Klar med inskolningen!

Hela veckan har mamma varit med mig på min nya förskola. Så roligt vi har haft det. Varit med på alla möjliga aktiviteter. Vi fick till och med hemläxa där vi skulle ut i naturen och plocka allt som vi tyckte hade med träd att göra. Det var fint väder en eftermiddag så jag och mamma gick till affären och köpte glass som vi sen åt i trädgården. Vi kopplade Yoda och gick på en promenad. Vi hittade nötter, blommor och bär som vi kunde lägga ner i min trädpåse till dagis. Alla barnen har samlat ihop varsin trädpåse och när allt är klart så ska det bli en utställning.

Idag har vi varit ute hela dagen lång trots regnet. Hela min förskola promenerade bort till en annan förskola som heter Trollhassel och hälsade på. Det är en uteförskola och gården till denna förskolan är en stor inhängnad ut av Gyaskogen. Där fanns kojor och massor med annat skoj. Vi blandades med de andra barnen på den förskolan och tillsammans grillade vi korv. Sen satt vi på en stor terrass och åt lunch och lyssnade på regnet som smattrade. Så mysigt det var. Till och med mamma kunde minnas de gamla goda tiderna då hon själv gick på förskola =D

En kväll kom Ola hem på sin motorcykel. Hans kompisar Jim och Glenn hjälpte honom att få hit den. De stannade en kort stund och åt kanelbullar med oss. Det var ju kanelbullens dag!! Sen fick jag följa med ut i garaget och provsitta Olas motorcykel. Så häfftigt!!

Ola har pillat med tekniken varje kväll. Nu är hans projektorduk på plats. Jag fick se Hugo på den stora skärmen och gissa om jag blev glad? =D
Jag sover redan i min stora säng. I helgen åker spjälsängen ut i förrådet. Stor gosse nu!!!

Imorgon ska Ola följa med och lämna mig på dagis. Han vill träffa personalen och se hur jag har det där eftersom han kommer hjälpa till att hämta och lämna mig där ofta. Mamma ska inte stanna där, det är min första dag på förskolan utan mamma.

Imorgon är det fredag!! Trevlig helg!!


Ett med naturen ;)


Jag utforskar området =D


Jag, mamma och Yoda är ute och letar efter saker att lägga i min trädpåse.


Jag får ju ingen egen katt hur mycket jag än tjatar här hemma :P Så jag har fått bli vän med en katt som vi möter på vägen till dagis varje morgon. Idag var han inte där för det regnade. Jag ropade och ropade på honom men han syntes inte till.


Här grillar vi!!


Nannar gott på dagis. Frisk luft gör en gott =D


Kelar med mamma ute på dagis lekplats.


Jag på Olas tuffa båge!


Jag tittar på Hugo a là SF bio =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0