Första advent firar vi med handsprit =/

Hela veckan fick mamma och pappa Ola jobba och jag vara på dagis. I torsdags skulle pappa hämta mig men som vanligt blev det pappa Ola som fick ställa upp och hämta mig på dagis istället. Mamma jobbade kväll.
Vi åt kvällsmat tillsammans, badade och läste sagor. När mamma kom hem från jobbet hittade hon både mig och pappa Ola sovandes i min säng =D

I fredags kom mamma och hämtade mig. Så fort vi kom hem åkte hela familjen iväg för att storhandla.
Hela baget fullt med matvaror åkte vi förbi byakrogen och hämtade med oss pizzor hem. Pizzorna åt vi i soffan. Jag åt med god aptit. 
Sen åkte gottiset fram och tillsammans hade vi mys i soffan framför idol. Jag var pigg och glad.
Dansade och busade massor.

Mitt i natten mellan fredagen och lördagen började jag gråta inne på mitt rum.
Pappa Ola var först på plats och ropade med en gång efter mamma. Vanligtvis är det ju bara nappen jag behöver men denna natten hittade päronen mig i sängen fullt med kräk överallt.
Det var till att dra av alla sängkläder och slänga in det i tvättmaskinen. Jag var jätteledsen och inte blev jag gladare av att mamma ställde mig i badkaret och duschade av mig. Men det var ju tvunget.
När allt var under kontroll igen gick vi alla in och la oss i mamma och pappa Olas säng. Där hann jag knappt stänga ögonen för än det var dags att kräka igen. Mamma var dock redo med en liten skål att kräka i.
Sen kräkte jag en till två gånger i timmen fram till fyra på morgonen. Ingen av oss var särskilt utvilade när vi steg upp vid 10.00 på lördagen.
Mamma och pappa Ola tycker så synd om mig. Samtidigt som de själva hela tiden känner efter om det är deras tur att bli sjuka.

Jag ville inte ha ngn frukost på morgonen. Drack lite yoghurt. Sen gick jag in och la mig på mammas säng och somnade om ett par timmar igen.
När jag vaknade igen hade jag fått feber och kräkte upp all yoghurt igen. Pappa Ola körde iväg och handlade blåbärssoppa till mig. Han köpte även ett litet paket till mig med små djur i. Det piggade upp lite.

Trots en eländes dag för mig, rak lång på soffan så har mamma och pappa Ola fått upp adventsljusstakar och julgardiner, belysning ute i trädgården och på framsidan. Även städat. Tvättmaskinen har gått non stop med tvätt i 60 grader. Mamma har tvättat alla dörrhandtag och både mamma och pappa Ola har tvättat händerna i handsprit titt som tätt. Vädrat ut ordentligt också.

Lördagkväll somnade jag utan problem gott i min säng. Mamma och pappa Ola hade egen mystid med film under en filt i soffan, trodde att stormen var över.
Men mitt i natten kallade jag på mamma. Då hade jag kräkt igen. Mamma fick tvättat av mig och bytat i sängen. Sen kröp hon ner hos mig och sov där hela natten. Vi fick båda sova gott. Kräktes inte mer.

När jag vaknade i morse trodde vi alla att jag var mitt vanliga glada jag igen. Jag satt med vid frukosten och åt lite. Jag drack massor med vatten. Vi tände även första ljuset i adventljusstaken.
Sen satte jag mig i soffan för att titta på tecknat. Helt plötsligt kräktes jag igen!!!! Ska det aldrig ta slut?
Personalen på dagis sa i fredags att många barn var hemma sjuka. Antagligen med kräksjuka de också.

Jag måste ju bli bättre snart men mamma får stanna hemma med mig tills jag är 100 % Isac igen. Ola kanske kan jobba hemifrån imorgon också. Mamma kan inte ta sjukan till sitt jobb. Det tål verkligen inte de gamle där.
Och Olas kollegor vill gärna inte heller få det. Vem vill det? ;)

Mamma och pappa Ola är väldigt oroliga att de också ska bli så sjuka. För om de blir så sjuka vem ska då ta hand om mig? Men klarade mamma det förra året helt ensam med mig när jag var kräksjuk och hon samtidigt så ska vi väl överleva detta året också.

Mamma måste bara påpeka hur skönt det är att ha Ola att dela allt elände med och även TVÄTTMASKINEN =D

Nu ligger jag och sover på soffan. Pappa Ola är iväg hos min bonus farfar. Vi skulle också varit med där idag men det går ju inte =( Nu blir det en snabbvisit för Ola. Han var tvungen att åka dit för att byta däcken på sin bil.

Vi ska föröka få lite julstämning här hemma i alla fall. Ikväll tänder vi ljusen här hemma. Sätter på lite julmusik och värmer upp lite glögg. 

Stackars lille jag, så här sjuk har nog mamma aldrig sett mig =( ♥


När man är sjuk är mammas säng den bästa platsen ♥


Familjen i fredagskväll, lugnet före stormen.


Klänger på mamma extra mycket när jag är sjuk.


Välkommen julen.


Första advent

Tack vare det dåliga vädret ute så behöver vi inte sitta ledsna över att vi missar julskyltningen.
Friska hade vi stannat inne under filten i alla fall =D

                      


Kommentarer
Emma

Stackars lilla söta Isac! Hoppas du kryar på dig nu och att mamma & pappa Ola slipper magsjukan ...



Kramar till er alla!



..pst ... vart har du köpt dina ursnygga gardiner med stjärnorna på? :)

2011-11-27 @ 13:04:00
URL: http://-
Camilla

Tack söta Emma!! Hoppas du har en skön helg. Hörde att du är här i Skåne hos Marcus =D Vilken ära för oss skåningar att ha dig här ;) Ja måtte vi klara oss. Minns så väl förra året, nära döden upplevelse!



Gardinerna kommer jag minsann inte ihåg. Har haft dom i ett par år. Kanske jotex, handlar ofta gardiner där så kolla deras hemsida.



Puss å kram <3

2011-11-27 @ 13:16:15
Emma

Tack söta du!



Jag älskar Jotex! :) Ska genast klicka in & kika .. :)

Kram!!

2011-11-27 @ 13:43:24
URL: http://-


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0