32 år

Då är vardagen åter igång igen. Vår stora kille Isac började 1:a klass nu i onsdags. Hur är det möjligt att jag har ett barn som går i skolan? Hur är det möjligt att min lilla Isac har blivit så stor?
 
Isac är hur nöjd som helst. Några nya lärare men även många kända ansikten både bland personal och elever. Skolan känner han till väl, det är bara annat klassrum i en annan del av byggnaden som han har flyttat till från när han gick i 0:an. Det känns tryggt, bra och hemma för oss alla. Det är bara jag som går runt och känner mig gammal och sorgsen över att min lilla påg har blivit stor. Isac undrade varför jag grät på hans första skoldag; "mamma är du inte glad över att jag har börjat i skolan?". Haha stackars påg :)
 
Lilla Julia älskar sitt dagis. Det säger hon själv jämt och ständigt; "jag älskar mina fröknar och mina kompisar".
Det känns så bra när hon säger så, det gör att vi med ett gott samvete och med ett leende på läpparna alltid kan bege oss iväg mot jobb. Julia kan dock ibland tycka att mina jobbhelger är tråkiga. Då är inte Isac heller hemma och hon kan gråta en skvätt när han åker och sen en gång till för att jag ska iväg till jobb. Hon och Ola har alltid en väldigt mysig helg tillsammans sen bara dom två. De hittar på saker tillsammans och myser. Men Julia vill helst av allt att vi alla ska vara samlade alltid. Extra viktigt är det att hennes stora idol Isac alltid är hemma hos henne.
 
På helgerna vi har Isac så bokar han gärna upp sig direkt med alla vännerna. Jag förstår att han vill det, när ska han annars få chansen att träffa dom utanför skolan? Men då står familjen där och vill att nu när vi äntligen är samlade allihopa så ska vi göra något tillsammans. Andra helger jobbar ju jag och Isac är inte hemma.
Önska att man kunde trolla fram mer tid på något vis! Det är ju omöjligt att vara på alla ställen man vill vara på samtidigt!
 
Denna morsa har nyligen fyllt 32 år. Jag som inte gillar att fira min födelsedag har faktiskt inte känt så detta året alls. Jag tror att det är för att barnen tycker att de är roligt och viktigt att fira min dag. I år bestämde jag att vi skulle gå på bio och se den nya filmen Husdjurens hemliga liv. En film som gjord för denna djurälskaren!
Det kändes som att alla våra husdjur var med på bioduken :). Mannen slutade tidigare från jobb denna dag och hela familjen gick tillsammans och såg filmen.
 
Ett annat önskemål jag hade var kräftskiva! Jag älskar kräftor och det är så perfekt att det är säsong för dom i augusti när jag fyller år. Smaskens!! Dagen innan jag fyllde år dvs i söndags blev jag uppvaktad av pappa och Mona. På måndagen sov jag halva dagen eftersom jag skulle gå på och jobba. På kvällen när familjen var samlad åt vi extra god kvällsmat. Det var fint väder så vi kunde sitta ute och sen sjöng mannen och barnen för mig. De sista timmarna av min födelsedag spenderades på jobb.
 
Nu har jag precis avklarat mina två nätter denna jobbhelg och är på väg hem mot kudden. Igår när jag gick av handlade jag frukostbullar med mig från mormorsbageri till familjen där hemma. Idag blir det en snabb frukost med yoghurt och musli så jag kommer i säng. Nu är jag ledig och ska vända dygnet rätt igen vilket innebär 4 timmars sömn. Ju fortare jag somnar ju tidigare vaknar jag och får ut mer av dagen. Vi ska sätta upp hönsnät runt hela vår tomt så inte Sam kan rymma in till grannen varje gång han hör deras röster :) Det tar nog sin lilla tid att få upp det runt vår stora tomt!! I eftermiddag kommer också Isac hem och jag ska mysa med alla mina bästa!!
 
Att det finns så mycket kärlek i en så liten hund!!
 
 
Bio med favoriterna, husdjurens hemliga liv!
 
Älskade Isac (nyklippt på bilden) som har börjat 1:a klass!!!
 
Här är familjen på väg mot Lockarp för att prova på att köra go kart en tidig söndagmorgon.
Alla mina små sitter säkert fastspända därbak. Även Sam har ett eget bilbälte för hundar, Yoda sitter säkert kopplad bak i bagagelucka. Att man är rädd om allt man älskar är en självklarhet!
Barnen älskar att ha Sam hos sig där bak, de tar väl hand om varandra där.
 
Kräftskiva!! Det bästa av allt, mina små barn älskar också skaldjur och äter det med god aptit!
 
Alla mina fina presenter jag fick när jag fyllde år! Att jag älskar orkideer är inget nytt och av mannen och barnen fick jag 4 stycken på min dag. Med blommorna fick jag även krukorna som jag så länge har spanat på. Påslakanset, en bok, voluspa ljus, biljetter till en show på Malmö Arena nästa år och en ängvas.
Tack snälla alla ni som uppvaktade mig på min dag!!  
 
 Jag blev glad för alla mina presenter men den bästa var nog min ängvas som jag fick av pappa och Mona.
Jag har önskat mig en sådan väldigt länge och nu äntligen förgyller den mitt hem!!
 
 Min kollega Sara överraskade mig på jobb med denna söta blomma och två ljuslyktor.
Det var fint gjort av henne!
 
 Barnens solrosor har vuxit sig starka och har nu slagit ut!!
De är så himla fina, att gult är fult är en ren lögn! ;)
 
Vi har flera stycken solrosor, några står bak i trädgården men två har fått
sin plats vid entredörren och där gör de sig bra!
 
 Det växer en katt i våra planteringslådor :)
Med en katt som Yatzy är livet sällan tråkigt!
 
 I Eslöv började skolan i onsdags men våra vänner från Staffanstorp hade fortfarande semester och sommarlov då. Vi åkte efter jobb och skola i onsdags och hälsade på dom ute i Röstånga camping. De bjöd på grillat och vi gick en promenad i den vackra omgivningen och barnen lekte glatt med hundarna!
Inget dåligt sett att fira in skolstarten på!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0