Sjuka

Denna veckan har vi kämpat med förkylning och annat skräp.

I Torsdags kväll passade kusin Maria mig ett par timmar. Mamma hade ett viktigt ärende i stan. Jag åt kvällsmat tillsammans med Maria, lekte och hade skoj. När mamma kom hem fick jag hjälpa henne att göra klart nere i tvättstugan.

I fredags kom Sandra inom en sväng på kvällen. Vi hjälpte henne att färga håret. Linda och Tiddi kom också förbi. Farbror Benke dök upp lagom till idol. Mamma började känna sig ganska dålig. En bit in i idol somnade jag. Linda och Tiddi gick hem. Mamma somnade på soffan. Farbror Benke väckte mamma efter att idol var slut. Han körde hem och mamma gick och la sig.

Men den natten var inte rolig. Mamma fick hög feber mm. Morgonen där på var hon helt slut. Men det var inte jag!!! Jag var mitt vanliga vilddjur. Ganska svårt för mamma att se efter mig när hon var så hängig. Snälla kusin Maria kom upp när hon hade en pause i sitt arbete för att ordna mat till oss.
Hon passade mig en stund så mamma kunde sova en timme på soffan. Lite förstod jag nog att mamma inte mådde bra. Jag satt hos henne i soffan i nästan två timmar och tittade på tv och kelade henne.
Efter lite mat och vila mådde mamma bättre. Vi tog ett bad tillsammans på kvällen och hon orkade ta ut Yoda. 

Vi somnade tidigt igårkväll. Jag ca 18.00 och mamma ca 20.00. Vi har sovit hellllllaaaaa natten fram till kl 08.00 imorse. Det var skönt. Och mamma mår mycket bättre. Hon tog tag i disk och städ så fort hon steg upp imorse. Inget knäcker min mor=)

Helgen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Jag fick iof lekt med Tiddi som planerat men jag och mamma skulle hitta på en massa skoj som nu inte har blivit av =( Idag är det i alla fall 3:e advent och vi tänker mysa till det som bara jag och mamma kan!

Tack till alla er som har ringt eller tittat till oss!!


Sandra målade nos och morrhår på mig=)


Leker med Tiddi




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0