Egentid med mannen

Förra lördagen var barnen bortlovade till morfar U och Mona. De ville så gärna göra en utflykt tillsammans med dom. Det var från början tänkt att de skulle till Skånes djurpark men eftersom det var lovat regn och rusk hela lördagen blev det ändrade planer. Istället åkte de till den blå planeten. Bara resan dit var rolig tyckte ungarna eftersom det var med tåg. Julia har blivit en riktig liten tågälskare precis som sin storebror. De åkte även metrotåget som är extra spännande.
 
Jag och mannen åkte till Nova och shoppade loss. Jag fick presentkort på Carlings av pappa U och Mona när jag fyllde år och där inne hittade vi mycket fint. Vi avslutade med att äta indisk mat som är så himla gott!! Och vi njöt så av tiden ensamma tillsammans. Det är inte ofta jag och Ola äter en middag helt ostört eller kan prova kläder ostört för den delen! 
Väl hemma igen hann mannen dricka en kopp kaffe med mig sen åkte han hem till Herr Glans på grabbkväll.
Jag fick ett par timmar ensam på soffan tillsammans med mina bästa fluffiga vänner innan barnen kom hem igen. Det var två nöjda barn som kom hem. De hade fått gosedjur och allt möjligt. De hade så mycket att berätta. Eftersom det var kväll redan så blev det rakt in i badet med båda två sen blev det chips och film i soffan tillsammans. Vi hade en mysig lördagkväll trots att vi var utan mannen i huset. Han kom hem mitt i natten någon gång när alla i huset låg och sov. Tydligen hade han fått sin vän Jim att ställa upp som taxi den natten.
 
Söndagen gick åt till trädgårdsarbete. Isac hade en vän hemma hela dagen och de lekte som bara små pojkar kan! Den sista timmen tog de över hela vardagsrummet när de satt och spelade mindcraft.
 
Igår hade jag en ledig dag från mitt arbete. Jag och dottern hade sovmorgon tillsammans och vid 13.00 hämtade vi Isac på skolan. Jag frågade vad de kände för att göra och då blev svaret; "åka tåg och äta glass". Så fick de bli. Vi gick raka vägen till tåget och hoppade sen av i Eslöv. Där var vi först och hämtade ut ett paket sen gick vi till torget och handlade varsin glass. Därefter tog vi bussen till Hörby och hälsade på mannens jobb. Där fick Isac spela Xbox och låna en egen dator. Julia sov i vagnen under hela besöket.
 
När vi kom hem grillade vi korv och på kvällen när barnen hade gått och lagt sig njöt jag och mannen av en ostbricka, mums!! Det fick bli mitt helgmys eftersom jag jobbar hela denna helgen.
 
På söndag går jag av och då ska jag mysa med familjen. Måndag och tisdag är jag också ledig och jag längtar så till på tisdag! Då ska jag göra det som jag länge har velat få gjort. Håller det hemligt tills dess ;)
 
 Förra helgen bjöd verkligen på riktigt höstväder!
Det störde inte oss för vi fick inviga kaminen och det finns inget mysigare!!
Pälsen på fotpallen var ett av favoritköpen från shoppingrundan på Nova ♥
 
Här ligger Sam och väntar på att jag ska göra honom sällskap ♥
 
Jag och dottern i bästa läget, lördagkväll klädd i pyjamas och nattlinne! ♥
 
 Barnen väntar på tåget till Eslöv
 
 Barnen roar sig när jag hämtar ut ett paket hos postombudet.
 
Isac hjälper pappa på jobbet ;) ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0