Plattan är äntligen färdig!!

I onsdags kväll var jag hos frissan! Jag klippte mig och gjorde ljusa slingor. Skönt att sitta där ett par timmar och prata av sig med frissan. Hon är så himla trevlig och tiden springer snabbt iväg. Mitt blonda hår fick sig ett litet lyft med ny lyster. När jag kom hem sov barnen redan. Jag drog snabbt på mig pyjamasen och bäddade ner mig i soffan tillsammans med mannen. Brasan tänd och bra skit på tv:n :) Det är precis så en dag ska sluta!
 
I torsdags var jag ledig. Familjen var uppe tidigt iaf. Jag hade ärende inne i Eslöv. Isac skulle till skolan och Ola jobbade hemifrån för att ta emot byggnadsarbetarna som kom för att gjuta plattan redan kl. 7.00 på morgonen. Det var bara lilla Julia som fick sova ut tills hon själv vaknade. Hon fick lyxa till det med frukost i soffan framför barnprogram.
 
Jag var hemma igen lagom till att laga lunch till mig själv, mannen och dottern. Plattan blev gjuten och det var mäktigt att se den stora betongbilen. Nu är där en färdig platta minsann! Tänk va mycket jobb det ska ligga bakom bara grunden till uterummet, phuu.
 
Efter lunchen gick jag och Julia ut med hundarna i vanlig ordning sedan hämtade vi hem Isac. Resten av dagen bestod ut av veckostädningen. Samma gamla tradiga rutiner men som måste göras. Bädda rent i sängarna är något som borde räcka varannan vecka men icke. På sommaren svettas man så mycket, på vintern är det så mycket förkylningar mm. Och året om har vi små dunbollar i familjen som gärna vill upp och mysa med oss i sängarna. De lämnar hår och annat efter sig. Det går alltså aldrig att hoppa över det ens en vecka.
 
 
Igår hämtade jag tre barn från skola och dagis med fredag i blodet! Julia och Isac samt Isacs bästa kompis som fick följa med oss hem efter skolan. Pojkarna hade kört dans-stop i skolan, herre gud va man minns hur roligt man tyckte det var :) Julia hade en hel hög med teckningar med sig hem i vanlig ordning.
Hon har temat babblarna på dagis och hon älskar det. Just nu pratar hon om att Dada åker bergochdalbana.
Hon säger att Isac och pappa vågar åka den tillsammans med Julia men inte mamma.
Nä det har hon ju väldigt rätt i, jag gillar inte karuseller nu på äldre dar. Julia har även ritat en teckning där fröken har skrivit att detta är min mamma, hon ritar och hon städar. Haha ja det är min dotters syn på mig.
Jag ritar och jag städar :) Jo nog håller jag ofta på med hushållet med allt vad det innebär. Så fort jag har en ledig stund över så vill Julia dra fram pyssellådan och rita, hålla på med lera, klippa och klistra mm.
 
Isacs kompis stannade på kvällsmat också och vi beställde hem pizza från byakrogen till barnens stora förtjusning! Nu har det blivit pizza två helger i rad, usch nu får det bli ett uppehåll på det framöver.
Pojkarna lekte hela eftermiddagen och hade så roligt som bara dom två kan ha det. Även Julia var med en del men blev till sist ganska trött och la sig och vilade en stund på soffan tillsammans med mig. Jag försökte ladda batterierna inför min arbetsnatt. Inte helt lätt med huset fullt av barn. Vad gör man inte för att se dom glada?
Det värmer så i hjärtat att se barnen ha så fina kompisar! Knackade på dörren gjorde det också samma eftermiddag. Där stod en av Isacs andra kompisar och ville personligen lämna över sin kalasinbjudan till Isac.
Hoppas mina barn alltid kommer ha många och snälla vänner omkring sig!!
 
 
Igår fick jag även ringt till Julias astmaläkare angående hennes förkylningsastma. Vi tycker att hon har blivit mycket bättre men de senaste gångerna hon har varit förkyld och hostig har vi gett henne av hennes astmamedicin. Vi vågar liksom inte chansa för sätter vi inte in medicinerna i tid kan hon bli väldigt sjuk. Så vi vet egentligen inte om hon hade klarat sig utan medicinerna eller inte. Inte vill vi hålla på och medicinera i onödan om hon nu har vuxit ifrån sina besvär. Det var ett år sedan vi träffade läkaren och mycket kan ha hänt på ett år. Ska bli skönt att komma dit och göra en ny utvärdering på Julias förkylningsastma. Vi har stora förhoppning om att hon ska bli kvitt den helt. Läkaren sa också att det borde vända när hon är tre år och det är hon ju nu.
Tycker absolut att det är mycket bättre! Jag tror dock att det beror helt på hur besvärlig infektion det är. Visst kan hon vara förkyld med lätt hosta utan att det kanske leder till astma. Jag tror dock att när det är en infektion som verkligen sätter sig på luftvägarna kan det leda till astma. Men nog blir vi alla tunga i andningen när man får en riktig luftvägsinflammation. Ibland är det svårt att veta vad som är normalt vid en förkylning med hosta och när det gränsar till att bli astma. Det där är frågor jag vill få svar på av läkaren.
 
Denna helgen jobbar jag! Har redan klämt en natt och har en natt kvar!! Så på söndag när alla andra har söndagsångest så har min helg precis börjat ;)
 
Den stora kranen från betongbilen var på plats innan solen hade gått upp!
 
Nästan helt fyllt med betong!
 
Den stackars byggnadsarbetaren måste känt sig stressad,
där stor hela familjen Haraldsson och tittade på när han jobbade.
Men det var ju spännande :)
 
Julia visar stolt upp sitt rum! Stor flicka med stor säng!!
 
Happy Isac!!!
 
Älsklings Sam!! Har du något gott matte?
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0