Nedräkning till långledighet

Förra helgen vaknade vi och gjorde frukost på lördagen. Svärfar dök upp lagom till kaffet var färdigt och bullarna i ugnen var varma. Det var trevligt att ha hans sällskap vid frukostbordet och barnen var väldigt glada att se honom.
 
Hela lördagen spenderade Isac hos en kompis, även söndagen. Jag och Julia tänkte först ta tåget in till Lund och göra lite ärende men hon var inte på humör för något sånt. Ännu en dum förkylning som spökade.
Ola och hans pappa byggde på hallen hela dagen. Jag kom iväg i byn en liten sväng iaf när Julia vilade.
Fick besökt blomsterhandeln för att höra mig för angående årets påskris mm. Fick besked på att de skulle få in olika sorters ris i slutet på följande vecka. Kom även förbi affären och hämtade ut ett paket. Jag kom också ut med hundarna. Det var skönt att komma ut och få frisk luft. Det är ganska drygt att vara hemma mitt i renoveringen när man inte är med och bygger själv.
 
På kvällen sen såg vi andra chansen i melodifestivalen. En riktigt mysig lördagskväll tillsammans hela familjen hade vi. Isac som vill spendera varje ledig stund tillsammans med kompisar får man iaf träffa på eftermiddagarna och kvällarna. Eftersom han är i skolan på vardagarna och borta varannan helg så är det bara på helgen vi har honom som han har en chans att umgås med vänner utanför skolan.
Nu har vi lite saker inbokade de kommande helgerna så då blir det mer kvalitetstid hela familjen tillsammans. Vi kommer lämna renoveringen och göra lite saker alla vi fyra. Det ser jag så framemot!
 
På söndagen sov jag länge eftersom jag skulle gå på och jobba igen. Mannen gick upp med barnen och jag fick ligga kvar och sova ut. Det är lite lyxigt med den där sovmorgonen även om det faktiskt är för att jag ska kunna gå på och jobba hela natten sen.
 
När jag hade vaknat åkte vi till Ikea för att köpa nya lampor mm till hallen som nu var färdigställd.
Hallen till sovrummen dvs. Vi har nu fortsatt på nästa projekt som är hallen vid huvudentrèn.
Där har nu Ola börjat på golvet där det ska läggas klinker med golvvärme.
 
En ledig dag förra veckan åkte jag och barnen in till Eslöv efter Isacs skola. Vi besökte ett fikaställe och efteråt blev det ett besök till lekplatsen innan vi tog tåget hem igen.
 
I fredags sov jag länge för att ladda batterierna inför 3 arbetsnätter. Isac blev hämtad för sin helg borta så det var bara lilla Julia att gå och hämta på dagis. Det var strålande solsken ute och vi fick både gått en promenad med hundarna och kom iväg och köpte årets påskris i blomsteraffären. Det står nu ute om dagarna men inne på nätterna för att det inte ska slå ut för tidigt.
Julia fick även själv välja ut sitt fredagsgottis i affären och gick sen stolt med sin påse hela vägen hem <3
 
I fredags hade Ola en barndomsvän på besök. Han fick sova över i gästrummet. Jag hoppas det gick att sova i vår nya gästsäng. Jag har själv tänkt flytta in där när jag jobbar natt för det är svalare och mörkare i det rummet nu när sommaren är på väg. I lördags vaknade jag till strålande solsken. Mannen och dottern hittade jag ute i trädgården. De hade tvättat och skurat av utemöblerna och hela trädäcket. De fick sig ett riktigt ryck av det härliga vårvädret. Det är en fröjd att titta ut där nu. Igår vaknade jag och tvättkorgarna stod tomma och kylen var full av mat. Min man han kan! Han hade verkligen ansträngt sig med handlingen och köpt hem massor med nya saker för att vi inte ska äta samma gamla tradiga mat alltid.
Det uppskattas så!! Vi har pratat om att börja med matkasse igen. Men vem behöver matkasse när man är gift med Ola Haraldsson? ;) Hihi, jag tror vi kommer prova City Gross barnkasse så småningom iaf.
Vi var väldigt nöjda med citygross vanliga matkasse men det var inte barnen. Kanske går deras nya barnkasse bättre hem hos våra barn. Det är värt att prova iaf.
 
Igår kom Isac hem en kort stund efter att jag hade vaknat. Det är alltid härligt när han kommer hem och Julia blir så himla glad att se sin storebror. Efter kvällsmaten gick Isac fram till Ola och sa; "pappa du, det är skönt att vara hemma igen". Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Det värmer så i mitt hjärta att höra honom säga så eftersom vi alla saknar honom så när han inte är hemma. Självklart har han haft skoj när han har varit iväg men är glad över att komma hem till oss igen. Det vet vi ju alltid att det är så men det är som musik i ens öron att höra honom säga det. Isac som blev orolig över sin mors tårar fick förklarat att det var glädjetårar. Vi kramades allihopa och mannen retade mig för att jag är så blödig av mig.
 
Jag har nu tagit mig förbi helgens arbete och är ledig fram till onsdag. Då jobbar jag mina sista två nätter innan jag går på min långledighet över påsken. Isac är så taggad över att det är en vecka kvar till påsklovet men inte lika taggad som mamma :) Vi håller tummarna för fint väder och milda temperaturer. Annars är vi iaf tacksamma över lite ledighet och alla goa människor vi har bokat in att träffa.
 
Idag när jag har vaknat ska jag hämta barnen. Isac ska iväg på simskola och idag är det klädsim som gäller.
Ikväll tänker jag poppa popcorn, mysa ner mig i soffan och låtsas att det är helg :)
 
Önskar er alla en bra start på den nya veckan! Här börjas nedräkningen, två nätter kvar sen ledig i 12 dagar!!
 
Jag fick hem ett gott vin förra fredagen då jag var ledig!
Mums!!
 
Förra lördagen fick denna söta blomsterbukett följa med mig hem.
Den satte verkligen guldkant på helgen! Och den står fortfarande fin, en vecka senare!
 
 I lördags bestämde Julia att vi skulle bjuda farfar och pappa på pannkakor till lunch.
Pannkakor beställer Julia alltid. Det är det hon äter allra bäst ut av.
Vanliga pannkakor eller fläskpannkaka, då äter hon så vi andra får akta fingrarna hihi.
 
Lilla Sam njuter av ett smaskigt ben.
 
 Här ser man en glimt av hallen. Med sin randiga tapet, bröstpanel och nya dörrfoder.
Äntligen har årets kort på barnen ramats in och kommit på plats.
Det finaste man har hänger man på den NYA väggen.
Ska försöka ta en bättre helhetsbild av hallen nu när den är 100 % färdig ner till minsta detalj.
 
 Tulpaner från min älskade man på internationella kvinnodagen <3
 
 Jag och barnens lilla tur till Eslöv förra veckan.
 
 På kvällar och tidiga morgonar är det fortfarande väldigt kallt och vinterjackan behövs.
Men är jag ute och svänger på dagen räcker det nu med min fleecefodrade vår/höst jacka, underbart!
 
Två gosedjur som alltid hängde med mig under barndomen. Katten minns jag inte namnet på men musen kallade jag för Pipen. Julia hittade dom ute i förrådet förra veckan och ville ta dom med sig in.
Nu springer hon runt med katten hela tiden. Det var roligt att se sina gamla vänner, de väckte många minnen till liv. De är väl använda och slitna men Julia älskar dom lika mycket som jag gjorde.
 
Julia med mammas gamla kompisar!
 
Här är dottern med sitt levande gosedjur :) Julia leker gärna med Sam och hon leker alltid att han är hennes bebis. När inte Sam går med på allt hon vill hitta på så får gosedjuren ta över.
 
Isac och hans nattkompis. Yatzy älskar att sova uppe i Isacs säng.
Jag tycker inte det är lika roligt att hitta allt katthår där uppe men visst ser det mysigt ut när de ligger där tillsammans. 
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0