Project garden =D

Förra söndagen blev trädäcket klart. När jag kom hem vid 16.00 startade pappa grillen. Sen satt vi ute och åt grillad korv med bröd. Det var så fint väder så man kunde sitta ute utan jacka om man satt i trädgården mitt i solen. Härligt!!

Veckan har gått fort med jobb och dagis. Mamma slutade tidigare i fredags. Efter jobb gick hon och handlade påskris och påskliljor. Efter dagis blev det veckostädning. Sen grillade vi men satt inne och åt maten.
Som fredagsmys klädde vi påskriset och såg en dokumentär om elefanter och orangutanger =D
Vi har påskpyntat här hemma redan. Påsken är så kort så man hinner ju inte njuta av pyntet för än det ska plockas undan igen. Jag tycker att det är så roligt med alla små kycklingar och ägg!

Igår var vi i Lund och slängde skräp på tippen. Sen körde vi hem till Jims föräldrar. De tyckte att det var skoj att träffa mig. De hade fått höra så mycket om mig från mamma och pappa när de bodde hos dom i Spanien förra sommaren. Vi stannade på fika sen körde vi hem till Jim och hjälpte honom upp med hans nya spis. Vi fick Jims gamla spis med oss hem. Men den är ny för oss med spishäll istället för vanliga plattor som vi hade innan.
Mamma och pappa bar in den nya spisen i huset och fick den på plats. Sen fick mamma ett ryck och putsade alla fönster =D  

Igårkväll var vi trötta så det blev pizza från byakrogen sen låg vi i soffan resten ut av kvällen.

Idag var det nya tag ute i trädgården. Vi har rensat alla rabatter. Sen blev det en tur till tippen igen. Slängde resten ut av skräpet vi hade och vår gamla spis. Vi har även varit på plantagen och köpt blommor till blomster lådan utanför köksfönstret.

Nu spenderar vi resten ut av söndagen i viloläge, det förtjänar vi =D

Nästa vecka blir kort, det är ju snart påsk. Vi är lediga fredag-måndag och det ska bli så skönt. Jag tror att mamma och pappa har köpt en fin påskpresent till mig ;)
  


Jag ute på lekplatsen.


Jag och pappa sparkar boll =D


Mamma ordnade lite fika till oss ute i trädgården när pappa rev ner planket.


Så här såg det ut innan hela projektet började =D


Före trädäcket och planket är rivet..


Här är trädäcket halvfärdigt.


Färdigt!!


Inviger trädäcket med korvgrillning =D


Jag och pappa klär påskriset.


♥ 



Jag och mamma har odlat kattgräs och dekorerat det med små kycklingar =D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0