JULAFTON

Igår lämnade pappa mig hos mamma på morgonen. Vi fikade lite tillsammans sen öppnade vi paketer.
För att slippa bära med alla paketer till morfar eller faster Eva så öppnade vi dom flesta här hemma.

Så mycket fint jag fick! Av Björklunds fick jag en jätte fin hund som jag kan dra efter mig och kritor.
Av gammelfarmor och farfar fick jag en nalle, ett stort paket russin som jag älskar och en stor peng.
Från mamma stod det största paketet. En brio spis!!! Hon hade fått höra från personalen på dagis hur mycket jag älskar att leka med deras leksaksspis. Hon vet ju också hur glad jag är för att leka i köket=)
Fick även en jätte rolig bok av mamma. Den satte vi oss och läste innan morfar kom och hämtade oss.

Hemma hos morfar och Jeanette träffade vi även Jeanettes barn. Linda, Henrik och Ola. Senare dök Jeanettes mamma och Åke upp. Morfar och Jeanette bjöd på fisk med senapssås. Jag satt fint på en vuxen stol med en kudde under rumpan=) Vi öpnnade paketer och tittade på Kalle. Jag såg inte mycket av Kalle. Jag var för upptagen med att leka med alla kastruller och vispar som jag fick av morfar i julklapp. Tvunget att ha till min nya spis!!

Efter Kalle och en massa kakor och godis körde morfar oss till Gert och Irene. Där firade vi julaftonskvällen tillsammans med Gert, Irene, Sara, Eva, Sven, Maria och Sandra. Jag fick en fin nalle av Irene och Gert i julklapp. Fick en julklapp till ut av Eva och Sven. En telefon som jag också kan dra efter mig. Alla vet ju hur mycket jag drar saker efter mig=) Telefonen gick att ringa från för Gert svarade i deras hemtelefon=)

Sandra körde oss hem. Jag somnade i bilen! Sandra följde med oss upp. Hon stannade och drack kaffe med mamma och tittade på film innan hon körde igen. Jag sov som en stock!

Så mycket god mat vi har fått! Tack för alla paket, mamma tackar för sina också!! Och tusen tack för en underbar julafton!!


Russin i mängder!!


Brio vovven!


Stort paket


Brio spisen!


Morfar och jag vilar middag=)


Jag, Ola, Linda och Henrik


Leker med mina kastruller.


Jag framför Kalle Anka=)


Busar med Ola


Pratar i telefon med Gert=)


Bus med tant Sandra


Julbord!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0