Äntligen fredag!

Förra söndagen vaknade jag på eftermiddagen efter helgens arbete. Familjen kom hem i samma veva efter att ha varit inne hos grannen på lunch. Familjen packade in sig i bilen och mannen kopplade på släpet. Vi körde sedan till Bauhaus för att köpa dörrfoder och panel till väggarna i hallen.
 
Skönt att ha fått det handlat. På kvällen sen hade jag och mannen ett försenat mellomys eftersom jag missade det på lördagen. Sen spelade vi även bingo hihi ;) Är det ett ålderstecken när man är känner för att spela bingo varje söndag?
 
I måndags var jag och Julia lediga och tur var det. Hon började få en störig hosta. På eftermiddagen var mannen och sonen på simskolan till sonens stora förtjusning. På tisdagen var det dags för mig att påbörja mina tre arbetsnätter denna veckan. Julia var fortfarande på gränsen till att orka med dagis pga hostan så mannen jobbade hemifrån på förmiddagen när jag sov. När jag vaknade körde han till jobb. På onsdagen var Julias hosta så gott som borta och hon var åter tillbaka på dagis igen. Det är inte klokt med alla dessa infektioner, när ska det ta slut liksom?
 
Idag gick jag av mitt 3/3 nattpass och längtar till min lediga fredagkväll tillsammans med familjen.
Igår tog jag itu med veckostädningen där hemma. Allt blev klart från att bädda rent sängarna till dammsugning och mina pågar var iväg och fick varsin välbehövd klippning. Därmed kan vi bara njuta av fredagen! Handla hem ett gott vin tänker jag minsann göra.
 
Imorgon kommer svärfar och äter frukost tillsammans med oss. Sen ska han hjälpa Ola att göra ett ryck med renoveringen.
 
Jag och barnen tar kanske en tur in till stan. Isac behöver verkligen nya strumpor. Dumt att jag inte handlade strumpor till honom samtidigt som jag handlade strumpor till mannen i förra veckan. 
 
Söndag kväll går jag på och jobbar igen. Trevlig helg önskar jag er alla!
 
Veckan bjöd på en solig dag, jag njuter!
 
 Isac lånar varje vecka hem böcker från biblioteket.
Här läser han för Julia på vägen hem från skolan <3
 
Det bästa våra pälsklingar vet är att gosa ner sig i matte och husses säng.
Här ligger Yoda och värmer upp husses sänghalva :)
 
 Jag har mest sovit bort denna veckan tycker jag.
Passande text på pyjamasen, sleep all day för det är precis var jag gör och inte gör jag det ensam.
Trötter Sam gör mig alltid sällskap <3
 
 Äntligen lite ledig nu så jag kan mysa med mina favoriter!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0