Mellomys i repris

Nu är jag på väg hem till min kudde och ska nanna efter min sista arbetsnatt denna helgen.
Skönt att ha söndagskvällen ledig. Även om alla i familjen ska lägga sig i tid inför måndagen så har man fortfarande lite helgkänsla kvar. Är så glad över att min förkylning har vänt och blivit bättre!
 
Jag missade första deltävlingen av melodifestivalen igår eftersom jag jobbade. Jag älskar melodifestivalen, hur dåliga låtar det än har varit vissa år så är den en tradition värd att följa enligt mig. Sång och musik är en trevlig omväxling till allt annat skräp som går på tv:n.
 
Jag tänkte bänka mig framför tv:n ikväll med något gott att äta och se deltävlingen. Det kommer inte kännas som när man ser det direktsänt men det är så gott som lika bra i alla fall.
 
I helgen har det börjat hända lite mer med renoveringen. Mannen var igår och hämtade ut tapeten som vi hade beställt. Det är alltid en chansning när man beställer över nätet och inte får se det i verkligheten först men oj vad vi blev nöjda med den. Så fin!! Ska bli så roligt att se den på väggen snart. Ola hade även börjat måla vitt på en av väggarna som ska vara vit igår när jag låg och sov. Nu börjar vi sakta se resultatet närma sig.
En trevlig överraskning att vakna till igår var att mannen hade köpt hem en bit renoveringstapet som ser ut att bli en lösning på ett besvärligt problem som vi har haft. Den gamla tapeten som sitter på väggarna nu är en typ av struktur tapet. Därför är det svårt att sätta annan en ny ovanpå den gamla. Den har också varit omöjlig att riva ner! Vi har provat allt från ångmaskiner till slipmaskiner. Suck säger jag bara, man kan bli gråhårig på den tapeten. Den är ful och omöjlig att bli av med haha.
Renoveringstapeten som Ola hade köpt har han nu satt upp på en av väggarna och det ser riktigt bra ut faktiskt. Det är nästan för bra för att vara sant att vi ska slippa riva ner all denna bråkiga gamla tapet. Det gör att arbetet blir lättare och kommer gå mycket fortare!
 
Önskar er alla en skön söndag. Nu ska jag nanna! När jag vaknar är det nästan inte lönt att hoppa ur pyjamasen. Jag tänker mysa hela eftermiddagen och hela kvällen tillsammans med familjen. Hade helst spenderat hela livet i pyjamas. En av fördelarna med att arbeta natt, folk vet inte när jag ska eller har sovit och därför är det ingen som reagerar när jag springer i pyjamas mitt på ljusa dagen ;)
 
Har klickat hem tre nya pyjamaser på rea. Det slits bra på dom här hemma :)
Passande text :)
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0