Släktkalas för Ola!

Denna veckan har dagis och jobb rullat på. Veckan gick fort och vips så var det fredag. Ola hämtade mig på dagis i fredags för att mamma satt hos frissan och blev ompysslad. När hon hem så hade hon pizza med sig till oss.
Vi åt och sen slängde vi oss på soffan och hade fredagsmys.

Igår åkte vi till sjöbo. Mamma och gammelfarmor var på ålderdomshemmet och hälsade på gammelfarfar.
Jag och Ola stannade ute i bilen. Vi gick en liten sväng och hittade en katt som jag stolt berättade för mamma när hon och gammelfarmor kom ut igen.
Vi åkte sen hem till gammelfarmor på middag och kaffe. Jag åt bra och blev överlycklig när gammelfarmor tog fram glassen =D
På vägen hem från Sjöbo åkte vi inom mataffären för att handla all mat inför släktkalaset.

Idag har vi städat. Jag vilade middag när mamma och Ola ordnade med maten till kalaset, det är dom tacksamma för =D

14.00 dök de första gästerna upp. Olas mamma Lisa hade presenter med sig till mig. En stor lastbil med små bilar lastade på släpet, jag blev sååå glad!! Fick även en chokladkalender till jul men den gömde mamma snabbt.
Olas syster Tina, hennes man Kenneth och deras barn Linus och Albin hade också med sig en present till mig.
En traktor! Man kunde ju tro att jag också fyllde år =D Olas pappa Rolf och Olas morbror Micke, hans sambo Therese och deras dotter Nathalie var också här. Micke, Tessan och Nathalie hade sina tre hundar med sig och Yoda fick kompisar att leka med. Här var fullt hus =D

Ola fick fina presenter. En del var till mamma också som inflyttningspresent.
Vi åt mat och tårta efter det. Jag har lekt med Linus och Albin hela eftermiddagen. Albin ville inte åka hem och jag ville gärna att han skulle stanna.

Nu är det snart läggdags. Klockan är inte så mycket men så trötta vi är. Svårt att ställa om till vintertid.
Det kommer bli segt imorgonbitti.

Tack till vår egen och Olas släkt för denna helgen =D


Nu i veckan gjorde jag och mamma iordning pumpan =D


Nu fattas bara gästerna :)


Ola öppnar presenter.


Jag hjälper till =D




Jag, Linus och Albin.


Tossiga familjen :P ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0