September!

 
De senaste veckorna beskrivna i bilder...
 
 
September har verkligen bjudit på vackert och varmt väder!
Här sitter vi ute och fikar och njuter av slutet på sommaren.
 
 Vår uteplats finns inte längre kvar nu. Vi har fått beviljat bygglov!!
Trädäcket är rivet och där är nu utgrävt en grund och en platta ska gjutas inom de närmsta veckorna.
Till våren blir det till att bygga ut huset med en vinterträdgård. En dröm som äntligen blir till verklighet.
Vi har alltid projekt igång på huset men detta blir vårt största byggprojekt någonsin.
Läskigt och spännande på samma gång.
 
Här har vi hyrt in hjälp från Wrights trädgård för att gräva ut grunden till plattan.
 
 Så här ser det ut just nu! Här ska det bli en betongplatta med golvvärme.
Uterummet ska bli 32 kvm stort, stora glaspartier och med sadeltak!! Åhhh vad vi längtar!!
 
 Stor kranbil som kom och hämtade allt som vi grävde upp.
 
 Vi har även när vi ändå hade en grävskopa hos oss fått bort den lilla kullen nere i hörnan av trädgården.
Smidigt med gräsmatta på rulle. Bara till att rulla ut sen har man en fin och jämn gräsmatta med en gång!
 
Husets hjärta, köket.
 
Denna passande plåtskylt fick vi av ett par vänner när vi passade deras hund ett par dagar.
Jag älskar den!
 
Min fina soffgrupp är såld och hämtad. Hur mycket jag än älskade den så satt familjen aldrig bra i den. Den var mer snygg än praktisk. En ny stor soffa är beställd och väntas komma nu i veckan. Som familjen längtar.
Barnen frågar hela tiden oss; "när kommer bamsesoffan??!!!".
 
Isac har lagt pärlor i skolan. Detta ska föreställa vårt hus, studsmattan och Sam med en boll.
Vår påg tänker på det han håller kärt när han är i skolan <3
 
Klokaste trofasta Yoda. Här sitter han fint och väntar på att husse och barnen ska komma hem från jobb, skola och dagis. Han blir som tokig när han hör bilen köra upp på uppfarten.
 
 
En söt kanin önskar god natt <3
 
Så länge det är varmt och mysigt så går Sam med på det mesta.
Han är verkligen hela familjens lilla kelgris.
 
Något av det bästa jag vet, promenader med hundarna. Det är då jag är som mest avslappnad.
Lugnt och fridfullt och det bästa sättet att rensa tankarna på.
 
Prinsessan har fått en stor säng på sitt rum nu. Inte för att hon inte fick plats i sin barnsäng utan för att vi inte fick plats att ligga hos henne. Nu kan vi ligga sidan om henne och läsa sagorna istället för att sitta sidan om på ett kallt och hårt golv. Mycket mysigare. Perfekt med förvaring undertill till alla leksaker. Sängen går också att dra ut till en dubbelsäng vilket är perfekt den dagen hon vill ha kompisar på övernattning.
Älskar denna bilden på mina småttingar <3
 
Jag och mannen hade en barnfri kväll. Vi hade varit på kalas i Trelleborg och när kalaset var slut åkte vi hem utan barnen. De sov över hos kusinerna och faster Tina. Jag och mannen hade bokat bord på John Bull där vi åt och drack gott. De hade live band som spelade vilket var trevligt. Pappa och Marie dök upp och gjorde oss sällskap. Pappa bjöd oss även på maten vilket kom som en trevlig överraskning. På söndag morgonen åkte Ola och hämtade hem våra barn igen. En välbehövd och trevlig egentid med mannen.
 
 Julia med sin farfar på kalaset i Trelleborg där vi firade kusin Linus födelsedag.
 
Prinsessan!
 
Isacs första läsläxa. Återigen hade han en mor som blev rörd till tårar. Min son fick trösta mig och tala om för mamma att det faktiskt är roligt med läxor. Haha älskade unge. Nu är det till att läsa läxor varje kväll och jag hoppas han aldrig kommer sluta tycka att det är roligt.
 
Julia hjälper mig att röra ihop smeten till fläskpannkakan. En mysig stund bara vi två när pappa och Isac är på simskolan. Hela familjen var med och såg på när Isac hade sin simskoleträning nu i veckan. Isac blir så glad när vi alla följer med. Han är så duktig vår lilla Nemo!
 
Kärlek!
 
Isac klättermusen Haraldsson med ett leende som slår allt!
 
Älskade ungar som gungar :)
 
Ni sprider sån obeskrivlig glädje!!
 
 
Isac älskar sin råtta Piff!!
 
Jag och barnen hade en ledig dag tillsammans. Isac hade studiedag i skolan och jag var ledig från jobb.
Vi besökte leksaksmuseumet som barnen aldrig tröttnar på.
 
Cykeln är nyckeln till friheten!! Det bästa Julia vet är att cykla. Både cykla själv och åka bak på min.
Här är vi på väg till byns blomsteraffär för att handa hem höstljung.
 
Jag och syster yster Linda var på bio i veckan och såg Bridget Jones baby! Jag gillade filmen skarpt och blev väldigt positivt överraskad med tanke på att uppföljare sällan är så bra. Det blev många goda skratt både under filmen och efteråt. Vi stannade till och tog varsin öl innan vi åkte hem till våra familjer.
 
Jag var ute och åt en kväll med två av mina nattkollegor. God mat och det bästa sällskapet. Dock hade jag gått av efter tre nätter och hade dessutom haft en ganska stressig och jobbig vecka i övrigt.
Jag var helt slut!! Somnade som en sten när jag kom hem.
Vid nästa tillfälle tänker jag minsann vara utvilad och mig själv till 100 %!
Nu är min önskan om att gå ner i tjänst på gång.
Jag har bett om att få gå ner i sysselsättningsgrad från 88% till 80 %. Det är två nätter som ska plockas bort från mitt schema. Det gör mycket särskilt om det gör så att jag får en långledighet till dvs två långledigheter på 7 veckor.
 
 Här vilar en trött mamma med en lika trött hund!
Så sover jag och Sam alltid tillsammans och det är så mysigt!
Livet är aldrig perfekt och just nu är det en jobbig motgång som tar upp mina tankar, tid och ork. Jag oroar mig lätt och är ganska känslig för stress men men. Det är bara att bita ihop och kämpa på.
Nog ska vi ta oss igenom detta också. Tillsammans med dom jag älskar är jag stark och framförallt håller jag mig stark för mina barn. För dom ger jag aldrig upp!
 
 

 
Isac följde med pappa på årets mopperun i Östra Grevie.
Sonen och mannen hade en härlig dag tillsammans med släkten.
 
 Hihiii lycka fångad på bild!
Här är vi hemma hos pappa och Mona som bjöd hem oss på middag.
Vi är ute vid deras hage och matar kossorna och ponnyn.
 
Pappas nya leksak till barnens stora förtjusning. Åka traktor!!! :)
 
 Julia har ritat på dagis med hjälp ut av en fröken.
Roligt att Julia tycker att morfar likar Plura haha :)
 
Jag och min bättre hälft!!
Ola är stark, lugn, lojal, drivande, trygg, påhittig, klok,
bästa tänkbara pappan,världens snällaste man och min bästa vän!!
Han och barnen får mig alltid att vilja vara mitt bästa jag.
Ibland tror jag knappt det är sant att dessa fina människor är MIN familj!!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0