Sommaren 2016

Hej bloggen, det var inte igår :) Jag har faktiskt övervägt om jag ska ta och avsluta denna blogg. Jag har inte tid med den och intresset finns inte riktigt där längre. Samtidigt är så himla roligt att gå tillbaka i arkivet ibland och läsa om gamla minnen. Det är ett väldigt smidigt sätt att bevara minnen på. Som ett fotoalbum fast ännu bättre då man även har skrivit hur man upplevde saker som hände i livet just då. Något jag hoppas barnen ska kunna ha glädje av den dagen de är stora.
 
Här kommer iaf ett inlägg till, det kan bli det sista vem vet. Kanske rullar det på som vanligt här igen nu i höst, det återstår att se.
 
Sommarsemestern har väl inte varit den bästa i år för min del iaf. Jag var sjuk i stort sätt alla mina 4 veckor.
Vi började semestern med att resa till Spanien. Barnen fixade flygresan kanon och de fick 10 dagar fyllda med sol, värme och bad. Jag kämpade på med min förkylning i början och vi lyckades hinna med en del härliga utflykter och vi firade midsommar där tillsammans med vännerna vi bodde hos. Efter ett par dagar blev jag sängliggande med hög feber och med hostan från helvetet. Jag lyckades ta mig upp på benen igen de sista dagarna för att familjen skulle kunna åka på fler roliga saker innan vi åkte hem.
 
Hemma i Sverige igen besökte jag läkaren och det visade sig att jag hade öroninflammation. Är inte det en barnsjukdom? haha galet! Jag var ett öron, näsa hals barn och har haft rör i örat som liten. Det kunde läkaren se när hon kikade på mina öron, jag har tydligen fullt med ärr på mina trumhinnor efter rören. Hur som helst blev jag förvånad. Jag har ju inte haft några problem med öronen som vuxen alls men jaja så kan det gå.
Det blev penicillinkur i 5 dagar och det gjorde susen med örat. Jag mådde bättre men var fortfarande orkeslös och hade min besvärliga hosta som vägrade släppa.
 
Vi besökte även Astrid Lindgrens värld på vår sista semestervecka, till barnens stora förtjusning. Isac såg helt förtrollad ut när han såg Emil och vi ska inte prata om lilla Julia som vägrade lämna sin stora idol Pippi. Hon pratar om träffen med Pippi varje dag! Vi hyrde en söt liten stuga i Vimmerby som vi stannade i över en natt.
 
I övrigt i sommar har vi passat på att träffa nära och kära, vi hann inte riktigt med alla som vi hade tänkt eftersom jag blev sjuk men jag tycker vi har tagit igen det ganska bra nu i efterhand. Vi har varit på bröllop, inflyttningsfest, middagar hos vänner, kalas, sett Danne Stråhed spela i Smygehamn,  Skånes djurpark, lekland, utekvällar, pokerkvällar ja en hel del skoj.
 
Nu är vi åter tillbaka till vardagen. Lite semester är det fortfarande eftersom skolan inte har börjat än.
Det innebär att Isac är på fritids när jag jobbar men när jag är ledig har jag lyxen att få ha båda mina barn hemma. Då gör vi små utflykter, badar och bara har det gott. Efter att ha varit sjuk hela sin semester så är det lätt att bli bitter men inte jag. Det är skönt med lite vanliga rutiner igen och just nu är jag bara så tacksam över att få vara frisk! Ser fram emot att ta ut lite ledighet till jullovet istället.
 

 

Jag och mannen firade både vår 3 års bröllopsdag och att vi har hängt ihop i mer än 5 år nu!
 
Ola och Julia nere vid Ringsjön Valborgsmässoafton.
 
 Majbålet 2016!
 
Detta fantastiska rapsfällt precis utanför dörren, love it!
 
 Vi bor som i en dröm!!
 
Mina minsta ute på promenad <3
 
En solig dag i trädgården!
 
Underbart!
 
Trädgården är verkligen familjens smultronställe! Vårt ute spa är det bästa inköp vi har gjort!
 
 Mannen snickrade ihop två planteringslådor till mig som jag sen målade vita!
Det blev inte alls så dumt! Min man han kan!!
 
Grattis Isac, 7 år <3
 
 Paketöppning på Isacs 7 års dag!
 
Grattis Julia, 3 år <3
 
 Paketöppning på Julias 3 års dag!
 
Släktkalas för båda barnen!
En lyckad dag där kvällen avslutades med att Isac hade två av sina bästa vänner hemma hos oss på tv spel kväll och övernattning.
 
Bild tagen på dagen då vi hade släktkalaset för barnen. Älskar den då man verkligen kan se hur mycket Julia älskar och ser upp till sin storebror.
 
Paketöppning!
 
 Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Isac och Julia idag!!
 
 Alla samlade vid bordet, gott med smörgåstårta!!
 
Hihi, en av tre nattad! :)
 
Isacs skolavslutning. Gissa vem som grät till den blomstertid nu kommer!? ME!!
Isac har nu slutat 0:an och börjar i första klass till hösten. Nu börjar allvaret!
 
Dagen då barnen gick på sommarlov!
 
Jag klippte av mig mitt långa hår i våras, det behövdes. Jag nöjde mig dock inte vid den längden utan en vecka senare rök lite till och resultatet blev bilden nedanför...
 
Taaa daa...det är dock lite längre nu igen haha :)
 
Jag med min älskade krok från svensk tenn som jag fick av familjen i morsdagpresent! Love it!!
 
 Jag och mannen hade en helkväll ute i Smygehamn.
Där svängde vi dom lurvige till Danne Stråhed och hans band. Så roligt vi hade det!!
 
Pappa och Mona har gift sig!! De hade ett riktigt sagobröllop!! Önskar dom all lycka i världen!!
 
Jag var brudtärna den dagen!
 
 Här är vi och hälsar på hemma hos farbror Dag och hans familj.
Det väckte en del barndomsminnen till liv!
Dags fru hjälpte till att sy till detaljerna på Monas brudklänning
och min och Malins tärnklänningar.
 
 En härlig solig dag hemma hos farbror Dag :)
 
Hamstern Mario dog i våras, det blev begravning ute i trädgården. Efter att vi hade sörjt färdigt ville Isac ha en kanin men vi tycker fortfarande att han är för liten då det är vi som får allt jobb med den. Vi lyckades övertala honom att skaffa ökenråttor istället. De är mycket trevliga djur och lite roligare än en hamster som sover hela dagarna. Dessa klättrar, hoppar och är mycket livliga, framförallt vakna när barnen är vakna.  
Får vi presentera Piff och Puff Haraldsson :)
 
Ökenråttorna bor verkligen flott, och de har fått sin plats i vardagsrummet för att vi alla ska kunna ta glädje ut av dom. Den ena råttan och Julias och den andra är Isacs.
Yodas nya stora uppgift där hemma är att passa råttorna. Jag vet inte om han är kär i dom eller om han vill äta upp dom? haha det är iaf roligt att se lite nytt liv i gamle gubben Yoda :)
 
Jag och Isac på flyget ner till Spanien :)
 
 Isac i samma stund som planet lyfter, haha :)
 
Julia och pappa när planet lyfter :)
 
 Utsikt från planet!
 
Familjen på Europa balkongen i Spanien!
 
Våra två fina semesterfirare!
 
Mina favoriter i Spanien!
 
 
 Vår hyrbil som vi hade alla dagarna nere i Spanien.
 
Glass smakar lika gott om inte ännu godare utomlands :)
 
Glad semesterfirare :)
 
Vacker omgivning!
 
Här blåste de stora såpbubblor!
 
Julia tog i hand med en spanjorska.
 
 Vackert!!
 
Gör sig inte rättvist på bild!! Helt magiskt vackert!!
 
 <3
 
 Inne på badland!
 
 Barnen älskade detta stället!
 
Jag och barnen står under Coca cola burken och väntar på att bli bortspolade :)
 
Julia har shoppat på ett köpcentrum.
 
Finaste flickan Julia <3
 
 Mor och son hand i hand på Malagas gator.
 
 Två turister med solbrända kinder :)
 
Vackra Ringsjön och mina vackra barn!
 
Isac och Julia på Astrid Lindgrens värld, tittar på Emil.
 
Katthult!!
 
Ser bra ifrån pappas axlar <3
 
 Isac taggad inför föreställningen. Väldigt spänd över att se Emils pappa!!
 
 Hemma hos Nils Karlsson pyssling!
 
 Hihi :)
 
 Isac och Julia ute på Villavillekulas balkong.
 
Julia hade en hemuppgift från dagis under sommarsemestern.
Hon skulle fylla en flaska med vatten från ett ställe hon besökte på semestern.
Julia valde att fylla flaskan inne på Astrid Lindgrens värld.  
 
 Pappa och Julia på en restaurang i Vimmerby <3
 
Jag och dottern taggade på busfabriken :)
 
 Wiiieeee...
 
 ...det kittlas i magen :)
 
 Isac kör radiostyrda bilar tillsammans med sin bästa vän!
 
 Det är så roligt att se dessa två tillsammans. De har hängt ihop sedan dagistiden <3
 
 Julia fångar ballonger :)
 
Jag, barnen och hundarna spenderade en ledig dag hemma hos pappa och Mona. Där har även barnen sovit över en hel del i sommar. De rider på sin ponny, badar, leker, åker traktor, matar kossor mm.
De kan inte få nog med att åka dit!
 
Härligt!!
Jag har haft denna fina vovve vid min sida i 11 år, älskar dig Yoda!
 
 Middag hemma hos familjen Glans där vi fick provsitta deras nya snygga uterum!!
 
 Julia bjöd hem sin bästa kompis Lova en dag. Det var första gången flickorna lekte hemma hos oss utan att Lovas föräldrar var med. Det kändes stort :) Flickorna lekte så fint hela dagen!
 
En härlig sommar-grupp-selfie på familjen Haraldsson och familjen Berbring :)
Vi ses inte ofta men roligt har vi när vi ses!! Bästa kusse Maria med familj!!
 
Tokiga familjen :)
 
My kids, my Life!
 
 
 Barnen festar loss på morötterna som de själva har odlat ute i trädgården.
 
 Hälsar på mitt gudbarn Kian som undrar vad jag är för en tant? :)
 
 Utekväll med Linda där vi sprang på far min :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0