Längtar efter helgen!!

Efter att ha jobbat hela helgen som var så såg jag fram emot min lediga tisdag. Den såg ganska mörk ut ett tag då Julia blev sjuk under helgen med feber och hosta. Hon mådde inte alls bra och vi trodde då att det skulle hänga kvar i början på veckan. Därför räknade jag med att hålla sjukstuga på min lediga dag. Julia blev bättre redan söndag eftermiddag och på måndagen var hon hur pigg som helst även om näsan fortfarande rann lite och hostan satt kvar. Att det kan skifta så! Lördagen var hon så kass och sen var hon bra igen på söndagen. Hela lördagen spenderade Isac hos sin bästis och slapp undan sjukstugan där hemma.
Söndagen var mannen och barnen iväg på ärenden när jag låg och sov. De hämtade ett nytt skrivbord till arbetes/gästrummet och besökte Zoo giganten.
 
I tisdags hämtade vi Isac på skolan vid 13.00 sen stack vi raka vägen och tog tåget in till Lund. Där gick vi en sväng på stan och besökte bland annat Åhlèns. Där fick barnen nya pennor och block. Isac fick syn på en jordglob och sa att han önskade sig en sån. Inte så dum julklapp kanske till vår skolpåg.
 
Klockan 15.00 befann vi oss inne på bion för att se "hitta Doris". Vi såg den dessutom gratis för att det blev något strul med salong 1 som vi satt i från början. Vi blev flyttade till salong 6 som är mindre och då fick alla fribiljetter som plåster på såret. Fribiljetterna tog slut när vi kom fram till kön så vi och en annan familj fick istället pengarna tillbaka vilket passade mig utmärkt. Filmen var riktigt bra! Barnen gillade den skarpt.
 
Efter bion blev det ett besök på Burger King. Vi hade inte så bråttom hem för mannen arbetade på plattan till uterummet tillsammans med grannen. Då hade vi det roligare ute på vårt lilla äventyr.
 
Igår gick jag på och jobbade igen, har en natt kvar sen ska jag hålla helg. Vi har redan avklarat veckohandlingen så vår goda helgfrukost är laddad i kylskåpet och fredagsgottiset ligger fint och väntar på oss i skafferiet.
Jag har i veckan tvättat alla plädar och kuddar så de är rena och fina inför den nya soffans ankomst.
Jag har även tagit alla överkast, dukar och lite annat som man inte tvättar varje vecka och tvättat det. Hundarna har badats och råttorna har fått sin bur städad. Snart är hemmet som nytt och förhoppningsvis har vi den nya soffan innan helgen. Jag och barnen tänker i så fall smyga upp när vi har vaknat och ta våra täcken och lägga oss i den nya soffan och titta på tecknat. Som jag längtar till denna helgen. Måtte soffan hinna fram i tid!! Den blev skickad den 28/9 från Helsingborg så man tycker ju att den borde hinna fram i tid. När man i snitt jobbar varannan helg så uppskattar man verkligen dom lediga helgerna tillsammans med familjen <3
 
Helgen ska vi ta som den kommer. Vi har en del att ta hand om ute i trädgården nu när hösten är här. Det sista på plattan ska ordnas för i början på nästa vecka kommer betongbilen och fyller på med betong. Idag kommer rörläggaren och kopplar in golvvärmen. Snart är den där plattan färdig och så kan vi börja återgå till det normala igen fram tills våren då bygget fortsätter. Isac vill säkert leka med en kompis i helgen. Han och kompisarna smider övernattningsplaner till höger och vänster så vi får se hur det blir med det. Familjen har iaf sagt att vi ska åka och bada på äventyrsbadet. Barnen valde det över lekland. Dessa vattendjur alltså!! Vi har pratat lite om att önska oss bidrag till ett par dagar i lalandia istället för en massa julklappar i år. Barnen verkar helt med på det.
 
Tiden går så fort. Hösten är här och det är så vackert att se alla löven skifta i färg. Det har varit väldigt varmt för att vara september men nu tycker jag det börjar vända. Det har regnat en del och det är väldigt kallt på morgonar och kvällar. Barnen har mössor på sig på morgonen när de går till skolan/dagis.
 
Jag längtar redan till julen och Ola tycker att jag är helt galen som har barnens julklappskalender färdig.
Jag har alla Isacs och alla Julias 24 paket inhandlade och gömda i min klädkammare. Jag har inte skaffat allt på en gång utan lite då och då när jag har hittat något bra. Jag måste säga att i år är deras kalender riktigt bra. Skönt också att den är färdig.
Man har så mycket annat att tänka på kring julen så det räcker. Varje år stressar man med allt för att man har haft för dålig framförhållning. Icke i år minsann, i år ska det njutas av julen.
Det som kan förstöra julen är sjukdom...för nog brukar vi åka på kräksjuka varje vinter :( Förra året blev jag frisk lagom till julen men hade inte fått tillbaka min aptit än efter kräksjukan. Så tråkigt att sitta och peta i all den goda julmaten. Jaja man ska inte klaga. Värre hade det varit att missa hela julafton för att man var mitt uppe i stormen med kräksjukan, blääää och ångest!!
 
För er som är intresserade så är inlägget; "sommaren 2016" som jag skrev i Augusti förnyad med en hel del nya bilder!!
 
 
Arbetes/gästrummet är i ständig förändring. Vi har skaffat en bäddsoffa till rummet då dagbädden som stod där innan fick flytta in på Julias rum. Just nu har vi bäddsoffan ute i vardagsrummet för att ha något att sitta på i väntan på vår nya soffa. Nu har vi nytt skrivbord på plats. Snart ska bäddsoffan få flytta in där igen och vi ska skaffa lite olika skåp och hyllor för att få plats med pärmar och alla spelkonsoler. Detta ska alltså bli rummet där Isac och hans kompisar kan sitta och spela och även övernatta. Eftersom Isac har en loftsäng så är det svårt att övernatta inne på hans rum. Gästrum, arbetsrum och spelrum- ett multirum! :)
 
 Barnen hälsar på kaninerna ute på Zoo giganten.
 
 Gulliga hamstrar!!!
 
Jag och kidsen ska "hitta Doris" :)
 
 
 Så här liten har Yatzy varit en gång i tiden!
Isacs katt har nyss fyllt 5 år, grattis kisen!!!
 
 Julia festar loss på pannkakor som hon älskar.
Bakom henne syns två andra som också är lite sugna på pannkakor :)
 
 Ingen kan mysa ner sig som denna hunden!!
 
 Älskar denna duschserien till barnen. Den luktar så gott och är snäll mot deras hud som lätt blir uttorkad.
En fördel är naturligtvis att förpackningarna har motiv på deras favorit Alfons. Det gör badet mycket roligare!
 
 Lägesraport på betongplattan- Värmeslingorna är på plats och vi närmar oss slutfasen!
Huset är inplastat för det kan skvätta betong upp på husfasaden och fönsterna när betongen fylls på.  
 
 Det är exakt denna soffan som är på väg hem till oss!!
Vi har provsuttit den i butiken och den är såååå skön!! Man vill bara gosa ner sig i den!!
 
 Jag älskar voluspa och äger redan några stycken.
Denna tänker jag absolut skaffa hem inför julen.
<3
 
                         
Dessa är beställda! Hoppas de gör någon nytta nu under förkylningstiderna.
Annars är ju våra barn och vi väldigt bra på att äta gott om frukt och grönsaker.
En multivitamin om dagen till barnen och oss får det iaf bli under vinterhalvåret.  
 
 Snart är det dags för älskade Isac att följa med morfar och Mona och se när superhjältarna samlas.
Det har varit bokat sen tidigt i år och nu är det snart dags. Gissa om Isac är taggad!?
Det blir nog ingen dålig upplevelse <3
 
Mitt lilla gudbarn Kian har blivit en stor kille.
Inskolad på dagis och allt <3
 
 Min äldsta och käraste vän Marlene fick sitt 3:e barn den 17/7!
En liten Lovisa som jag snart kommer att få träffa. Äntligen ska jag få gratulera och krama om dom.
Jag längtar så efter att få snusa bebis igen!!
 
 
 /Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0