Underbara semester!!

Semester, semester, semester...så bra man kan ha det :)
 
En dag tog vi tåget till Ystad. Isac var helt överlycklig över att åka tåg alla tre tillsammans. Resan var så lång så han till och med ville stiga av :) Vi gick och fikade på Sandskogens värdshus. Tur med vädret hade vi och kunde sitta på uteserveringen. Sen gick vi en sväng i Ystad. Åt smaskig pizza på resturang. Avslutade med varsin glass nere vid hamnen. Isac fick se en STOR båt :) Sen tog vi tåget hem igen. Mysig liten utflykt.
 
Vi har varit i Trelleborg och övernattad hos Olas syster. Isac fick leka med Linus och Albin. Jag och Tina hade lite egentid från gubbar och kids med en liten shoppingtur i Trelleborg :) På kvällen åt vi dillkött som Kenneth hade lagat, sååå gott!! Kenneth kan kocka han!!
 
På vägen hem från Trelleborg körde vi inom Lund och hälsade på hos familjen Rohman/Nilsson.
Vi drack en kopp kaffe hemma hos dom. Isac fick träffa Tiddis hamster. Sen åkte vi alla ner till stadsparken. Barnen fick leka av sig på lekplatsen. Sen fikade vi på stadsparkscaféet. De hade en föreställning för barnen där. De sjöng alla klassiska barnvisor och lite disneylåtar. 
 
I lördags lånade Sandra och Alex Isac i ett par timmar. De åkte till skånes djurpark. Jag och Ola fick inte följa med :( Haha nä men Sandra ville ha lite egentid med Isac. Jag och Ola stod där helt plötsligt och visste inte vad vi skulle göra. Men vi tog en sväng in till Eslöv och handlade hem lite saker vi behövde. När Sandra, Alex och Isac kom tillbaka så fikade vi med kaffe och gräddbullar ute i trädgården.
 
Igår var jag, Sandra, Maria, Alex och Isac ute på Sturup raceway för att se Ola köra. Sandra hade kaffe och pastasallad med sig som vi fikade på där.
 
Idag har vi varit hos frissan med Isac. Han har varit långhårig länge nu men jag har inte velat gå dit för förra gången han var hos frissan var en katastrof!!
Han var trött och inte alls på humör efter en lång dag på dagis den gången. Han vägrade ha förklädet på sig vilket gjorde att det kliade något fruktansvärt på honom vilken i sin tur gjorde att han inte satt stilla.
Så både jag och Isac fick en dålig upplevelse. Vissa har tandläkarskräck, vi hade "frissanskräck" haha.
Men det är längesen nu och denna gången var han väl förbered, pigg och utvilad och lovade att ha förklädet på sig för då kliar det inte :)
Vår vanliga frissa hade inte tid med oss så vi fick tid hos en annan. Hon hade en rolig stol som Isac älskade.
En "bil" att sitta på. Han satt fint och stilla med förklädet på. Frissan kammade till tuppkam på honom och färgade den röd ;)
 
Eftersom Isac var så duktig blev det McDonalds på vägen hem. Nu sitter vi i soffan och tittar på Emil i Lönneberga. Isac är lite rädd för Emils pappa så han gömmer sig när han dyker upp :) Men trots att han är rädd för Emils pappa så ska han tvunget se på det iaf ;) Jag kan förstå Isac, är det någon som kan bli arg så är det Anton i Lönneberga haha.
 
Stort tack till alla nära och kära för trevliga stunder!!
 
Imorgon ska vi hälsa på farmor i Sjöbo!!'
 
 
En glad Isac på tåget till Ystad :)
 
Uteserverigen på sandskogens värdshus i Ystad.
 
Mina pågar på tåget hem
 
Yoda är nyfiken på pippin hemma hos Tina och Kenneth :)
 
Syns det att Isac älskar glass? :)
 
Isac myser med ett fotbad som Tina ordnade :)
 
Isac var inte ensam med att få fotvård haha ;P
 
Här leker vuxna och barn med bondgården :)
 
Isac får träffa Tiddis hamster.
 
Min tös i stadsparken ♥
 
Glass i stadsparken.
 
Jag och min bästa vän ♥
 
Mina 2 ♥:an ute på Sturups raceway
 
 
Min älskling!!
 
Isac hos frissan :)
 
Tuffing ♥
 
 Världens finaste!! ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0