Zootropolis

Den lediga torsdagen kom och den spenderade jag och barnen på bästa tänkbara sätt. Vi åkte tidigt in till Lund och gick en sväng på stan. Fick köpt nya strumpor till mannen som dottern sen envisades att bära på, hihi. 
 
Barnen fick bestämma matställe och då blev det Donkan, oväntat ;)
Där satt vi tre och pratade om allt möjligt och efter maten blev det en stunds lek i deras lilla lekhörna där barnen hittade nya kompisar att leka med för stunden. Det var gott om barnfamiljer där, märktes att det var sportlovsvecka.
 
Klockan 13.00 satt vi bänkade på SF bion, laddade inför att se Zootropolis! Isac satt sidan om mig och så hade jag Julia i mitt knä. Hon ser inte annars och de där kuddarna man kan låna till barnen så de kommer högre upp är helt värdelösa. Det tredje sätet använde vi till väskor, påsar och jackor. Under vintertiden blir det en del sånt så ett eget säte att ha till det var ju inte fel. Filmen fick bra betyg av både mig och barnen.
 
Efter bion åkte vi hem och vi var nog alla tre lika trötta efter att ha varit iväg hela dagen. Så himla roligt det är nu när barnen är så pass stora så man kan göra sånt här tillsammans. Alla år har sin charm och bebistiden kommer jag alltid minnas som magisk och väldigt mysig. Men visst blir allt lättare och framförallt roligare för varje år som går. Problemet är bara att tiden går lite för fort, man hinner knappt njuta av de olika faserna.
 
I fredags blev Isac hämtad av bästisen och hans familj direkt från fritids. Han fick sen följa med dom på ett litet äventyr. Han kom hem trött men lycklig efter en hel dags bus med kompisarna.
Samma kväll gick jag på mitt nattskift igen och på väg hem på lördagsmorgonen handlade jag med mig bullar hem får vår lilla affär i byn. När jag närmade huset såg jag min kära dotter i köksfönstret. Där satt hon och väntade på mig och vinkade glatt, lilla hjärtat! Mannen och barnen var redan uppstigna och påklädda.
Det händer väldigt sällan vid den tiden en lördagmorgon. Frukostbordet var redan dukat och bullarna jag hade köpt var bara att hugga in på med en gång. Mysigt att få spendera en helgfrukost tillsammans med familjen trots arbete.
 
Resten av lördagen nannade jag gott. Mannen och barnen åkte till Malmö för att hälsa på farbror Göran och hans familj. Ännu något roligt jag missade för att jag låg och sov. På väg hem därifrån stannade mannen förbi Isacs bästa väns hus och lämnade av honom där. Där stannade han och lekte hela eftermiddagen.  
 
Lördagkvällen kom Jim hem till oss. Vi beställde pizza och pratade om roliga saker att se fram emot inför sommaren. Barnen myste ner sig i soffan med sitt lördagsgodis och såg en ny film som mannen hade ordnat till dom. Kort därefter var det dags för mig att bege mig mot jobb igen.
 
Idag är mannen och barnen inbjudna till grannen på lunch. Jag missar det eftersom jag sover då :( men i eftermiddag är jag vaken och LEDIG! Då ska jag minsann njuta!
 
Jag och barnen väntar på tåget till Lund.
 Redo för bio!!
 
Strax börjar filmen!!
Bild tagen i fredags på hundarnas middagspromenad.
Vår i luften, en riktigt härlig dag!
 
Trött katt...ungefär så trött är jag också nu! Natti natti!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0