Halloween 2016

 
 
Då var Halloween slut för denna gången! Den har verkligen blivit firad även om jag inte är så förtjust i just Halloween. Det har aldrig varit någon större tradition för mig men det är aldrig fel att skapa nya och barnen gillar ju det. Jag själv vill mest att den ska ta slut så vi kan komma närmare julen istället :)
 
Isac var på Halloween disco med kompisarna i fredags. Isacs första riktiga disco, är han stor eller vad? :(
Det kändes väldigt konstigt att lämna pojkarna där ensamma. Vi bestämde tid då det skulle hämtas och allt gick bra. Isac får inte gå hem själv men han hittar hem från var han än är i byn och det känns tryggt. Han har ingen egen mobiltelefon men han kan både sin adress, alla viktiga namn och mitt mobilnummer utantill.
Pojkarna hade haft superskoj! De hade egna fickpengar med sig och fick betala både sitt eget inträde och godiset i kiosken. De var hemma igen vid 19.30 och då startade vi fredagsmyset med tända ljus, film och godis.
 
I lördags vaknade alla barnen vid 7.00 redan. Det är så spännande när det är övernattning så då har man inte tid att ligga kvar och ha sovmorgon inte. Det var bara till att stiga upp och slänga in bullarna i ugnen.
Isacs bästis blev hämtad under förmiddagen sen spenderade hela familjen tid ute i trädgården. Där samlade vi upp en massa löv och sen hällde mannen ut kalk på gräsmattan. Det såg ut precis som snö. Julia blev väldigt besviken när hon insåg att det inte gick att bygga en snögubbe med det :)
 
Lördagkväll var vi hemma hos familjen Glans. Vi var flera familjer där och barnen var utklädda och lekte så fint hela kvällen. Det var dukat i Halloween tema och vi fick massor med gott att äta. En lyckad och trevlig kväll!!
 
Igår ställde vi klockan för vi skulle till Skurup och byta till vinterdäck på bilen hos en kompis till mannen. Jag och barnen följde med. Dom är så himla trevliga och de har får och hund som vi gärna träffar. Det visade sig att de även hade en landsköldpadda som barnen blev väldigt förtjusta i. Jag gillar alla djur men jag kan tycka att just landsköldpaddor är lite tråkiga. De är så långsamma och det går inte att kela med dom :)
 
Skönt att vi har vinterdäck på bilen, det behövs verkligen för det är minusgrader ute nu och det kan snöa när som helst. På vägen hem från Skurup stannade vi och käkade lunch och handlade lite nödvändigheter med oss hem.
 
Det är andra helgen i rad vi sitter och spelar bingolotto på söndagen. Nu har vi även köpt bingolottos julkalender av vännernas barn. Räknas vi som pensionärer nu eller? ;) Vi har alltid spelat bingo på uppesittarkvällar så som lille julafton tex men nu börjar det smyga sig på mer och mer i vardagen också :)
 
Söndageftermiddagen spenderade hela familjen i soffan. Vi tände en brasa och barnen fick se en film. Vuxna, barn och hundar mös ner sig under en filt. Jag somnade och det var precis vad jag behövde inför min natt på jobb sen.
 
Nu har jag 1/2 nätter avklarade, en natt kvar sen är jag långledig i hela 13 dagar. Har lagt in ett par nätters föräldraledigt för att mannen i nästa vecka ska åka till Stockholm med sitt jobb. Jag och barnen ska klara oss själva och det går inte att jobba natt när man ensam ska ta hand om barnen. Då vill det till att man har samma dygnsrytm som dom.
 
/Önskar er en bra start på veckan!!
 
Isac och hans bästa vän redo för discot i fredags. Isac är en Ninjaturtle :)
 
Pojkarna har landat i tv soffan efter discot. Skönt att få på sig pyjamasen och hålla helg!
 
Här är barnen redo för Halloweenfest hos familjen Glans. Julia är naturligtvis Elsa och Isac är Spindelmannen.
Jag och mannen kan verkligen känna oss trygga med två så söta superhjältar här hemma.
 
Jag gillar denna för den är så mitt i prick!! Så ofta man känner att fantasin inte är på topp i köket.
Eller så ofta man lagar något men det är alltid någon i familjen som det inte smakar hos. Det är så svårt att göra alla nöjda då alla i familjen inte gillar samma saker eller är sugna på helt olika saker. Men är det någon som är tacksam att laga mat till så är det hundarna, de gillar ALLT! :)
Vi försöker lära barnen att det inte är fint att säga att mat är äckligt!
Isac kan nu frasen; "tack för maten men den passade inte min mun". Det låter så roligt när han säger det :)
 
Barnen hälsar på fåren under besöket i Skurup.
 
Jackorna till hundarna har åkt på nu när regn, rusk och kyla har satt fart.
Finaste Yoda och Sam <3
 
Min lilla flicka på promenad med hundarna ute i skogen utanför huset.
Så otroligt fint med alla höstfärgerna!
 
 Mannen har hällt ut kalk på gräsmattan. Ser ut som snö!
 
Tänk att man har burit runt på denna stora kille en gång i tiden!! Min älskade son!!
Du anar inte hur mycket jag älskar dig eller hur stolt jag är över dig.
Något jag aldrig kommer sluta med och det gäller båda barnen, lita på det!
 
Livet är inte en dans på rosor alltid men min familj kommer alltid göra att varje dag är värd att leva!!
Så länge vi har varandra finns där inget att klaga på egentligen!
 
Älskar er Ola, Isac, Julia, Sam, Yoda, Yatzy, Piff och Puff <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0