Luciatåg & Julgran

Här hemma har det varit väldigt lugnt. Mamma har ju inte varit frisk. Efter vinterkräksjukan har hon varit väldigt svag. Men hon är på benen igen. Hennes mage har fått klara sig på blåbärs soppa och skorpor i ett par dagar vilket har gjort att hon inte har haft så mycket krafter.

I måndags var det lucia. På kvällen kom både mamma och pappa och tittade på när jag gick mitt första luciatåg. Jag var en liten nisse så klart. Mamma fick tårar i ögonen men det var ju väntat=) Jag stod kvar i luciatåget tills jag fick syn på päronen. Då blev jag ledsen och mamma fick komma fram och hämta mig.
Men vi stod så klart kvar och tittade på när de andra barnen sjöng så fint för alla. 
Mamma orkade inte gå på fikat efteråt som dagis ordnade men det gjorde inget. Jag var själv jätte trött. 
Bäst att hålla sig ute i friska luften bara om ifall att hon fortfarande smittar. Jätte många på dagis har varit sjuka. Både personal och barn. Bland annat i vinterkräksjukan. Jag hade ju det först och smittade mamma. 
Jag fick dock bara kräkningar och mådde bra i övrigt.  

Igår klädde jag och mamma granen. Mamma satte upp kulorna och jag plockade ner dom igen=)

Idag hämtade mamma mig lite tidigare från dagis. Hon hade en chokladask med sig till personalen på dagis som tack för detta året. När vi kom hem satte vi oss i köket och ritade och mamma hade gjort chokladpudding till mig som eftermiddagsfika. Själv drack hon blåbärssoppa igen.

Nu är jag iväg ett par timmar med pappa. Mamma passade på att skriva alla julkorten. De ska ju postas senast imorgon så det är verkligen dags.


Gott med chokladpudding!


Luciatåget


Yoda och jag delar på en banan och spanar in granen.


Spännande med julgranskulor!


Man kan till och med kela med dom=)


Puss på dig mamma



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0