4:e Advent

 
Jag säger som mina barn, åhhh vad jag längtar till julafton nu!! :) Nu är det minsann inte långt kvar.
 
Jag jobbar en natt till sen börjar min julledighet. Dagarna innan jul ska hemmet städas och jag har en tid hos frissan. Julia var hos frissan tidigare denna veckan. Mannen och sonen ska också klippa sig nu i veckan som kommer. Viktigt att vi alla ser välvårdade ut inför tomtens ankomst :)
 
I torsdags hade jag min lediga dag denna veckan. Isac blev hämtad 13.10 i vanlig ordning och hade två kompisar med sig hem från skolan. Jag gjorde mitt första försök till att veckostäda med huset fullt av barn men det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Pojkarna är så stora nu så de sköter sig själva men ja de var överallt. De stannar sällan på rummet och leker utan de är överallt och far rundor. Det är bara att försöka ignorera att det är barn som försöker gömma sig sidan om toalettstolen samtidigt som du städar den haha eller att man håller på att snubbla över leksaker när du kommer bärandes på tvätt :)
 
I fredags var dagis stängt så mannen arbetade hemifrån. Jag sov långt in på förmiddagen eftersom jag skulle gå på och jobba min första natt. Mannen tog hand om Julia och tog emot sotaren. På eftermiddagen när jag var pigg och vaken så kom grannen in med sina två flickor. Julia blev glad att se sin kompis som även går på samma dagis på henne. Flickorna lekte och vi fikade tillsammans.
 
I fredagskväll kom Olas kollega och gjorde oss sällskap vid middagen. Sen fick han hänga med på vår kvällsrutin med läsläxan, julkalendern Selmas saga och paketkalendern. Jag lämnade dom allesammans i tv soffan med fredagsgodiset framme och begav mig till mitt arbete.
 
Lördagen sov jag bort. Denna helgen är tågen inställda och det går istället ersättningsbussar. Det gör att resan tar mycket längre tid. Som tur va hade jag snälla kollegor från Eslöv som körde mig hela vägen hem. Detta gjorde att jag kom i säng mycket tidigare och det är guld värt. Jag vaknade kl 16.00 och kände mig så utvilad. Ingen halsont kvar heller wohooo. Däremot hade Julia börjat få hosta. Hoppas inte det leder till något värre.
 
Under lördagen när jag låg och sov hade mannen och barnen haft en mysig dag tillsammans. De har pysslat och sen har Isac även varit hemma hos sin bästa vän och lekt ett par timmar. Han kom hem samma stund som jag vaknade.  
 
Igår kväll kom Jim på besök och det var så roligt att se honom. Vi har inte träffat honom sedan vår resa till Spanien vilket är helt galet. Isac som är väldigt glad för Jim blev nog extra glad över att se honom.
Vi beställde pizza från byakrogen sen fick Jim också hänga med oss på Selmas Saga och paketkalendern mm :)
 
Igår tog jag ersättningsbussen från Stehag till Lund när jag skulle till jobb. Resan tog mig 1,5 timme istället för 25 min som det brukar ta. Så drygt!! Jim och Ola var hemma och nattade barnen sen hade de spel och filmkväll.
 
Denna söndagsmorgonen ställde mannen klockan och sen kom han och barnen och hämtade mig på jobb. Detta för att jag inte ska komma i säng hur sent som helst pga. ersättningsbussarna. Jag är så tacksam!!
 
Ikväll går jag på min sista natt. Två kollegor från Eslöv ska komma ut till Stehag och hämta mig och sen på måndag morgon ska väl tågen gå som vanligt igen. Tur man har så himla snälla människor omkring sig.
Jag hoppas verkligen att alla dessa driftarbeten ska göra någon skillnad. Jag ska iof inte klaga.
Jag har sällan haft problem med tågen tidigare men detta senaste halvåret har varit tråkigt med tågen faktiskt.
 
Natti natti, nu ska jag ladda batterierna för min sista jobbnatt detta året!
 
Önskar er alla en trevlig 4:e advent!
 
 
Grannflickan Vilma som är så bedårande söt!
Julia och jag blir så glada när det kommer en söt bebis och hälsar på!
 
Barnen fick magisk sand i sin paketkalender här om dagen.
De fick pyssla med detta igår när jag låg och sov.
 
De gjorde fina sandkakor!
 
 Isac har krupit upp hos Jim och visar honom sina små Star Wars figurer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0