia är förälskad i hästridning och ville inte stiga av hästen efter att hennes tur var slut :)
Snällt av Jessie att ordna detta för barnen ♥
 
En kväll hade vi familjen Glans över på middag. Barnen lekte, jag kacklade med Malin och männen drog ny el ute i garaget. Vi grillade och lyckades få ihop tillräckligt med jordgubbar i trädgården så det räckte till efterrätt till oss allihopa. Äntligen har bären där ute börjat bli ätbara!!
Tack till familjen Glans för en trevlig kväll och ett extra stort tack till Micke för hjälpen med elen ♥
 
Familjens gubbe Yoda fyller 10 år på lördag! Eftersom vi inte har möjligthet att fira honom då eller nu i dagarna innan så blev han firad igår. Vi gjorde en tårta av leverpastej, skinka, hundkex och kyckling till honom och tände ett ljus på den. Han såg så nöjd ut när han blev serverad och även Sam som självklart blev bjuden på tårtan.
Jag förstörde dock stunden med att börja gråta, både av glädje för hans 10 år men också för att han börjar bli gammal. En papillon kan leva till 17 år och gör han det är det många år kvar men man måste trots allt inse att allt kan hända och 10 år är en hög ålder på en hund. Är jag bäst på att oroa mig för saker i förtid eller inte? Fråga stackars Ola haha.
 
Älskade Yoda!! Du har funnit med i 1/3 del av mitt liv. Att jag skulle leva utan dig finns inte! Människor har kommit och gått i mitt liv men Yoda har aldrig svikit mig. Han är världens bästa vän och han är min familj!
Jag brukar säga att ju mer jag lär känna människor ju mer älskar jag mina hundar ;)
Bara en äkta hundvän kan förstå. Tack för 10 fina år tillsammans världens finaste vovve och grattis på födelsedagen!! ♥
 
Jag avslutar detta inlägg med att gratulera min fina kusse Sandra och hennes familj. Igår föddes äntligen deras lilla flicka och Gabbe blev stolt storebror till söta lillasyster Isabelle ♥ Nu längtar vi efter att få träffa henne!!
 
Tut tut säger Julia!
 
 På lekplasten i Eslöv.
 
 
 
Gott med glass!
 
Rosorna växer vilt ute i trädgården. Där är så många så vi vet knappt inte vad vi ska göra med dom!
Här blev det iaf till en trevlig helgbukett på kösbordet ♥
 
Annars gör rosorna sig bäst där dom ska vara, ute!
Här njuter jag av min trädgård på en ledig dag. Osminkad och klädd i mjukis heeeela dagen, det är livet!
 
 Isac har plockat familjen Haraldssons första räddisa för säsongen :)
 
Isacs första ridlektion med moster Jessica.
 
Stolt kille!
 
Lycklig tös ♥
 
Isac och Julia tillsammans med barnen Glans. Myser framför bolibompa ♥
 
 En bild på familjens småttingar, sötast är de när de sover ;) ♥
 
 Bild som mannen tog på dottern i helgen. Jag låg och sov efter mitt nattskift och missade denna fina soliga dag. Lillmatte tar över ansvaret när mamma jobbar ♥
 
 Jag med mina svansbebisar ♥
 

 Grattis på födelsedagen Yoda!!
 
Du & jag, 10 år tillsammans ♥
 
♥ Isabelle ♥
2015-07-15 kl 17.00
Längd: 50cm
Vikt: 3915 gram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0