Saknat oss?..vi lever =D

Vi har ju inte uppdaterat bloggen på ett tag. Har helt enkelt inte funnits tid. Allt som vi har hunnit med sen sist kan vi ju inte få med. Men här kommer lite info utan någon strörre ordningsföljd.

Jobb och dagis har rullat på som vanligt. Åkte på en förkylning IGEN..mamma klarade sig bra men hon har kämpat med sin magkatarr istället.

Jag var hos pappa förra helgen. Då träffade mamma sina vänner Henke och Åsa. Även Rickard. Måndagen där på jobbade mamma kväll så då var jag kvar hos pappa. Efter jobb mötte mamma upp Rickard så gick dom två på bio. 

En kväll har Marlene varit här. Hon följde med och hämtade mig på dagis och sen stannade hon och åt kvällsmat med oss. 

Sandra och Maria har varit här till och från hela tiden. Men igår kom dom hit när jag låg och sov och tittade på film tillsammans med mamma. Mamma hade faktiskt namnsdag igår! =)

I fredags skulle mamma jobba kväll. Kusin Maria kom och hämtade mig på dagis. Sen åkte vi hem till Eva och Sven. Där blev jag bjuden på kvällsmat. Sen körde Eva och Sven mig till kävlinge där morfar och Jeanette bor. Hos morfar stannade jag hela helgen. På lördagen åkte vi till gammelfarmor och farfar i sjöbo. Mamma fick ett jätte fint bildmeddelande på oss. Morfar och Jeanette passade mig i helgen för att mamma var bjuden på tant träff hem till Marlene. Och på tantträff var hon, roligt hade de =D Jag och morfar badade i hans roliga badkar.
Eva och Sven hade lämnat en hel låda med leksaker till mig. Böcker och annat roligt!

Jag ÄLSKAR katter!!! Där är en svart katt ute på gården som jag alltid står i köksfönstret och tittar på.
Jag pekar på alla katter jag ser med glädje och säger katt. Stackars morfars katt blev ju jagad hela helgen! Mamma kan inte riktigt förstå varför jag är så fixerad vid katter, Yoda är ju mer en katt än en hund =D

Morfar och Jeanette lämnade mig efter lunchtid i söndags. Sen kom Marlene och busade med oss en stund på eftermiddagen. På kvällen när jag låg och sov kom Rickard och hälsade på. 

Mamma tycker att det är såååå roligt att jag har börjat prata lite. Få ord men skoj e det! Jag pratar ju hela tiden men det är ju inte svenska precis =). Mamma förstår mig nog bäst..jag uttalar ju vissa ord som bara hon förstår. Men mamma, pappa, katt, Yoda, äpple, napp och titta där är några av mina mest tydliga ord som alla förstår!

Pottan tränar vi vidare på. När jag kommer hem från dagis går jag alltid rakt in i badrummet. Mamma och jag hjälps åt att dra ner byxorna och blöjan sen sitter jag en stund på pottan. Inte ofta det kommer något, kanske bara någon droppe. Men nu sitter jag kvar längre än 3 sekunder =)

Vackert väder har vi haft och det gör bara att vi längtar till sommaren ännu mer!! Mamma har massor med semester att ta ut. Blir en vecka i Juni när jag fyller år. En vecka i juli. Sen tre veckor i slutet av augusti. 
Efter dessa fem veckor har hon två sparade kvar sen. LYX!


Glad unge =) Munnen full av tänder!


Här står jag OFTA!!


Ser ni dom två svarta prickarna där ute? Det är "mina" två katter!


Vilar middag med tant Sandra.


Panter tanterna..Linda, Maria, Mamma, Åsa, Sandra och värdinnan Marlene.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0