Lite up to date

Hela helgen har jag varit hos familjen Ahlgren! Där lekte och badade jag i min egen lilla pool och hade det mysigt som alltid! Riktig mormor gris hade jag tydligen varit. Tack för att ni passade mig så jag och mamma kunde få längta efter varandra lite=)

I måndags var det strålande väder ute. Jag, mamma och Sandra åkte inom ÖB och köpte en barnpool till mig. Åkte sen vidare hem till mammas faster Eva. Där blåste vi upp poolen. Och i den fick både jag, mamma, Sandra, Samantha och hennes dotter Oliva plats=) Trångt var det men finns det hjärterum finns det stjärterum=)
Oliva som också är ett år gammal var en spännande lekkamrat. Hennes napp var mycket god så den snodde jag så fort jag fick chansen. Faster Eva hade gjort fika till oss och jag hittade hela tiden kylväskan. Mamma tycker att jag är ett matvrak men hallå jag växer ju!! Badandet fick jag aldrig nog av. Jag är som fisken i vattnet. Blir inte ett dugg rädd om jag hamnar under vattenytan, istället skrattar jag när jag har tagit mig upp igen!

Igår ringde tant Linda tidigt på morgonen och frågade om hon skulle hålla Tiddi hemma från dagis så vi kunde leka. Mamma packade ner mig i vagnen och sen promenerade vi hem till Linda och Tiddi.
Vi gick inom affären och köpte med oss muffins till fikat. Hela förmiddagen lekte jag och Tiddi. Mamma fick också vara med. Linda passade på att städa lite. Mamma blev så trött efter att Tiddi och jag hade klängt på henne så vi fick bädda ner henne i soffan.
Jag och Tindra låg och gosade i hennes säng. Jag vägrade att somna. Men när mamma kom och la sig sidan om mig så somnade jag på två röda sekunder.
Det var den dagen.

Idag körde Sandra, mamma och jag ut till morfar, Jeanette och Ola i kävlinge.
Det var dags att kolla in hans tjusiga villa.
Fin var den. Enplans, massor med rum och enorm trädgård där jag så fort jag lärt mig att gå ska springa runt, runt, runt. Bubbelbadkaret tänker jag också prova en dag, mamma också=)
Vi har suttit ute hela dagen. Det bjöds på spagetti och köttfärssås som liksom mamma när hon var liten är min favorit rätt! På eftermiddagen blev det glass och kakor. Vi satt på gräsmattan och pratade och lekte med Sandras hund Rossy. Vi fick se ett foto på morfar när han var ett år, man kunde tro att det var jag på bilden! Kusligt!
De hade en kattunge som jag klappade lite för hårt men den blev inte arg. Mamma blev helt tossig när hon fick syn på kattungen! Bara hon nu inte får för sig att skaffa katt! Det hade nog inte chockat någon i släkten om hon hade gjort det=)
Tack för idag morfar, Jeanette och Ola!! Vi ses på måndag igen!


Sandra, Samantha, Oliva, mamma och jag.


Är jag inte söt?


Jag och Tiddi


Mamma och Tiddi


Blivande paret?


Mamma helt slut!


Jag, morfar och Rossy!


Morfars uteplats




Kattungen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0