Ledig dag i Lunds stadspark.

Häromdagen tog jag och barnen tåget in till Lund. Vi åt lunch på stan och besökte lite butiker för att spana på sommarrean. Efter detta nådde vi till sist målet som var stadsparken. Där matade vi ankorna som blev ganska framfusiga och skrämde lilla Julia. Hon gömde sig bakom storebror hela tiden :) De var hemskt hungriga och många!!
 
Den stora lekplatsen i parken har verkligen blivit fin. Där hade barnen hur mycket som helst att busa runt på! Solen sken på oss och det var en underbar dag. Det var mycket folk där och jag kände att jag inte riktigt räckte till. Även om Isac är stor nu och klarar sig mycket själv så vill jag inte tappa blicken ifrån honom. Inte bland alla dessa människor på en så stor yta. Han hittar inte där och man vet aldrig vad det kan finnas för skumma typer som lurar med sig barnen. Lilla Julia springer ju på sitt håll också och de vill ju till olika saker hela tiden. Ett par extra ögon, armar och fötter hade inte varit fel att ha denna eftermiddagen. Nästa gång får bli när Ola kan följa med.
 
Isac började känna sig hängig och det var dags att åka hem. Började misstänka att han inte mådde riktigt bra. Barnen fick varsin glass när vi väntade på tåget och de verkade nöjda med dagen. Hemma sen åkte barnen i badet och efter kvällsmaten satt de trötta och nöjda i soffan och tittade på barnprogram.
 
Isac hade lite problem med pollen som han konstigt nog har fått under alla besöken in till Lund den senaste tiden. Han känner inte av något hemma i byn vilket jag inte förstår då vi har mycket mer natur i våra omgivningar än vad Lund har. Vi har ju stor gräsmatta med tomt in till skogen och aldrig att det kliar på mig eller Isac hemma. Men även jag nyser när jag är i Lund så något konstigt är det ju.
Ola var på vårdcentralen med Isac i våras för att vi skulle vara förberedda på årets pollensäsong. Vi har haft mediciner hemma (alla är receptfria) och vi ska även föra dagbok på när han får utbrott och hur dagen har sett ut då. Som tur är har vi inte behövt detta än mer än på de få gånger han har reagerat på något när vi har varit iväg.
 
Natten efter besöket i stadsparken fick Isac en mycket besvärlig rethosta. Snorig var han också. Efter alvedon, nässprej och hostmedicin lyckades han tillsist komma till ro. På morgonen mådde han inte bättre. Han orkade inte gå till dagis så barnen fick stanna hemma. Även Julia hade börjat snora. Ola kom hem på eftermiddagen och tog hand om barnen så jag kunde sova inför helgens nattjobb. Isac blev hämtad inför sin helg borta då han själv valde att åka trots att han inte mådde vidare bra. Precis innan han blev hämtad blev han mycket sämre men iväg åkte han och han har inte mått vidare bra borta heller. Han har det bra där med men det ska bli skönt att få hem honom. Man är trots allt en hönsmamma och vill pyssla om sina barn när det är sjuka.
 
När jag kom hem från jobb imorse möttes jag av en trött pappa. Julia hade hållt honom vaken hela natten. Nu var det hennes tur att bli riktigt sjuk. Hennes hosta utveckades till astma som den alltid gör tråkigt nog. Hon blev mycket sjuk :(. Som tur är har vi medicinerna som gör livet lite lättare för henne. Lillfisen kräkte ner hela min säng där på morgonen, det var slemmet som kom upp. Jag har haft svårt att sova pga oron för Julia.
Jag somnade gott sen efter lunchtid och sov fram till kvällsmaten. När jag vaknade möttes jag av en liten flicka som redan mådde lite bättre och det var skönt att se. Lite lättare att bege sig mot jobb igen och veta att Ola inte är ensam när hon är som sjukast för det kan bli ganska läskigt. Det värsta är att man har sjukstuga nu mitt i sommaren!! Det är slutet på juni och barnen är förskylda med feber!!! Det är mer höst än sommar just nu känns det som :(
 
Krya på er mina älsklingar!! Imorgon är mamma ledig och familjen är samlad igen. Även på måndag är jag ledig och då ska det bara mysas där hemma och samlas nya krafter ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla mina favoriter på samma bild förutom katten ;)♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0