Flytten till Stehag

I fredags kom mamma och hämtade mig på dagis. Hon stannade lite längre för att avtacka personalen med blommor och choklad. Min kontaktperson och mamma hade avslutnings/utvecklingssamtal. Mamma fick bara höra massa bra saker om mig. Jag utvecklas snabbt. Social och långt ifrån blyg. Alltid glad och vänlig.
Mamma fick glädjetårar. Personalen önskade mig och mamma allt gott i framtiden. Kramar fick vi från alla håll och kanter. Dagis hade ordnat ett avslutningskalas för mig under dagen.
Jag fick ballonger med mig hem och en liten bok med foton på min tid på förskolan Måsen. Så fint!!

Vi gick direkt hem och där satt Ola och väntade på oss. Hämtade min övernattningsväska och åkte direkt till morfar, Jeanette och Ola i Kävlinge. Där stannade jag hela helgen så mamma och Ola kunde fokusera på flytten. Där har jag haft det jättebra. Fint väder och jag har lekt i trädgården tillsammans med vovven Harton.

Fredagkväll körde mamma och Ola till huset i Stehag för att lasta av all mat och även lite kläder. De beställde mat på byakrogen och åt den på en filt i köket.

Igår kl 9.00 dök alla vännerna upp. Två körningar blev det. Första rundan tog dom mammas och mitt hem och andra tog dom Olas samt sakerna vi hade i vårt förråd. Allt var klart kl 14.00. Då åkte vännerna hem och mamma och Ola började packa upp. Idag har de packat upp precis allting. Inte en flyttlåda kvar. Bara gardiner, tavlor och annat småpill som ska ordnas men det är redan ett hem.

Morfar, Jeanette och Ola kom och lämnade mig nu på eftermiddagen. Jag blev så glad när jag såg mitt nya rum!! Alla mina leksaker har fått en ny tjusning =D Ville inte ens slita mig från mitt rum för att åka Olas bil som jag alltid annars så gärna vill. Men jag fick snällt följa med för vi skulle storhandla.

Så då var familjen Andersson/Haraldsson på plats i Stehag =D
Imorgon börjar min inskolning på Gyabo avd Nalle Puh. Vi körde förbi där på vägen hem från mataffären så jag och mamma vet var vi ska imorgon.

Tack till alla nära och köra som har ställt upp denna helgen med flytt och barnpassning!! ♥

Bilder kommer sen =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0