Mannens 32 års dag!

Förra helgen blev en riktig bebishelg!! På lördagen var vi först inne hos våra grannar som precis har fått en liten flicka och hälsade på. Det var spännande att se vad som hade gömt sig i den stora magen så länge.
Vid lunchtid kom min barndomsvän Marlene och hälsade på. Med sig hade hon sitt senaste och tredje tillskott, lilla Lovisa. Det blev första mötet med henne. Vi åt, snackade och gosade med Lovisa hela dagen.
Så mycket mys med två små godingar, ingen dålig lördag det inte! Jag träffar inte Marlene så ofta pga avståndet mellan oss så det var verkligen roligt att ha henne hos oss hela dagen <3.
 
I lördags lämnades Isac till morfar och Mona. De bjöd med honom på Marvels på Malmö Arena.
Det var ingen dålig upplevelse för vår lille påg. Han var helt lyrisk när vi hämtade honom på söndagen sen.
Han har ju fått se Spindelmannen och Hulken på riktigt!!
 
På söndagen blev Isac hämtad hos morfar och Mona och på väg hem lämnade vi av honom hos en kompis på kalas där. Isac har alltid fullt upp med massor av skoj på helgerna :) Även mitt i veckorna också skulle jag vilja säga med kompisträffar hit och dit. I veckan har han haft kompisar med sig hem. Imorgon ska han följa med en kompis hem. Nu denna helgen har han blivit lovad lekland med en kompis samt övernattning. Julia blev avis så nu har vi fått lova henne lekland denna helgen också. Klart hon också ska ha roliga saker att se fram emot, inte bara storebror!
 
I onsdags fyllde min man år! Välkommen till 32+ älskling <3 Jag och dottern var lediga den dagen så vi satte oss och gjorde födelsedagskort till honom. På eftermiddagen åkte han med sonen till simskolan. När de kom hem från simskolan överraskade vi honom med tända ljus i huset, ballonger, paket som stod framme och med ett dukat bord. Vi serverade honom räkmackor till kvällsmat som är det bästa han vet! Jag tror att han var nöjd med sin dag.
 
Nu har jag jobbat en natt och har en natt till framför mig. Det kommer kännas väldigt segt att gå till jobbet igen ikväll. Jag blev nämligen tillfrågad av Carro som plötsligt hade en biljett över att följa med på Volbeat konsert i Malmö ikväll. Vilken ångest att inte kunna följa med på det. Det går inte att ordna ledigt från jobb med så kort varsel och jobbet måste ju alltid gå före hur roligt något annat än må vara. Jag får helt enkelt hoppas på att det kommer fler tillfällen. Helst skulle jag vilja se dom med Ola, det är ju vårt band som vi lyssnade på när vi träffades och gör än idag!! <3
 
En eftermiddag hade vi besök av Caroline och hennes barn.
Här ser vi Julia med sin bästa kompis Lova <3
Dom där fika träffarna blir inte lika ofta som när vi var mammalediga med flickorna
men när vi väl ses är det så himla roligt!!
 
Fredag i blodet med kidsen!!
 
Vi har tjuvstartat Halloween med en söt liten pumpa där inne.
 
Det bästa Julia vet är att klipp, klistra, rita och måla!
 
Stor och stolt tjej!
 
Jag med grannarnas tös i min famn <3
 
Glad Lovisa hos tant Milla! <3
 
Julia var så stolt över att få hjälpa till med bebisen. Hon var med vid alla blöjbyten och hjälpte till. Hon ville väldigt gärna hålla bebisen. Den senaste tiden har Julia tjatat på mig och Ola om att hon vill ha en egen bebis men vi försöker intala henne att det är bättre att låna dom ibland :) 
 
Isac och Mona väntar på tåget in till Malmö Arena!
 
 
En fullsatt Malmö Arena!
 
En taggad och spänd Isac som väntar på att showen ska börja!!
 
Julia med god aptit, när det är mat som hon gillar ;)
 
Jag och Julia åkte in till Eslöv i tisdags för att handla hem maten till mannens födelsedag.
Det upptäcktes då att mataffären har skattat en ny karusell till Julias stora lycka :)
 
Mannens presenter!
 
Grattis pappa!!
 
Det tog visst på krafterna att fylla år. En stund efter paketöppningen så somnade mannen på soffan hihi.
 
Med Sam är det alltid viloläge!
 
Ännu en trött-Sam situation, Sam gäspar stort :)
 
Denna tavlan fick mannen av oss i födelsedagspresent!
Känns lite som att det var en present till allesammans för vi har alla glädje ut av den.
Ola fick även varma goa tofflor med päls inuti för han fryser alltid om fötterna. Han fick nya tröjor och ett helt nytt sätt med grytor mm.
 
Tavlan har redan fått sin plats att pryda hemmet.
 
Det är så fint i vår lilla by nu med alla löven som skiftar i färg.
 
"Tuff och Fluff" ute på en solig höstpromenad <3
 
 Ja jag minns det som igår hur det var innan jag hade både barnen och mannen.
Det är absolut ingen tid jag saknar eller önskar tillbaka till.
Men den är bra att minnas för att påminna sig själv om hur bra man har det idag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0