Midsommar & kalas

Midsommarafton hämtade Malin oss här hemma. Jag fick åka i Max fina bilstol och i den satt jag som en kung!

Väl framme blev det lek och skoj med Max och Tilde med en gång. Mamma blev helt till sig när hon fick träffa Tildes lillebror Theo. Han var bara ett par veckor gammal och jätte söt!

Mamma tyckte att jag skulle äta midsommarmaten som alla andra åt men det ville jag inte. Den åkte i golvet! Fram med burkmaten! Mätt och belåten fortsatte leken med Max och Tilde. Glass ville jag inte heller ha senare..men när majskrokarna dök upp blev jag lycklig. Även Max och Tilde tyckte bättre om majskrokarna än glassen med jordgubbarna!

Så mycket lek och skoj, gissa vem som somna så fort vi kom innanför dörren här hemma? Både jag och mamma faktiskt=)

Lördagen var lugn. Vi hade mys här hemma med tant Sandra. Jag och mamma badade tillsammans i badkaret på kvällen. Vi hade mycket roligt!! Vi skvätte ner badrummet ganska bra.

Igår kom pappa och hämtade mig. Vi skulle på kusin Tuvas 3 års kalas. *grattis Tuva* 
Där hade jag också mycket roligt bland alla kusinerna och annan släkt. Fiskedamm blev det också!

När jag kom hem från kalaset hade mamma en överraskning till mig. En helt ny säng! Mormor och morfar hade varit på IKEA samma dag och köpt den till mig. Morfar skruvade ihopa den och fick den på plats. *tack mormor och morfar*. Min gamla säng ska stå hos mormor och morfar eftersom jag så ofta sover över där. Och nu är det äntligen slut på att sova i resesängen även om jag har sovit gott i den! 

Morfar var faktiskt kvar när jag kom hem. Han satt och kopplade in trådlöst internet till mamma och tant Sandra. Honom fick jag kramas med en stund undertiden mamma tappade upp mitt bad.












Jag och kusin Tuva som fyllde år!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0