2:a advent

Tänk att det redan är 2:a advent! Snart är julen här.

I torsdags kom Eva och Sandra till dagis och hämtade mig. Jag fick följa med hem till familjen Björklund.
Mamma jobbade kväll och så skulle dagis ha stängt på fredagen. Jag sov över och på fredagen bakade jag lussebullar och pepparkakor tillsammans med Eva och Sandra. Jag hade jätte roligt! Ritade en teckning till mamma. Tack snälla Björklunds för att jag fick vara hos er när dagis hade stängt!

När mamma kom hem från jobbet på fredagen mötte jag henne i dörren med en stor kram. Hon fick teckningen jag hade ritat till henne och en liten påse med lussebullar och pepparkakor. Sandra var med och nattade mig och umgicks lite mamma innan hon åkte hem. Jag var lite ledsen natten till lördagen så till sist nådde jag mitt mål dvs mammas säng=) Där sov vi gott tillsammans och tog en riktig sovmorgon. Under  lördags förmiddagen hjälpte jag mamma att städa här hemma. 

Efter lunchtid kom pappa och hämtade mig.
Mamma har njutit av sin lediga tid. Igår var hon på Nova med kusin Maria och julhandlade. 
Undrar vad tomten kommer med för fint? Idag var hon på Nova igen tillsammans med Rickard. Hon köpte en tomteluva till mig.
Ska ju vara tomtenisse i lucia tåget på dagis den 13:e, gissa om mamma kommer ladda kameran den dagen? =)
Rickard fixade vår lampa i hallen, det tackar vi för!

Jag kom hem igen ikväll.
Mamma och jag åt lite kex, tände 2:a ljuset och sen tog vi ett långt varmt bad tillsammans. Vi fyllde nog karet med för mycket vatten för oj vad mycket vatten vi hade på badrums golvet när vi hade badat klart=)

Nu sover jag gott i min säng. Imorgon är det dags för jobb och dagis som vanligt.


Teckningen från mig till mamma.


Mamma ♥ Isac




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0