Vintern är här!

Då är vi inne i November nu och vintern har verkligen kommit. Det är mörkt och väldigt kallt!
De senaste dagarna har det bara varit ett fåtal plusgrader. På morgonen har det varit frost ute.
 
Julia och Ola har varit förkylda men är bättre nu. Jag och Isac tycks ha klarat oss denna gången. Julia fick problem med hosta men vi behövde aldrig sätta in någon astmamedicin. Skönt!! Idag ska hon och Ola åka och träffa hennes astmaläkare. Ska bli skönt att få träffa honom och prata ut om hur framtiden för Julia ser ut och om vi ens ska fortsätta behandla henne för astma vid förkylningar.
 
Annars har veckorna rullat på i vanlig ordning. Det har varit föräldramöten, tandläkarbesök och lite annat sånt roligt. Isac hade simskola i onsdags och denna gången fick man bjuda in släkt och vänner att titta på. Isac valde att bjuda in morfar och Mona att titta på. Jag sov denna onsdagen men Ola, Julia och morfar var och tittade på Isac när han simmade. Det tyckte Isac var mycket roligt.
 
Jag håller på att ordna inför julen för fullt. Ja jag är helt crazy när det kommer till julen. Blir alltid som en unge på nytt :) I fredags var vi en tur till Nova och handla nya adventsljusstakar och julklappspapper. Blev en och annan jultomtes prydnad också. I måndags tog jag och barnen tåget in till Eslöv och handla lite julgranskulor mm. Både mannens och barnens julklappar börjar bli färdiga och det känns skönt.
Det är snart bara tre veckor kvar till advent. Jag jobbar helgen då det är första advent så jag får se till att få upp gardiner och ljusstakar under den veckan. Jag har lagt in ansökan om ledigt kring jul och nyår. Vi får besked i nästa vecka om det blir beviljat eller ej. Håller nu tummarna för det. Vår sommarsemester blev lite pannkaka då jag var sjuk i stort sätt hela tiden och nu fick barnen inte vara lediga på Novemberlovet. Jag hoppas därför verkligen att familjen kan vara långlediga tillsammans nu innan det nya året börjar.
 
 
Nu ska vi först och främst fira Halloween. Julia har haft halloweenfest på dagis. Alla barnen klädde ut sig och Julia var Elsa så klart :) Isac ska på Halloween disco ikväll tillsammans med kompisarna från klassen.
Han har inte riktigt bestämt sig för om han ska vara en zombie eller en ninja turtles. Efter discot ska hans bästis följa med och övernatta hos oss. På lördag är vi bortbjudna hem till familjen Glans. Även då ska barnen klä ut sig. Det ska bli trevligt!
 
Önskar er alla en trevlig helg!!
 
Mannen var borta en natt på ett lunch till lunch möte.
Då passade jag och barnen på att sova tillsammans. Så mysigt vi hade det!!
 
Isac och Julia fick varsin hästsko som har suttit på morfar och Monas ponny med sig hem. Dom har mannen sprayat med guldfärg och nu hänger de ovanför dörren till barnens rum. Det betyder tur har jag hört.
 
Årets höstkrans på dörren!
 
Att en så liten hund kan ge en så mycket kärlek!
 
Sam!!!
 
Vad vore livet utan mina pälsbollar??
 
Sam har fått in den rätta Halloween känslan :)
 
 
Sötaste hunden jag har skådat :) Älskade Isac!!
 
Sam är alltid med mig och nattar barnen.
 
Katten Yatzy sover alltid hos Isac på natten. Isac kan inte sova utan henne. Är hon mot förmodan ute på kvällen får man öppna dörren och kalla in henne till Isac. Kärlek!!
 
 Den natten som vi ställde om klockorna till vintertid arbetade jag.
Det var en väldigt lång natt!! 11 timmar istället för 10!!
 
 Den 31 oktober var det farfars årsdag. På dagen var det 5 år sedan han lämnade oss och jag saknar honom något enormt. Om man bara hade fått prata med honom igen en sista gång.
 
Förra helgen arbetade jag. Mannen och dottern gjorde en utflykt till Söderåsens nationalpark.
 
Där är så vackert!!
 
De hade fika med sig, bland annat varm choklad.
 
 Jag och mannen har jobbat hela Novemberlovet så barnen har varit på fritids och dagis.
Men i måndags var vi lediga jag och barnen. Då passade vi bland annat på att leka med lera.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0