Lalandia!

Så skönt vi har haft det. Vi har bott i en mysig stuga på Lalandia. Badat i havet, solat, badat ännu mer på äventyrsbadet, grillat på kvällarna och bara umgåtts med alla favoriterna som också var med.

Mer tur med vädret kunde vi inte ha!! Inte ett moln så långt ögat kunde nå och inte en droppe regn på de tre dagarna vi var där ;) Jag som iof alltid lätt bli solbränd är så brun efter dessa få dagarna i Danmark så man skulle kunna tro att jag har kommit hem från 2 veckor vid medelhavet haha :)

Vår lilla solstråle Isac har badat som aldrig förr. Dyker under vattnet och plaskar som om han aldrig har gjort något annat. Att Linus och Albin var med var ju den största lyckan för Isac. Utan dom hade det inte varit hälften så roligt.

Första dagen när vi kom fram var vi alla på stranden och badade i havet.
Jag och Isac gick till stranden igen på torsdagsmorgonen. Ola hade åkt med några andra till Tyskland för lite shopping. De övriga låg fortfarande och sov så jag och Isac knallade dit själva och hade en mysig stund tillsammans.
När Ola kom tillbaka vid lunchtid vilade Isac middag sen var vi på äventyrsbadet hela eftermiddagen!!

På kvällarna har alla som varit med samlats ihopa och suttit utanför vår stuga. Där grillade vi och åt mat tillsammans.

Kortfattat så har det varit tre händelserika men helt underbara dagar som gick på tok för snabbt!!

Borta bra men hemma bäst JA!! Det är alltid skönt att komma hem till sina egna sängar igen.
Yatzy hade saknat oss. Yoda fick vi hem i Lördags. Ola körde och hämtade honom efter frukosten.

Igår kom Sandra och Alex hit på fika. Skoj att träffa dom!! Alex och Isac byggde tågbana tillsammans inne på Isacs rum. Isac frågade efter både Sandra och Alex imorse; "leka med Sandra igen en annan dag" =)

Idag har vi varit i Lund och sprungit några ärenden. Det ena var hos polisen för att ordna pass till Isac.
Vi ska inte utomlands på semestern men det är bra att ha och bra att passa på att ordna sånt nu när vi är lediga och har tid. Isac var hur duktig som helst och gjorde precis som polisen sa :)

Sen körde vi till kulturen. Isac skulle få hälsa på hos Alfons Åberg :) Isac älskade det!! Han fick se allt som vi läser om varje kväll i Alfons sagorna. Helikoptern som Alfons själv har byggt var helt klart det bästa!!

Ikväll kommer Jim hit på middag!

En utvilad Isac äter frukost i stugan, redo för en ny dag full med bad och bus :)

Jag och älsklingen pussas under vattnet inne på äventyrslandet!

Isac NEMO Haraldsson :)

Härlig sommarbild på Isac och Linus som busar i gräset.

Här är vår stuga!

Grillning på gång!

Älsklingen med familj.

Isac myser med Yatzy i min säng
Det är när vi ligger och drar oss på morgonen som vi verkligen känner att vi har semester!! ♥

Isac utanför kulturen

Isac och sin idol =)

Så häfftigt!! Alfons helikopter!!

Isac i Afons koja

Isac vilar middag i Alfons säng :)
Vi fick även kika i Alfons garderob för att se efter om där fanns ett lejon =)

Sitter riktigt bra i Alfons pappas fåtölj :)

Myshörna där man kunde läsa alla Alfons böckerna.

Jag har klämt in mig i helikoptern med Isac :)
Vi läste sagan om just helikoptern och levde oss in i den :)

SEMESTER!!

Tjoohhoooo nu har vi äntligen semester!!

I fredags var det sista dagen på jobb/dagis. Semstern firade vi in på Röstånga camping :). Olas syster med familj hade husvagn där. Det var kväll och taskigt väder ute så vi satt inne i husvagnen och pratade tills det var tid att åka hem och nanna.

I lördags slappade vi hela dagen. Söndag morgon köpte vi bullar med oss på vägen ut till Röstånga camping igen. Där åt vi frukost tillsammans med Tina och hennes familj och morbror Micke.
Vi badade, grillade, fikade ute på gräsmattan och gick en promenad. Härligt!!

Igår städade vi här hemma. Tvättade ett par maskiner tvätt och badade Yoda. Satte i ny dos fästingmedel på både hunden och katten samt klippte klorna. Skönt att ha det gjort!
På eftermiddagen bjöd Ola hela lilla familjen på en liten utflykt. Han körde oss till Trollenäs slott. Så vacker omgivning och underbart väder hade vi. Ola bjöd oss på glass. Vi promenerade runt och bara njöt innan vi åkte hem igen. På kvällen grillade vi. Efter maten gick vi en lång promenad med Yoda.

Idag har vi varit och handlat lite smått och gott inför lalandia. Bland annat ett par badskor till Isac så han inte ska springa och halka så lätt. Vi åker imorgon och kommer hem igen på fredag.

Isac slutade med blöjor här hemma i lördagsmorse. Har blöja på natten men inte ens en droppe har han hunnit släppa i den :) De skedde ett par olyckor i lördags och söndags men nu har nog Isac fått in tekniken.
Han springer själv in på toaletten och kissar på den stora toaletten. Är vi iväg kissar han i en buske ;)
Bajseriet är ett annat kapitel. Men snart så!!  Vår duktiga stora kille!!

Älsklingen har kört in till Lund nu för att växla pengar och tvätta bilen. Sen ska han lämna av Yoda hos Glenn som ska passa honom när vi är iväg. Min trognaste vän fyllde hela 7 år förra veckan, var har dom 7 åren tagit vägen???

Linus, Isac och Albin på Röstånga Camping.

Kvällsmys i husvagnen.

Mina två älsklingar i poolen på Röstånga camping

Min lille fisk ;)

Isac hälsar på ankorna ute vid Trollenäs slott.

Prins Isac vid Trollenäs slott :)

Gungeligung!

Isac och den fina utsikten :)

Kvällspromenad i Stehag. Isac har hittat en bra backe till sin bil :)

Frukost ute på trädäcket ♥

Stora och lilla meckar Micke ♥

Rasberry

Denna helgen har vi fått klara oss utan Isac. I fredags jobbade jag kväll. Helt slut när jag kom hem men orkade med lite fredagsmys i soffan innan det var tid att nanna.

Lördagen började med action! Jag var som vanligt uppe med tuppen, hopplöst att jag aldrig kan ta sovmorgon. Hur som helst så var det ju härligt att sitta ensam och njuta av lugnet. Nyduschad i min morgonrock med en stor kopp kaffe. Skulle precis ta min första klunk kaffe när jag får syn på Yatzy i altandörren. Hon hade vad jag trodde var en död fågel i sin mun. Tog en bild mest för att kunna visa Ola det sen när han hade vaknat. Öppnade sen dörren för att ta ifrån henne fågeln men då smet hon in med den istället. Sprang ut i köket och tappade den på golvet. Då såg jag att den levde!! Hur kunde den leva så som hon bar på den?
Första reaktionen var att skrika på Ola; "Ola!! Vi har en fågel i köket"..haha stackars Ola kommer springandes helt yrvaken, vilken syn!!

Jag fick tag på fågeln iaf och den stackaren låg helt chockad i min hand. Den rörde inte en fena men bröstkorgen gick upp och ner i 190! Jag la den på bordet ute på trädäcket, gick in och hämtade en liten handduk att linda in den i. Jag hann bara precis lägga den lilla fågeln i handduken så vek den ut sina vingar och flög sin väg. Slutet gott allting gott. Vi hade dock en sur katt här hemma haha.

Älsklingen tog sen hunden och gick bort till affären för att handla bullar.
Efter frukosten hade Ola planerat en utflykt. Jag hade ingen aning om vart vi skulle?

Han körde oss till Hallongården som ligger i Håslöv. Där fick vi en guidad tur bland hallonodlingarna och gårdens djur.
Efter turen fikade vi med kaffe, deras egna hallonsaft och såklart HALLON! Mmmmums!! Smaken av hallonen fick mig att minnas farmor och farfars hallonbuskar. Där gick man och plockade hallon som barn.
Köpte deras hallonte med oss hem.

Efter besöket där körde vi ut till Smyge. Svärfar bjöd på kaffe. Sen gick vi tre en promenad nere vid stranden.

När vi kom hem vilade vi en stund. Gjorde en kanna te med det vårt nya hallonte. Super gott! Som jag kommer snåla med dom tebladen haha.

Ola byggde vår lilla minigrill som vi ska ha med oss till lalandia. Sen tog vi Yoda med oss i bilen och körde ut till de vackra omgivningarna utanför stehag. Vi skulle kika närmare på ett naturreservat som ligger där ute men åskrädda Camilla hörde muller och ville vända omgående =D Yoda fick kissat iaf och på vägen tillbaka till bilen hittade jag en liten liten pugga :) Fångade alltid små puggor uppe i farmor och farfars stuga i Blekinge som barn.
Två gånger på bara ett par timmar vandrade mina tankar till farfar. Undrar om han försökte säga mig någonting ;)
Fick iaf mig att tänka på honom ♥

När vi kom hem igen blev det lördagsgodis och film i soffan. Mysigt att höra regnet utanför. Åskan hade jag klarat mig utan men som tur va så höll den sig på avstånd härifrån. Hörde inga knallar, bara lite muller.

Har världens bästa man i mitt liv som gör så fina saker för mig och gör det bästa ut av helgerna utan Isac.
Utan honom hade jag bara suttit hemma och väntat in söndagen. Jag måste bli bättre på att aktivera mig själv utan Isac!! Alla andra föräldrar njuter av egen tid utan barnen men inte jag..jag har bara ångest och oro i hela kroppen :/ Drömmer mardrömmar att hemska saker har hänt honom. Sen vaknar jag och inser att det bara var en dröm men hur jobbigt är det inte att inte ha en aning om hur han har det utan bara kunna gissa och ta förgivet att han antagligen har det bra och sen försöka somna om. Efter en så hemsk dröm vill man ju inget hellre än att gå och se efter och se att han sover gott i sin säng.

Nu har jag och älsklingen städat hemmet. Nathalies kalas missar vi idag eftersom vi får hem Isac vid 16.00.
Som alltid ska det bli skönt att han kommer hem, vi saknar honom så.♥

Sista veckan nu inför semestern..måtte den gå undan ;)

Klockren bild på vår myskille :) Nybadad och i sin morgonrock, "lalapudding" och Alfons Åberg på TV:n =D

ME ;P

En stolt katt med sitt byte.

Hallongården

På gång med den guidade turen.

Mysig butik

Hallonfika!!♥

Nästan som semester =D

Just nu känns det som att hela svenska folket är på semester, alla utom vi.
Vi har ju själva valt att ha sen semester eftersom hösten inte ska kännas så lång sen som den lätt gör.
Och inte har vi ångrat oss även om veckorna går sjukt långsamt just nu :/ Men tänk vilken lycka att gå på semester sen när alla andra måste jobba :P

Pappa ringde i fredagskväll. Han satt med ett glas vin, sjöng en glad trullelutt för mig i telefonen av ren lycka för att han firade in sin semester som började från och med då. Då kände jag att; "ahhhh nu vill jag också ha semester!!" :)
Jag ska ringa upp pappa när hans veckor är slut och min semester har börjat och sjunga samma truddelutt för honom haha :p.

Igår var vi en sväng i Östra Grevie och sa hej till Micke och Tessan. På kvällen fick vi besök ut av familjen Glans. Vi skulle grilla men det regnade och var så trist ute så älsklingen gjorde en smarrig gratäng med kyckling och diverse tillbehör. Chokladpudding med vispgrädde till efterrätt.
Efter maten rullade vi faktiskt ut markisen och satte oss ute på trädäcket trots regnet. Det var så äckligt klibbigt varmt vart vi än satt så vi satt bra där. Barnen sprang ut och in och lekte hela kvällen. Vi hade en riktigt trevlig kväll!!

Idag har vi varit i Trelleborg. Betydligt bättre väder idag!! Isac har badat i Tina och Kenneths pool.
Lekt med Linus, Ablin och deras kompis. Till och med Ola har badat :) Jag har bara doppat fötterna. Hade badkläder med mig men jag tyckte att vattnet var lite för kallt.

Tina, Kenneth, Linus och Albin kunde inte komma när Isac hade sitt tre års kalas. De var utomlands då men det tog de igen idag!! Isac fick massor med fina paket. Super tuffa kläder, en båt med strandtillbehör och sist men inte minst en cykel!!! ♥ Som vanligt hade Isac så roligt där så det gick knappt att få honom med oss hem.
Tur att det snart är tid för Lalandia. Då det blir det flera dagar i rad med bad tillsammans med Linus och Albin :) Hundvakt har vi fått tag på till Yoda dom dagarna. Olas gamla rumskamrat Glenn ska passa honom och det känns tryggt och bra!!

Ikväll har vi grillat och ätit kvällsmaten där ute. Sen kväll tillsammans med vänner och sol och bad idag så har denna helgen nästan varit som semester! Isac är färdigbadad. Hans lille ryggsäck är packad inför dagis imorgon.

Isac är så duktig. Har haft kalsonger nästan hela helgen. Snart så är han blöjfri. På semestern åker de ut, no more diapers!! ;)
Stora killen nu ju!!

Nu blir det söndagsmys i soffan. Har fått på mig mina nya pyjamasbyxor som jag köpte på sommarrean.
Lila och rutiga så klart..är dom inte rutiga eller randiga kan man inte kalla dom för pyjamasbyxor haha ;p
Min kopp med te står och svalnar sen ska jag ha en mysig kväll och önskar er alla detsamma.

Blomma från familjen Glans till oss ♥

Vår gosse är ingen badkruka...han vill bara i!!

Mamma är inte lika tuff...endast tårna nuddade ytan :p

Isac öppnar paket.

Ännu ett paket!

Provar en av ut av presenterna :) Denna lilla poolen hade de tagit fram till Isac, fyllt med varmt vatten och allt men där ville han knappt vara. Skulle ju självklart vara i den stora poolen precis som de STORA pojkarna =)

Tuffa kläder till Isac

Isac i "hamsterhjulet" :)

Nu är äntligen pappa också i :)

Pappa är bäst!! ♥

Isacs nya fina cykel!!

Ett stort tack till alla nära och kära för denna helgen!!
Och tack för alla presenterna till Isac!! ♥

Lugna stunder

Vilken lyx att få sluta 13.00 igår. Att inte behöva jäkta till tåget direkt utan kunna gå runt och på stan en stund.

Gick inom tehuset för att handla hem lite nytt te. Dricker ofta en kopp på kvällen och föredrar alltid rött te.
Varför just rött? Jo....

Rooibos kommer från Sydafrika och kallas ibland "rött te", men det är inte bladen från den vanliga tebusken som används. Rooibosbusken heter Aspalathus linearis på latin och därför är kanske örtte en mer korrekt benämning på denna dryck. Rooiboste sägs kunna lindra mot besvär som allergier, astma, kolik, hösnuva och eksem. Vetenskapen har dock inte kunnat bevisa några sådana effekter ännu.

Rooibos uttalas rojboss med betoning på den första vokalen. Det är afrikaans och betyder "röd buske", och det som är karakteristiskt för detta örtte är också just dess röda färg. Det är både buskens blad och dess stam som används till rooiboste, och teet får sin röda färg på grund av att det genomgår en fermenteringsprocess.

Teet har en mild fruktig smak som inte blir besk även om det får dra länge. Det beror på att rooibos inte innehåller lika mycket antioxiderande polyfenoler som vanligt te som görs på tebusken.

Till skillnad från vanligt te så innehåller inte heller rooibos något uppiggande koffein, och eftersom att det är koffeinfritt så kan det med fördel drickas på kvällen. Det sägs också att detta örtte ska vara bra mot sömnsvårigheter.

Denna svensken blir lätt stressad. Har pollenallergi och kan vid extremt svår stress få eksem på händerna :(
Eftersom jag älskar min kopp med te på kvällen så måste den vara koffein fri, annars somnar jag aldrig!!

Te, lite tända ljus och sticka är den bästa boten jag har på att stressa ner på kvällarna.

Idag har vi varit en sväng i Östra Grevie hos Tessan och Micke. Tessan som också tycker om att sticka hade ett par fiffiga stickor som jag fick med mig hem. Ska bli rena fröjden att sticka nu ju, tack Tessan!! Du är bäst!!

Min sväng på stan slutade med ett gäng fynd, älskar sommarrean =D Tygskor, shorts, 3 toppar, en tunika, två tjockare tröjor, solglasögon, en armbandsklocka, 2 badshorts till Isac samt två par byxor och två paket kalsonger till honom. Och allt detta för ca 1500 kr. Det ni ;)

Nya fiffiga stickor =D

Grönt är skönt!

"Heart of stone"

Ikväll har vi haft Sandra och Alexander hos oss på middag.

Så underbart att få träffa Sandra. Ses inte alls lika ofta längre sen vi båda flyttade på varsitt håll.
Men nog minns vi tiden på trastvägen/örnvägen som igår. Och även om det går ett tag mellan gångerna så plockar vi direkt upp där vi lämnade saker sist.
Sandra jag kommer aldrig glömma allt du har gjort för mig och Isac. ♥

Family ♥

Mitt lilla stenfat..Ljusstaken av sten har jag fått av hela familjen Haraldsson/Björklund i alla hjärtansdagpresent en gång ♥. Alla stenarna med text fick jag av Sandra när jag låg nere på botten och behövde ett par stärkande ord ♥ Alla de små stenarna har jag och älsklingen plockat på en strand i spanien ♥
Den stora stenen i mitten har mina pågar plockat till mig på en strand i Smygehamn.♥

Fransk Manikyr

Jag älskar fransk manikyr. Det ser fräscht och enkelt ut. En massa färg och glitter på naglarna är ingenting för mig.

Någon nagelbyggnad som fullständigt förstör ens egna nagler (av egna erfaranheter) är inget jag tänker göra om eller gå och slösa tid och pengar på. Helt ok för en engångs grej för skoj skull men inget som håller att hålla på med i längden. Inte för mig i alla fall.

Nä att vårda sina egna naglar tror jag på!! Det är klart att med yrket man har och med livet som förälder är det en ständig kamp med att hålla naglarna vackra. Men roligt e det :)
Det är ju mycket billgare och enklare att hitta en tid på vardagskvällarna att fila och pensla lite än att ordna tid på dyra salonger i tid och otid när man är en heltidsarbetande småbarnsmamma.

Nu till den franska manikyren. Hm har en budget variant. Den gav jag upp med ganska snabbt. Fastnade direkt för Depends french nails kit. Provade en lite dyrare sort en gång men inte var den bättre för att den kostade mer inte. Nä jag gick snabbt tillbaka till depend.

Underlaget är A och O!! Rengör noggrant och fila, fila, fila!! Sen är det bara att börja pensla, pensla, pensla =D
Det finns små mallar man kan använda sig av när man ska måla de vita tipparna, Jag använder aldrig dom, tycker bara att de är omständiga men det gäller att vara stadig på handen.
Jag har en vit "tuschpenna" som jag kan måla de vita tipparna med. Den är lätt att använda men färgen håller inte lika länge som den på flaskan från depend.

Sen är det bra att pensla på ett nytt lager med det genomskinliga lacket varannan dag så håller manikyren längre.

Allt jag behöver till mina lilla nagelverkstad. Plus en stor kopp kaffe =D

Resultatet från igår.
Naglarna behöver växa till sig lite till.
Lång väntan efter att man har klippt ner dom som klart behövs ibland.

Marlene och Jonas <3

I måndags jobbade jag som vanligt. Hade medarbetarsamtal tillsammans med min chef på eftermiddagen. Det samtalet kändes bra efteråt. Fick lättat mitt hjärta ang mina tankar om framtiden. Min chef tyckte att det lät bra och stöttar mig den dagen jag bestämmer mig för att ta tag i det.
Drömmer lite om att en dag läsa vidare till silviasyster. Inget som brinner i knutarna men man vill ju utvecklas såklart.

Mer jobb än så blev det inte mycket av resten ut av veckan. Isac blev sjuk. Gjorde ett försök på onsdagen att gå till dagis men de ringde vid lunchtid och sa att Isac hade fått feber. Väl hemma efter lite vila och alvedon så mådde Isac hur bra som helst. Jag och Ola bestämde oss för att åka iväg hela familjen. Vi tänkte köra förbi Isacs dagiskompis Astrid som hade bjudit Isac till sitt födelsedagskalas. Bara lämna av hennes present och åkte igen. Kalaset var utomhus och med bara en liten skara barn, alla kändisar från Isacs dagis =D Isac ville inte alls bara lämna paketet och åka igen. Han ville vara med. Och pigg var han!! Hoppade på studsmattan och lekte för fullt. Vem kunde tro att han var sjuk? Vi stannade en bra stund och var med på hela kalaset. Tyvärr så tog det musten ut av Isac. Han mådde bra fram tills läggdags sen kom febern smygande igen :/

Sen mådde Isac risigt hela torsdagen också. Fredagen hade det vänt till lite bättre men fortfarande hängig men klarade sig utan alvedon. Det blev aldrig ngt annat än feber konstigt nog. Ingen förkylning och inte ont någonstans.
Svårt att fråga Isac också..
Jag; "Isac har du ont i halsen?"
Isac; "ja"
Jag; "Har du ont i halsen?"
Jag; "Har du ont i stortån?"

Ok....??? :P

I lördags började vi känna igen gamla Isac igen. Det var fint väder så vi var ute i trädgården hela förmiddagen.
14.30 lämnade Ola av mig vid ringsjökloster. Sen körde han och Isac iväg till en liten strand vid ringsjön och hade picnic med sig. Jag mötte upp Marlenes släkt och tillsammans bänkade vi oss i kyrkan och såg vigseln mellan Marlene och hennes Jonas. Så fina dom var!! Min älskade vän Marlene förtjänar denna lyckan mer än någon annan. Och i September kommer deras bebis ♥
Efter vigseln blev det kramkalas med glädjetårar. Sen kom Ola och hämtade mig igen och tillsammans åkte vi hem igen. Det blev kvällsmat på byakrogen den kvällen. Vi satt ute på deras uteservering, härligt!!

Söndagen blev det en liten tur med bilen igen. Ola skulle till biltema och köpa delar till sitt lilla byggprojekt som han håller på med ute i garaget. Jag hade också ett ärende så det fick bli en tur till Nova också. Jag fick lyxen att gå på mitt lilla ärende ifred. Ola och Isac lämnade jag inne på BR. Isac fick nya tågvagnar till sin Chuggington tågbana.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Jobb och dagis som vanligt och det känns skönt. 3 veckor kvar till semestern. Mycket vikarier på jobb nu pga semestertiderna och man får ta huvudansvaret för mycket..trött är jag om kvällarna men jag ser ljuset i tunneln =D

Ola jobbade sin sista dag som teamleader på Gambro i fredags. Han jobbar fortfarande för Atea men från och med idag och en tid framöver sitter han inne på deras kontor i Malmö. Han kände att det var dags att prova vingarna någon annanstans nu efter ett par år på samma ställe. Ola är så drivande och jag är stolt över honom ♥

10 minuter till sen är det tid för sagoläsning med lillkillen *mysdelux*!!

Bild från Astrids kalas. Filmen från förra inlägget var ocskå från kalaset.

Dags för tårta!!

Jag är inte sjuk!! ;p eller jag har inte tid att vara sjuk..hoppar studsmatta!!

Herr och Fru Gustavsson + den runda fina magen ;) ♥

Till Ola från alla sina kollegor på Gambro.

Morsan tar över :)

Ja nu tar jag över skrivandet här på bloggen ;) Det sker ingen större förändring eftersom mitt liv i det stora hela handlar om Isac. Bloggens största betydelse är självklart fortfarade för släkt och vänner att följa Isacs utveckling.
Men eftersom bloggandet är lite ut av en hobby för mig så kan det vara kul att kunna göra inlägg om lite annat också.

Min älskade Ola har hjälpt mig med den nya designen på bloggen..älskar dig!!

Har inte mer tid att skriva nu, det är dags för söndagsmys med film och snacks ♥ Ni går inte "tomhänta" här ifrån..bjuder på en liten härlig videosnutt.

Önskar er alla en bra start på den nya veckan!!