Vård av mamma & Daddy`s day.

Förra helgen var jag hos pappa. Mamma och Ola hade en mysig fredagkväll tillsammans. Men det är ju verkligen inte samma sak utan mig =/
Lördagen umgicks de med vänner. Söndagen skulle de på släktmiddag men mamma började känna sig dålig så de stannade hemma.

Måndagmorgon vaknade mamma med världens halsont och muskelvärk. Hon fick stanna hemma från jobbet. Men kom och hämtade mig på eftermiddagen på dagis. Vi gick hem och kramades sen fikade vi med glass.

Hela veckan har jag varit på dagis. Mamma har varit hemma och legat på soffan. Men med panodil har hon lyckats må ganska skapligt. I torsdags besökte hon doktorn men då hade hon redan börjat må bättre. Doktorn sa att det var ngt virus. Mamma hade samma skräp som alla hennes kollegor på jobb har haft. På fredagen mådde hon nästan 100% bra igen men stannade hemma för säkerthets skull. Ola kom hem med blommor och en påse godis i veckan för att pigga upp henne ♥

Sandra har varit på besök hos oss mitt i veckan. Hon visste att mamma låg hemma sjuk men vågade sig hit och överraskade mamma när hon var på väg att hämta mig på dagis. Vi gick hem och fikade och Sandra lekte med mig hela eftermiddagen. Så konstigt det var att se Sandra på mitt dagis också. Hon har hämtat mig på dagis många gånger men aldrig i Stehag. Hon hälsade på alla i personalen och sen fick jag rida på hennes axlar hela vägen hem =)

I fredags hade vi mys som vanligt här hemma. Tittade på idol och åt gott. I lördags var vi en sväng på Nova och sprang nga ärenden. På kvällen skulle jag och mamma sitta hemma ensamma för Ola skulle på grabb/poker kväll i Östra Grevie hos sin morbror. Men Linda ringde och snabbt blev det ändrade planer. Ola lämnade av oss hos familjen Rohman/Nilsson. Där sov vi över och Ola sov över hos sin morbror. Lyckliga jag har fått leka med Tindra hela lördagkväll och söndag förmiddag. Jag och mamma sov gott tillsammans i Tindras säng. Tindra sov inne hos sina päron. Tack snälla för en mycket trevlig halv helg =D

Ola kom och hämtade oss. Han hade haft Yoda med sig hos sin morbror. Yoda har också haft en mycket trevlig helg. Fått leka med alla hundarna som morbror Micke och Tessan har.

Mamma började tvätta när vi kom hem idag och städa undan så allt är ordnat inför nästa vecka.

Farsdag har vi självklart firat. Både jag och Ola har fått presenter. Det var ju inte alls min dag men mamma tyckte att jag förtjänade ett paket jag också. Fick en tågbana som jag älskar!


Blommor till mamma från Ola


Glass!!!


Sandra och jag


Suddig bild men wieee va skoj det är på Sandras axlar =D


Så här duktig har jag varit på dagis!!


Träffade som vanligt en katt på vägen hem från dagis, jag blir alltid lika glad!! =D


Jag fick låna Andys Malmö FF tröja =D


Mamma och Linda får ofta höra att dom är lika, nu mer än någonsin =D
Mamma fick ett ryck när hon började friskna till och färgade håret brun/rött..Linda fick ett ryck igårkväll och gjorde detsamma =D


Nu är matchar inte jag och mamma längre ;)


Jag och Ola öppnar presenter!


Här bygger vi tågbana inne på mitt rum.


Pappa Ola fick en mugg, ett örngott och choklad...välförtjänat för allt han gör för mig! ♥


Här ligger vi nu och myser! Ha en fortsatt trevlig söndag allesammans!!




Im just as lucky as I can be, for the best step dad belongs to me!!


To me, Isac`s stepfather is so much more than just a parent; he made the choice to love him when he never had to. ♥ / Mamma





Kommentarer
Micke

Underbar läsning, gillas!!

2011-11-13 @ 21:10:11
Camilla

Tack morbror Micke! Kul att du kikar in på vår blogg!!

2011-11-14 @ 12:07:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0