Isac 6 år!!

Här har det hänt mycket sedan sist! 
 
Jobb, föräldrarmöten, utvecklingssamtal med mera med mera! Vi var en kväll inbjudna till skolan för att träffa Isacs nya lärare och skolkamrater. Det var spännande och mycket trevligt. Isac hittade snabbt sin bästa kompis och de höll varandra i handen hela kvällen. 
 
Vår stora kille har fyllt 6 år och det har denna morsan fortfarande svårt att ta till sig. Vi närmar oss semestern och det innebär också slutet för Isac på dagiset som han går på. Det är också en sorg att ta sig igenom även om det är med spänning och glädje som han ska börja i skolan till hösten.
 
I lördags hade vi släkten här på kalas. Vi hade tur med vädret och satt ute och åt. Barnen fick massor med presenter och de fick allt de önskade sig. Kalaset var även för Julia eftersom hon också snart fyller år.
 
I söndags hade Isac kalas för sina närmsta vänner. Det var fullt ös här hemma hela eftermiddagen och det var två trötta päron som somnade tidigt den söndagskvällen :) Isac var nöjd med sitt kalas och sina presenter. Hela kalaset gick i starwars tema. Godispåsar, ballonger, sugrör, servetter mm hade alla starwarstryck. 
 
I måndags väckte vi Isac med frukost på sängen och sång samt presenter. Förmiddagen spenderade han på dagis där de hade avslutningsutflykt. De besökte en bondgård och hade fika med sig. Isac fick ta en kompis med sig hem från dagis och det blev klart hans absoluta bästis som följde med. Pojkarna spenerade hela eftermiddagen med att bygga lego och leka ute i trädgården samt spela tvspel. 
 
På kvällen fick Isac bestämma kvällsmat och efterrätt. Sen påbörjades det stora projektet med hans present från oss. En loftsäng!! Loftsängen passade inte in i hans rum så han och Julia fick byta rum. Det blev ett större projekt än vad vi hade räknat med men bra blev det! Isac älskar den. Han sover mycket gott i den och klarar stegen utan beskymmer. Att han har ett eget skrivbord är han mycket stolt över. En egen dator och ett tufft bäddset som han fick i födelsedagspresent är också värt att nämna.
 
Jag bjuder på en del bilder från den senaste tiden. Bilder är mycket roligare än en lång läsning :) Ett stort tack till er alla som har gratulerat och firat våra älskade barn!! ♥
 Jag och barnen har tagit en bit av sommaren med oss in! Doftar underbart gott!!
 
 Jag och min älskade lilla Sam..han piggar alltid upp hur trött man än är ♥
 
Jag har varit hos frissan och klippt lugg. Det är längesen jag hade lugg nu och kände för en förändring. Tröttnade på att inte ha någon vidare frisyr och jag trivs bäst i lugg. Så klipp klipp!! 
 
Pga stress av olika anledningar den senaste tiden så åkte jag på magkatarr.
Efter ett par dagar liggandes i pyjamas på soffan så blev jag kvitt eländet!  
 
 Min fina väggtext i klädkammaren.
 
En lördag morgon blev jag och mannen hämtade av morbror Micke i hans fina jänkare. Vi följde med på bilträff i Hässleholm och hade en mycket trevlig dag. Tack till Micke för denna dag och tack till pappa U som passade Julia åt oss!! ♥ 
 
Det har varit en kall vår, här står Isac i sin dunväst när vi vid samma tid förra året badade i poolen.  
 
På morsdag blev jag väckt med presenter från mina kärlekar. Vilket härligt sett att vakna på! Resten av dagen spenderade vi på ett barndop i Trelleborg. Olas barndomsväns son blev döpt. Barndop är alltid fint att gå på.
 
Så blev det lite värme till sist ♥ 
 
 Isac vattnar trädgården med världens största vattenpistol. Mamma behövdes visst också bli vattnad ;)
 
Sam har hittat en solig plats inne i huset :) 
 

SLÄKTKALASET
 
 
Julia med farfar på kalaset ♥
 
 Maria, Glenn och lilla Alice
 
 Kalasfina prinsessan!
 
 Mira höll Sam sällskap.
 
 Isac med kusin Linus!
 
 Här har vi tänt ljusen på tårtorna och alla sjunger för barnen ♥
 
 Isac har blåst ut sina 6 ljus, Julia fick lite hjälp av pappa.
 
Linus hjälper Julia med hennes teckning.  
 
 Paketöppning!!
 
 
 
 
 
 
 Lilla Alice ♥
 
 Världens finaste Julia ♥
 
 Vi hade tur med vädret!!
 
 Morfar och Marie gungar med Gabriel.
 
 
 Glad kalaskille!
 
 Gott med mat!!
 
 Jag och mannen var uppe med tuppen och gjorde alla tårtorna! Vi är ett bra team älskling ♥
 
 Härligt grönt ute i trädgården nu. Barnen fyller verkligen år i rätt tid på året ;)
 

ISACS KALAS FÖR KOMPISARNA 
 
Isac äter inte tårta så istället serverade vi en tåg-glass-tårta :) vad passade bättre till vår lilla tågälskare?
 
Paketer igen!!
 
Spännande att öppna paketer!
 
Vad hade vi gjort utan den där studsmattan? :)
 
 Starwars ballonger!!
 
 Ännu mera starwars :)
 
 Stolt blivande 6 åring i väntan på sina kompisar.
 

ISAC 6 ÅR
 
Det var då...tänk att han har varit så liten. Tiden går så FORT! 
 
 Här är jag när jag fyllde 6 år. Nog är Isac lik mor sin
 
Här sitter vår lilla 6 åring. Morgonen på sin födelsedag. Han fick ett nytt tvspel av oss och var ju tvungen att prova det med en gång!! :)
 
 Så här ser sängen ut som han fick av oss. Den står nu färdigmonterad inne på Julias gamla rum. Bilder kommer sen när allt är klart. Har lite hyllor och annat som ska på plats först.
 
Isac med sin bästa kompis som han hade med sig hem från dagis på sin födelsedag. Här är pojkarna i full fart med att bygga lego som Isac fick i present.
 
 
 Och så lite lek i trädgården!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0