KATT!

Förra veckan rullade på som vanligt.

En eftermiddag hämtade mamma mig på dagis. Men hon tog inte det vanliga hållet hem. När jag förstod att hon var på väg mot tåget så började jag ropa "jaaaa tåget" =D

Och mycket riktigt. Jag och mamma skulle åka tåg! Jag satt inte stilla en sekund på tåget. Tur att det inte satt så mycket folk i just den vagnen. Jag talade om för mannen som kom och tittade på vår biljett att "pappa Ola kör tåget". Han trodde på mig =D

När vi hoppade av tåget i Lund så stod Ola där och väntade på oss. Ola körde oss till ett hus ute på landet mellan Kävlinge och Furulund. Där hälsade vi på en familj och deras KATTER!! Det var därför mamma och Ola hade kört mig dit. För att jag skulle få välja ut min egen katt. Jag lekte med alla katterna och hade gärna om jag hade fått bestämma tagit alla med mig hem. Även mamma och pappa katt =D

En liten tös blev det. Men hon är inte gammal nog att flytta hem till oss än. Därför ska tomten komma och lämna henne till mig. Eftersom jag inte förstår så mycket så blir det ju en överraskning för mig då. Kan man komma på en bättre julklapp än en katt till mig? Jag som tjatar, tjatar och tjatar om katter hela tiden. Jag säger till och med till mamma och Ola att "handla katt" =D 
Sen bor vi ju ute på landet nu och då är det inte ett riktigt hem utan en egen huskatt =D

Helgen har mamma och Ola fått spendera utan mig. Lördagkväll var de på bio i Lund. De har passat på att sova ut och både lördagen och söndagen spenderades åt biljakt. Mamma och Ola har letat ny bil. Och till sist hittade Ola en han ville ha. Han har nu officiellt blivit en riktig familjefar. Bytat ut sin häfftiga ungkarlsbil mot en trygg och stabil combi åt sig själv och sin familj ♥

Jag kom hem redan igårkväll. Det är alltid lite stökigt när jag kommer hem efter en helg borta. Jag är mega trött och otröstlig. Sover även oroligt hela natten och mamma får sova hos mig. Men sen vänder det till nästa dag och jag är igång med de vanliga rutinerna igen.

Idag åt jag och mamma kvällsmat själva. Ola var iväg och hämtade sin nya bil. När han kom hem igen följde jag och mamma med ut och satte fast min bilstol sen åkte vi på en provtur. Jag satt som en kung i den =D

Imorgon är det Ola som både hämtar och lämnar mig på dagis. Mamma har en lång dag på jobb. Hon har en sån tur en gång i månaden då hon och hennes kollegor stannar en timme extra och gör ngt roligt tillsammans med sina boende.

Snart är det tid att sätta upp adventsljusstakar och göra det riktigt mysigt här hemma. Det är vad vi har att se fram emot inför nästa helg. På söndag ska vi ta oss ut och se ngn julskyltning.


Så här glad var jag på tåget =D


Isacs katt!!!!


Sitter i pappa Olas knä, hon e ju så söt!!


Här är familjens nya bil!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0