Till minne av världens bästa farfar!

Min farfar och Isacs gammelfarfar finns inte längre hos oss.

Idag var det begravning. Jag och Ola var där tillsammans med Eva, Sven, Sandra, Maria, morfar, Jeanette och farmor.
Begravningen var mycket fin och trots en obeskrivligt sorglig dag så var det skönt att få säga adjö.

Jag har några av mina bästa barndomsminnen tillsammans med farfar. Han har varit en klippa under hela min uppväxt. Alltid funnits där och varit en axel att luta sig mot. En vuxen förebild jag alltid har sett upp till.

Det är svårt att begripa att han inte längre finns där. Det går inte att plocka upp telefonen och ringa till honom och hans säng står inte längre kvar i hans rum hemma i Sjöbo.

Farfar lever kvar i mitt hjärta. Jag är glad att jag har haft honom i mitt liv så länge som tills nu. Han har varit väldigt sjuk i många år. Jag är evigt tacksam att han fick träffa och lära känna min son. Och framförallt att han fick se att jag kom på fötter igen efter en svacka i livet. Se att jag blev lycklig igen tillsammans med Ola. 
Även att jag hann få tala om hur mycket han betyder för mig och att jag älskar honom innan han ett få dagar senare somnade in.

Farfar jag älskar dig och vill tacka dig för allt!! Nu lever du vidare i våra hjärtan och i våra minnen.



For my grandpha!

I know we are all feeling a little bit sad,
That we've lost our Grandpa, our friend and our dad
Together we have cried an ocean of tears
As we feel so empty and hold many fears

But Grandpa would want us to know he's in a good place
And that he watching us all with a smile on his face
As we have made him so proud, as proud as can be
That he has raised such a beautiful and special family

Thinking back now I really must say
I feel lucky and privileged to have known Grandpa to this day
For in my life, you have played a special part
The memories I will treasure and keep close to my heart

For me I am glad my little baby he got to meet
And for all of us, be grateful, his life is now complete
To each one of us he has loved and cared
And a family, be thankful for the good times we shared

Although he has gone we will always be together
And his spirit will live on each one of us forever
When you look to the sky, look for the brightest star
As that will be Grandpa looking down on us from afar

And now I would like to thank the good Lord above
For blessing us with our Grandpa with his kindness and love
Dear God, if it is not too much fuss
Take extra special care of our Grandpa as he is very dear to us

Grandpa if you are listening say a prayer for us every day
Be sure to protect us and guide us on our way
We know when God called you, you had to go
But we want you to know Grandpa we miss you and love you so.



Kommentarer
Micke

Förstår dig så väl:( ha en skön helg iaf.

2011-11-18 @ 19:16:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0