Isac hemma igen!

Som ni redan vet så har jag ju varit hos pappa från torsdag till lördag.

Mamma har saknat mig men det har inte gått någon nöd på henne. Hon har haft egen tid delux. Fredag förmiddag städade hon i lugn och ro. Solen sken ute så mamma promenerade in till stan. Fönster shoppade och gick till jobbet tidigare för att hinna ta en kopp kaffe innan hon slängs in i arbetet. Detta tyckte hon var härligt.

På kvällen när hon kom hem från jobb hann hon inte mer än duscha så stod tant Marlene vid dörren. Hon och mamma roade sig till långt in på natten tillsammans med några andra vänner. De dansade och skrattade i massor.

Igår var både jag och mamma på kalas. Jag och pappa firade pappas kusin Morgan som har fyllt 30 år.
Mamma blev hämtad av morfar och Jeanette på förmiddagen. Tillsammans åkte det till sjöbo för att fira gammelfarmor och farfars födelsedagar. Eva, Sven och Sandra var redan där när hon kom.
Mamma fick träffat Bengt och Toula som också kom till kalaset. Det var många år sedan hon träffade dom.
Alla på kalaset tyckte att det var synd att jag inte var med. Men det kommer fler gånger!

När jag kom hem igår orkade jag inte busa med mamma värst mycket. Jag var jätte trött efter kalaset med pappa. Somnade ganska omgående. Mamma fick besök av Marlene igen=) De tittade på Hipp Hipp.

Imorse fick jag ligga i mammas säng och titta på barnprogram. Det är så mysigt!

Det blir bara lek och mys idag. Imorgon är det nya tag igen. Varför går helgerna så fort?



Life is fleeting, years rush past...
And little boys grow up so fast.

Let me take time out to be
Thankful mine`s still here with me.

And though I`m busy through the day,
Let me take time to play...

Let me take time out to smile,
To sit with him for just awhile...

Let me take time out for walks,
For swings and sports and quiet talks.

For sharing giggles, tickles and hugs,
For patching knees and catching bugs.

For running races, climbing trees,
For helping with his A, B, C`s..

For hatching plots and planning schemes,
For listening to his thaughts and dreams.

Let me tuck him in at night,
Hear his prayers, turn of the light.

And when my busy day is gone,
Let me thank God for my son!!!




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0