Längtar till jul!

Mitt på dagen känns det inte alls som att julen snart är här. Det beror mest på att det är ganska varmt ute för att vara i November. I söndags spenderade jag ett par timmar på framsidan av huset och rensade bort ogräset.
Tänkte flera gånger för mig själv att det är ju inte klokt att jag rensar ogräs två veckor innan första advent!
 
På kvällarna känns det annorlunda. Då kan jag riktigt längta till jul. De senaste dagarna med oron över Sam mm har klart lagt det på hyllan men nu börjar den där härliga julkänslan komma krypandes igen. Den är ganska sällsynt sen man blev vuxen men tack vare Isac och Julia är det lätt att hitta den igen nu på äldre dar ;)
På kvällarna tänder vi ljus och även brasan. Vi pratar om julen och barnen sitter ibland och tittar på piff och puff avsnitt som också drar tankarna till juletid. I stan har julbelysningen börjat komma upp och det är så vackert! 
 
Snart är det dags att stryka julgardiner. Allt sånt måste vara gjort innan advent. Med tanke på hur jag jobbar och annat som är inbokat får det nog bli en liten tjuvstart med det. Men väntar så länge det bara går. Hur mycket jag än längtar eller älskar julen så vill jag ju inte bli trött på den innan den ens är här. Men när det väl är dags så åker minsann allt fram. Mest för barnens skull. De ska hinna glädjas av allting innan morsan röjer undan allting igen, helst innan nyår!
 
Paketkalendern är i full verkstad. Chokladkalendrarna är inhandlade och barnen har själva valt ut dom.
På väg hem från jobb en morgon handlade jag med mig hem årets julkalender som heter 1000 år till julafton. Isac blev så lycklig när han såg den på eftermiddagen när han kom hem från skolan ♥ 
Det ser vi fram emot hela familjen att följa årets julkalender och tillsammans öppna en lucka efter varje avsnitt på tv:n.
 
Tusen år till julafton, julkalendern 2015!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0