Im dreaming of a white christmas..

Kan det vara så att min önskan om en vit jul ska slå in? Det ser nästan så ut!!Äntligen börjar vi få lite lugn och ro i huset. Julklapparna ligger under granen. Älsklingen står i köket och bakar julbröd som vi ska ha med oss till smygehamn imorgon. Ljusen är tända i huset och jag ska snart sätta mig och knäcka lite nötter.
 
Isac kommer hem imorgonbitti. Skönt för honom att komma hem så tidigt så han har tid att ställa om och vila upp sig innan vi ska iväg. Annars sitter han och hänger med huvudet hela aftonen. Det blir mycket flängande hit och dit för honom, hoppas lillkillen klarar det. Jaja vi ska ju inte stressa rundor, ska ju bara julmysas. 
 
Själv jobbade man sista dagen inför julen i fredags. Under arbetspasset började min nacke ömma så smått.
Det blev bara värre och värre. När jag slutade gick jag direkt till apoteket och köpte alvedon. Hatar värktabletter!! Vill alltid hellre känna av lidandet. Annars känner man ju inte om man blir bättre eller sämre. Nu är jag ju dessutom gravid och då vill jag verkligen inte stoppa i mig en massa tabletter!! Men så ont hade jag att jag bröt mot min "fix idè" med tabletter.
När jag satt på tåget hem frågade konduktören om jag var ok, han såg att ögonen rann på mig och att jag var helt vit i ansiktet. Hem kom jag och slängde mig på sängen vilket jag nog inte skulle ha gjort. Jag hittade en ställning som fungerade för nacken. Men allt låste sig efter ett tag. Vilken panik att inte kunna röra sig.
När Ola kom hem hittade han mig i sängen gråtandes. Han hjälpte mig upp så jag kunde gå och kissa.
Men smärtan som kom när jag bet ihop och reste mig ur sängen är obeskrivlig. AJJJJ, ursäkta språket men FY FÖR FANKEN! Vad hade jag gjort utan min Ola. Han körde iväg till apoteket och handlade en nackkrage och en värmande salva att smörja in mig med. Efter en lång varm dusch, nackkudde, värmesalva och alvedon så låg jag nerbäddad i sängen och kunde somna gott.
Natten var inte rolig, vaknade flera gånger av smärtan och att vända sig var ett rent helvete.
 
Idag är det söndag. För var dag som har gått så har det gått åt rätt håll. Jag mår mycket bättre men har fortfarande ont. Spänner mig vid vissa rörelser vilket har gjort att jag nu även har en ny öm punkt i ryggen.
Utan alvedonen och värmesalvan så hade jag inte varit människa. Känner mig allmänt gammal och skruttig!!
Tur att jag är långledig nu så jag har en chans att vila upp mig. Och att jag har har min Ola som stöd. ♥
 
För att prata om ngt trevligare så träffade jag mina kära vänner Maria och Marlene förra helgen. Vi tog tåget till Emporia och käkade på resturang. Marlene hade sin gullunge med sig som tant Milla fick kramas med.
 
Igår var vi i Malmö och hälsade på Olas mormor som ligger inlagd på lasarettet. Vi tänker på henne och önskar att hon kryar på sig snart.
 
Ikväll ska jag och älsklingen spela bingolotto :) Imorgon bär det av mot Smygehamn. På juldagen kör vi vidare till Sjöbo och firar jul med min farmor och pappa.
 
Bästaste julen 2012, Isac är med oss och vi är så lyckligt lottade med en bebis på väg. ♥ Dessutom ligger snön vit på taken :)
 
God jul alla nära och kära. ♥
 
Prinsessan sover.
 
Emila tycker att mammas fingrar är smaskiga :)
 
Finaste Yoda och Yatzy.♥
 
 Vår älskade julnisse ♥
 
Tog en bild på mig själv i fredags för att under kommande förlossning kunna påminna mig själv om det är ju ingenting jämnfört med nackspärr!! ;p
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0